avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 915 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... DACĂ ÎNTR-O ASOCIAȚIE DE PROPRIETARI , UNELE SCĂRI ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

DACĂ ÎNTR-O ASOCIAȚIE DE PROPRIETARI , UNELE SCĂRI AU FOND ...

DACĂ ÎNTR-O ASOCIAȚIE DE PROPRIETARI , UNELE SCĂRI AU FOND DE REPARAȚII ÎNCASAT, DAR ALTELE NU, SE POT EXECUTA REPARAȚII LA CELE CARE NU AU (plata făcându-se din fd. de reparații de la cele ce au ) ?
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 13:24, 28 Noiembrie 2023
Corect si etic, Nu.
SCUZE CĂ VĂ CONTRAZIC . LOGICĂ SIMPLĂ .FIIND IMOBILE , SCĂRI SEPARATE, ATÂT CHELTUIELILE DE REPARAȚII ,DAR ȘI FONDURILR DE REPARAȚII SUNT SEPARATE. DACĂ O SCARA ARE FOND DE REPARAȚII , POATE SĂ FACĂ REPARAȚII, DACĂ NU ARE SĂ-L CONSTITUIE ȘI SĂ-L ÎNCASEZE, ULTERIOR SĂ-ȘI FACĂ REPARAȚIILE NECESARE.
Daca dvs. va convine sa platiti pentru altii si de la acestia sa existe doar speranta ca se vor colecta banii candva, este in regula.
Este cam de ras pe-aici...
Dl Stamate pune o intrebare,
Dl. Popa , raspunde cu Corect si etic, Nu.
Dl. Stamate, il contrazice...
.......................
Asadar, asa cum presupune dl. Stamate nu prea este in regula ca niste reparatii care se efectueaza intr-o scara sa fie achitate din fondul altor scari, dar in practica de zi cu zi, avand in vedere ca fondul de reparatii este comun pe intreaga asociatie, se mai intampla si aceste lucruri. Chestiunea este sa nu apara o urgenta la proprietarii care au achitat deja acel fond si sa nu se poata efectua urgenta, din lipsa fondurilor.
Asa cum prevede Legea 196/2018:
Art. 71. (2) Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe un
fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii
comune. Comitetul executiv fundamentează şi prezintă adunării generale suma
anuală necesară pentru constituirea sau completarea fondului de reparaţii, care
se alimentează în avans, în tranşe lunare egale, prevăzute în lista de plată a
cheltuielilor asociaţiei de proprietari. Fondul de reparaţii este utilizat numai
pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creşterea calităţii
ambiental- arhitecturale a construcţiilor, precum şi pentru repararea şi
îmbunătăţirea proprietăţii comune.
(3) Sumele încasate pentru constituirea fondului de reparaţii se depun, în
conformitate cu prevederile prezentei legi, în contul asociaţiei de proprietari
prevăzut la art. 20 alin. (1).
(4) Pentru încasarea fondului de reparaţii, administratorul eliberează chitanţă
nominală separată.


Prin urmare, as. de proprietari, conduceile acestora, trebuie sa discute si sa aprobe in AG a membrilor constituirea unui fond de reparatii, necesar cateodata la efectuarea unor reparatii urgente...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond de urgență Dental002 Dental002 Bună ziua, Am rugămintea să mă ajutați cu răspunsuri la câteva întrebări. Din câte știu sunt 2 fonduri reținute de asociațiile de proprietari: ... (vezi toată discuția)
Fondul de reparatii livache74 livache74 Buna ziua, va rog sa-mi spuneti si mie Fondul de Reparatii cum se incaseaza de la proprietari ?? Este o suma fixa stabilita de AG sau se calculeaza pe numarul ... (vezi toată discuția)
Administratorul emite o singură chitanță, cu două sume, pentru întreținere și fondul de reparații., deși legea prevede câte una pentru fiecare. cum e legal să procedeze? Fireball Fireball Administratorul asociatiei noastre emite chitante pentru incasarea sumelor din lista de plata folosind o imprimanta termica portabila. Dar pe chitanta emisa ... (vezi toată discuția)