Rapunsul dvs. dom' Popa este eronat la prima fraza si relativ bun pentru a doua fraza...
Daca vreti sa se stie, iata ce prevede l 196/2018:
SECŢIUNEA a 2-a
Cheltuielile asociaţiei de proprietari
Art. 75. - (1) Cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt cheltuieli legate de
exploatarea, repararea sau întreţinerea proprietăţii comune şi cheltuielile pentru
asigurarea serviciilor de care beneficiază proprietarii şi care nu sunt facturate
individual către proprietăţile individuale.
(2) Cheltuielile asociaţiilor de proprietari, în funcţie de modul de calcul şi de
criteriile de repartizare pe proprietăţi individuale, sunt următoarele:
a) cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în
proprietăţi individuale;
b) cheltuieli pe consumuri individuale;
c) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii
individuale;
d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor,
dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari;
e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de altă natură.
Pentru @Diana8913, daca discutam de trotuar, nu exista alt mod de repartizare a cheltuielior decat proportional pe cota-parte indiviza de proprietate (va dau un exemplu - extrem, ca sa se inteleaga: nu poti repartiza aceeasi suma unui proprietar al unui apt. cu 1 camera si aceeasi suma unui proprietar care detine un apt. cu 4 camere, logic, da?)
Asadar cheltuielile se vor pepartiza prop. cu c.p.i.
Daca este vorba de subsol cu garaje - trebuie bine discutat ce inseamna simplu-subsol si subsol +cu garaje. Noi aici pe form am mai discutat. La subsolurile cu garaje, este nevoie de energie electrica pentru iluminat, efectuare curatenie suplimentara, alte cheltuieli specifice (rampa acces) - toate aceste vor trebui repartizate doar proprietarilor care detin garaj (ma rog, loc de parcare...). Probabil ca si aici trebuie discutat - functie de nr. garajelor, marimea lor, cu ce utilitati este dotat garajul, etc.