avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1127 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Contabilitate la o persoana fizica
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Contabilitate la o persoana fizica

sunt persoana fizica cu practica liberala, am cabinetul meu un CMI, nu sunt AF
Mi se cere de la fisc:
1.Sa dau facturi la fiecare chitanta
2.Materialele care le achizitionez sa le trec intr-un registru si sa mi le eliberez pe baza de bonuri de magazie
3.Daca am chtante la cele cumparate si nu am factura, nu mi se ia in considerare cheltuiala.
Repet NU SUNT persoana juridica.
Va rog daca poate cineva sa ma lamureasca si sa ma trimita si la cateva articole de lege
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 19:36, 1 Februarie 2010
in ce priveste contabilitatea , cautati omef 1040 /2004 iar pentru partea de fiscalitate art 48 cod fiscal ;
Va pot sfatui sa luati legatura cu un contabil, sa va arate pentru inceput cam care e viziunea ; apoi cu siguranta va veti descurca , nu e complicat dar sint citeva reguli ce trebuie stiute
multumesc pt amabilitate

Dar cu facturile cum fac? Care este legislatia?
tot omef 1040 , in care la pct 38 se precizeaza urmatoarele :

În relatiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligati, pentru sumele încasate atât pe baza de chitanta, bon fiscal etc., cat si prin banca, sa întocmească factura.

În relatiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligati, pentru sumele încasate prin banca, sa întocmească factura.

Plătitorii de taxa pe valoarea adăugată vor întocmi factura fiscală *)în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

*) OMEF 1040 este neadaptat la noile prevederi ale codului fiscal, care au inlocuit termenul de factura fiscala cu factura , pur si simplu, deosbirea facindu-se functie de calitatea de platitor de tva sau nu a contribuabilului
multumesc mult

Dar as mai avea o ultima intrebare. Eu am cabinetul meu, materialele le achizitionez din incasarile mele ,de ce trebuie sa fac fise de magazie pt fiecare material si bonuri de consum? E logic ca am tot interesul sa fac economie, dar sa-mi dau eu mie materiale este ilar, mai ales ca nu e standardizat consumul si la aceeasi manopera pot consuma diferite cantitati de materiale, in functie de particularitatile manoperei.
Inca o data va multumesc mult pt. amabilitate .
cu multa placere !

Despre fisa de magazie , omef 1040 spune ca este document de evidenta la locul de depozitare a intrarilor, iesirilor si stocurilor de valori materiale si ca se tin la fiecare loc de depozitare
Despre bonul de consum,tot omef 1040 spune ca serveste ca document de eliberare din magazie, pentru consum, a unui material sau mai multor materiale

Dat fiind specificul activitatiil Dvs, banui ca nu aveti magazie ; sau ca notiunea de "magazie" in sensul omef nu este aplicabila, dvs achizitionaind stocuri de "lucru" ca sa zic asa, in mod sigur nu cred ca va permiteti sa blocati banii in stocuri de materiale

Probabil ca e un caz in care functionarul de la fisc "nu vede padurea din cauza copacilor ", dorind sa aplice temeiul legal de care dispune fara a analiza si specificul activitatii .




~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate pfa lili5 lili5 Ce documente se mai intocmesc in cazul pfa ? pe langa facturile cu care intra marfa si incasarile din revanzarea marfii? Multumesc (vezi toată discuția)
Unitati de masura la receptie bunuri claudiak claudiak unitatea de masura conform facturii este metrul cub, dar bunurile se utilizeaza de catre cumparator la bucata , ce posibilitati exista pentru a face receptia ... (vezi toată discuția)
Facturare pfa catre un site elance.com dragodan85 dragodan85 Buna ziua, Am si eu un PFA, sunt neplatitor de TVA si, mai nou lucrez ca webdesigner pentru anumiti clienti prin intermediul unuii site elance.com. Intrebarea ... (vezi toată discuția)