in ce priveste contabilitatea , cautati omef 1040 /2004 iar pentru partea de fiscalitate art 48 cod fiscal ;
Va pot sfatui sa luati legatura cu un contabil, sa va arate pentru inceput cam care e viziunea ; apoi cu siguranta va veti descurca , nu e complicat dar sint citeva reguli ce trebuie stiute
multumesc pt amabilitate
Dar cu facturile cum fac? Care este legislatia?
tot omef 1040 , in care la pct 38 se precizeaza urmatoarele :
În relatiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligati, pentru sumele încasate atât pe baza de chitanta, bon fiscal etc., cat si prin banca, sa întocmească factura.
În relatiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligati, pentru sumele încasate prin banca, sa întocmească factura.
Plătitorii de taxa pe valoarea adăugată vor întocmi factura fiscală *)în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
*) OMEF 1040 este neadaptat la noile prevederi ale codului fiscal, care au inlocuit termenul de factura fiscala cu factura , pur si simplu, deosbirea facindu-se functie de calitatea de platitor de tva sau nu a contribuabilului
multumesc mult
Dar as mai avea o ultima intrebare. Eu am cabinetul meu, materialele le achizitionez din incasarile mele ,de ce trebuie sa fac fise de magazie pt fiecare material si bonuri de consum? E logic ca am tot interesul sa fac economie, dar sa-mi dau eu mie materiale este ilar, mai ales ca nu e standardizat consumul si la aceeasi manopera pot consuma diferite cantitati de materiale, in functie de particularitatile manoperei.
Inca o data va multumesc mult pt. amabilitate .
cu multa placere !
Despre fisa de magazie , omef 1040 spune ca este document de evidenta la locul de depozitare a intrarilor, iesirilor si stocurilor de valori materiale si ca se tin la fiecare loc de depozitare
Despre bonul de consum,tot omef 1040 spune ca serveste ca document de eliberare din magazie, pentru consum, a unui material sau mai multor materiale
Dat fiind specificul activitatiil Dvs, banui ca nu aveti magazie ; sau ca notiunea de "magazie" in sensul omef nu este aplicabila, dvs achizitionaind stocuri de "lucru" ca sa zic asa, in mod sigur nu cred ca va permiteti sa blocati banii in stocuri de materiale
Probabil ca e un caz in care functionarul de la fisc "nu vede padurea din cauza copacilor ", dorind sa aplice temeiul legal de care dispune fara a analiza si specificul activitatii .