Sunt proprietarul unui apartament inchiriat, nerezidential in Bucuresti. La fiecare venire in tara am facut un drum la ANAF pentru a intreba daca am omis sa platesc ceva. Anul acesta de doua ori. Raspunsul a fost de fiecare data negativ. Zilele trecute am primit o instiintare ca trebuie sa depun un raport de evaluare al imobilului. M-am prezentat la Directia Generala Venituri Buget Local. Mi s-a reconfirmat absenta vreunei datorii, am lamurit cine e responsabil cu contractul de salubrizare, termenul, acreditarile pe care trebuie sa le indeplineasca evaluatorul si lucrarea dumnealui. Am dorit sa cunosc valoarea actuala estimata a imobilului in sistemul informatic. Dupa indelungi cautari am aflat ca nu am depus in 2020 o declaratie de evaluare si ca abia incepand cu "azi" a fost creata o factura pe care o pot contesta in 45 de zile. Practic, nu existam in sistemul informatic si de-a lungul a trei ani nu am primit nici macar o instiintare de impunere din oficiu, informare de evaluare, sechestru pentru neplata impozitului pe cladiri pentru TREI ani. Ultimul impozit platit a fost in 2020 in valoare de 419 lei cu 52 lei deducere pentru plata in avans. Calculul institutiei financiare a fost 5836 lei pe 2021, 5990 lei pentru 2022, ajungand la 6298 lei in 2023. Pentru auxiliare, alta factura. Va rog sa ma ajutati daca aveti vreo idee cum as putea sa contest aceste decizii de impunere. Mentionez ca aprtamentul se afla in aceeasi stare ca la evaluarea autorizata din 2016 si ca se afla intr-o cladire construita in 1920, zona 47/B1 Index strazi 2022. Cu multumiri, astept raspunsul dumneavoastra.
Bună seara!
Trebuie consultate datele privind impozitele aferente anilor despre care vorbiți. S-ar putea totuși să fie cam mari!
In ceea ce privește raportul de evaluare pe care trebuia să îl depuneți pentru închiriere nerezidentiala, acesta este specificat expres în lege, codul fiscal, deci nu puteți să vă prevalati de faptul că nu ați știut că trebuie să depuneți un nou raport de evaluare și nici de faptul că stărea imobilului ce trebuia evaluat este identică cu cea din raportul de evaluare anterior.
Referitor la recalcularea -posibila- a sumelor, luați legătura cu un avocat din zona dvs. care, după consultarea actelor dvs., să stabilească dacă se impune sau nu o posibila procedura pentru recalcularea sumelor de plata la ANAF.
Buna seara si multumesc!
Ultima evaluare a fost in noiembrie 2016. In 2021, se implineau 5 ani, putea fi aplicata valoarea corectata a evaluarii din 2016. Oricum, legea stabileste metodologia de calcul si obligatia comunicarii pentru ca platitorul sa poata interveni. Contul meu nu a existat in sistemul informational, nici o instiintare sau interventie pentru plata intarziata cu trei ani. Nu cred ca este normal. Aceasta este parerea mea, dupa ce am intrebat de mai multe ori in acesti ani daca am vreo datorie la sediul ANAF. Nci macar inspectoarea de la DGVBL habar nu a avut daca nu insistam sa aflu valoarea actuala a apartamentului. Cati ca mine care nu insista cu intrebari?