avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 345 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Activitate asociatie si raportări contabile
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Activitate asociatie si raportări contabile

Buna dimineața
Am o întrebare va rog frumos daca se poate să ne lămuriți.
Asociația Ortodoxa Sfinții Împărați Constantin și Elena Bacău
Avem sediul birou
Adresa Str lalelelor Nr 2 A judet Bacău
Am înființat acesta asociația in luna aprilie 2023
Din luna aprilie și până în prezent noi că organizația că asociația nu am avut nici un caz social până în prezent. Nu am avut nici o donație . Avem birou . În acel spatiu avem documente avem imprimanta scaun de masa...tot ce tine de birou.
Întrebarea este următoarea
Dacă până în prezent nu am avut activitate
O sa avem probleme cu ANAF sau cu alte autorități ?
Trebuie făcute rapoarte sau alte documente ?
Trebuie sa avem contabil al Asociației?
Noi nu am angajat nici un contabil pentru că nu am avut activitate
Va rog frumos lămuriți. Ajutatine cu un sfat. Va mulțumim
Ultima modificare: Miercuri, 1 Noiembrie 2023
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 09:12, 1 Noiembrie 2023
Nu e obligatoriu sa aveți activitate luna de luna.
Pentru partea de contabilitate nu e obligatoriu sa aveți angajat un contabil luna de luna. Mai ales acum in primii ani când nu aveți asa un volum mare de documente contabile.
Este registrul de casa pe care trebuie sa-l completați atunci când aveți încasări sau plăti pe asociatie. Ce documente contabile ale asociației mai apar (facturi, chitanțe, bonuri, extrasul de la contul bancar al asociatiei) le puneți frumos intr-un dosar ordonate după data, începând cu cele de la înființarea asociației. Nu cumpărați pe asociatie decât cu factura sau dacă e doar bon de la casa de marcat, sa apară pe bon codul fiscal al asociației.
Cu un contabil autorizat membru CECCAR veți colabora doar când va va face bilanțul. Asta (depunerea bilantului pentru asociatie) se va face cam prin luna martie dau aprilie a anului următor pentru anul curent. Pentru asta veți semna cu el un contract de prestari servicii contabile pentru cateva zile cat ii trebuie sa va întocmească și semneze balanta contabila anuala, bilanțul și declaratia 101 pentru ong-uri. Va va da el factura si chitanta pentru serviciul prestat.
Ii veți pune la dispoziție contabilului acel dosar cu actele contabile adunate în tot anul.
Ultima modificare: Miercuri, 1 Noiembrie 2023
george-neagu, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am înființat un ong. Părinte Casian Părinte Casian Am înființat un ong. Asociația Ortodox Sf Imparati Constantin și Elena Bacău Când am înființat acest ong am pus la dispoziție un spatiu birou. La ora ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli asociatie Adrianro2019 Adrianro2019 Buna ziua, Daca o Asociatie culturala, primeste niste bani in cont, bani proveniti din donatii, sau acei 3.5% si cheltuie din acei bani pentru a ... (vezi toată discuția)
Contabilitatea ong in partida simpla conform omfp_3103_2017 anexa 2 tiberiu babet tiberiu babet Buna ziua. Vreau sa infiintez impreuna cu alte persoane o asociatie nonprofit cu personalitate juridica. Asociatia va fi in sprijinul jucatorilor de sah avand ... (vezi toată discuția)