Buna ziua, va rog sa-mi spuneti si mie Fondul de Reparatii cum se incaseaza de la proprietari ?? Este o suma fixa stabilita de AG sau se calculeaza pe numarul de proprietari dintrun apartament ?? Findca unde stau acum se incaseaza 10 lei de apartament indiferent de numarul de proprietari din apartament....Unde doresc sa ma mut am observat ca se incaseaza pe numarul de proprietari dintrun apartament, de exemplul daca intrun ap sunt 5 membrii se incaseaza 5 lei pe membru, adica 25 de lei ......ceea ce nu mi se pare tocmai ok. O alta intrebare, Fondul de Reparatii se incaseaza mereu fara oprire si limita pe intreg anul / anii ??? Sau se opreste si nu se mai incaseaza la un moment dat ??? Multumesc anticipat. P.S nu am minic cu plata vreunui fond, sunt pt incasarea lor pt imbunatatirea blocurilor dar sa se faca legal, transparent si cu instiintarea proprietarilor etc .
In toate situatiile suma cu adunata in Fondul de reparatii se achita - reparatiile, care pot fi reparatii curente de mai mica importanta, gen - se inlocuieste un geam, se repara o usa, se vopseste ceva pe casa scarii, sau pot fi reparatii de mai mare amploare si ma gandesc doar la reparatia terasei, zugraveli pe casa scarii, reparatii la subsol, etc.
Ei, toate aceste reparatii, de mai mica sau mai mare amploare se repartizeaza, conform Legii, proportional cu suprafata utila SU a apartamentului sau dupa cota-parte indiviza de proprietate individuala - CPI, care de fapt inseamna acelasi lucru.
Cred ca s-a inteles ca notiunea de Fd. de reparatii nu are legatura cu nr. de persoane.
In adunarile generale ale membrilor, acestia stabilesc o suma lunara/anuala privind colectarea Fd. de reparatii - ceea ce este f. bine, daca si numai daca acest fond este bine gestionat si evidentiat. Unele asociatii chiar afiseaza soldul Fd. de reparatii undeva la sfarsitul listei de plata si alaturi de aceasta coloana debitul acelui fond in directia proprietarilor care inca nu si-au achitat suma stabilita. Majoritatea proprietarilor au inteles si si-au achitat aceste obligatii de plata, altii, nu achita invocand tot felul de motive, cel mai utilizat fiind acela ca, lasa dom le, cand o sa faci reparatia, achit integral, bla,bla... Ceea ce nu pot sa inteleaga acesti proprietari este faptul ca sunt unele reparatii ce trebuiesc rezolvate rapid (o teava sparta, inlocuirea unor robineti, etc. si la fel de rapid tre sa faci rost de materiale si sa achiti manopera. Daca ai bani, esti salvat, daca nu ai bani in Fd. de reparatii - de efectuat reparatia tot trebuie sa o faci, dai „umbli” la alte fonduri, la Fd. de rulment sau in alte parti, nu achiti o factura, dar rezoli rapid urgenta, ceea ce nu este legal... Sigur ca pana la urma, bagi mana in pungulita comuna si dupa efectuarea reparatiei, pui banii la loc... Asta nu inteleg unii oameni, ca aceasta „gimnastica” cu fondurile nu este in regula!
Este o suma fixa stabilita de AG sau se calculeaza pe numarul de proprietari dintrun apartament ??
HG nr 1588/2007art 24(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partiIor de constructii/instalatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituni si cheltuieli.
Corect: fondul de reparatii se calculeaza in functie de cota-parte indiviza (suprafata utila a apartamentelor).
Nu este corect nici in suma fixa egala la toate apartamentele, daca acestea au suprafete diferite, nu este corect nici in functie de numarul de persoane.
Se invoca adesea ca asa a votat AG.
Da, dar participantii la AG nu cunosc prevederile legii, dar cine propune in AG modul de calcul-incasare a acestui fond trebuie sa cunoasca legea si sa nu supuna la vot o propunere contrara prevederilor legale.
Pe de alta parte, cu privire la durata de incasare a unui fond de reparatii, acesta poate fi incasat fara o data limita, daca suma propusa lunar este mica si daca din acel fond de reparatii se fac lucrarile curente sau si lucrari de mai mare anvergura. Acest fond trebuie sa aiba un sold consistent gata sa satisfaca nevoi urgente aparute fara ca in AG anuale sa se poata prevedea acestea.
Asadar a limita in timp colectarea fondului de reparatii este o prostie deoarece e posibil sa ramai fara bani cand ti-e lumea mai draga, adica invers, cand trebuie sa platesti urgent o reparatie si n-ai de unde, de trebuie sa iei de la plata facturilor curente, s-o poti face.
Teoria e teorie, dar practica ne omoara, draga @ynocentta.
Buna ziua.
Am o intrebare legata de :
-cum se poate ajunge sa se foloseasca suma/e din fondul de reparatii ?
Trebuie acordul a 50%+1 din totalul de locatari a unei scari ?
Ex. :
- se vrea schimbarea conductei principale de apa ce alimenteaza scara si unii dintre locatari (minoritari) nu sunt de acord....
Pt accesarea sumei dorite din fondul de reparatii, pt aceasta lucrare sau orice alta lucrare in/pe proprietate comuna, trebuie acordul tuturor locatarilor ? Sau minoritatea se supune majoritatii chiar daca ei (minoritatea) nu vor sa se faca acesta/e lucrare/ri.....
Multumesc anticipat.
Lucrarile sunt hotarate la inceputul anului in AG intr-un buget de venituri si cheltuieli.
Daca nu a existat AG, sau n-a existat un asemenea proiect de buget care sa fie votat, sau unii proprietari nu doresc efectuarea unei asemenea lucrari, pana la urma cei care conduc asociatia, adica comitetul executiv, presedintele, stiu daca exista probleme la conducta si cat si cum trebuie inlocuita.
Asadar comitetul sa studieze mai multe oferte, sa stea de vorba cu prestatorii, sa aleaga o firma care va face lucrarea si care ii va da in prealabil un deviz antecalculat, comitetul isi va calcula banii, va putea sa-i scoata din fondul de reparatii si va efectua lucrarea, indiferent de ce sustin unii proprietari.
In fond si cei care se opun sunt beneficiari ai acestei lucrari.