In 1993, am achizitionat prin contract de vanzare cumparare incheiat cu SC Rom Vial SA, un apartament situat la etajul 4 (ultim) al unui imobil in Buftea.
In decursul anilor am facut mai multe reparatii ale invelitorii acoperisului, iar in 2006 am procedat la refacerea completa a invelitorii. In anul 2008, la renovarea generala a apartamentului, am observat ca in placa acoperisului sunt 2 fisuri, radiale, avand centrul in zona centrala a acoperisului scarii (formatul acoperisului este de tip patrat).
Una dintre fisuri porneste spre living, trecand prin baie, iar cealalta ajunge in bucatarie, trecand prin holul de intrare.
In 2009, dupa o perioada ploioasa, am observat infiltratii in zona baii si a holului. Am facut reparatiile, atat cele legate de zidarie cat si cele legate de refacerea invelitorii acoperisului (desi nu era cazul).
De curand, am sesizat ca tavanul din bucatarie picura.
In perioada urmatoare, probabil se vor deteriora atat finisajele tavanului din baie sa hol, precum si cele din living si bucatarie.
Trebuie mentionat ca acelasi fenomen apare si la vecinul aflat pe diagonala palierului.
Intrebarea mea este cine raspunde de fisura din tavanul scarii si cum se repara (ca repartitie de cheltuieli)
O sa primiti poate aici raspunsuri mai documentate de la cei care au mai trecut prin asa ceva, dar, eu as merge cu contractul de vanzare cumparare la Inspectoratul de stat in constructii sai Inspectia in constructii.
De acolo poate va mai indruma.
Daca intra in garantie reparatia trebuie sa o faca constructor sau o firma agreata de ei fara sa va coste nimic.
Daca nu intra in garantie reparatia se face prin asociatia de proprietari cu o firma autorizata, iar costurile se repartizeaza pe cota indiviza tuturor proprietarilor.
Parerea mea este ca problema in discutie excede responsabilitatea asociatiei de a repara.
Asociatia se poate implica doar in sesizarea problemei la Inspectoratul de stat in constructii sau Inspectia in constructii. Ei pot decide ce ar trebui sa se faca in cazul planseului fisurat.
Laurentiu, cand ai cumparat imobilul de la SC Rom Vial SA (care era un fel de ICRAL) ai incheiat un cvc cu societatea respectiva. Ai primit si un pv de punere in posesie.
Intregul imobil bloc este acum in proprietatea privata a celor care au cumparat apartamentele din acel bloc.
Toate reparatiile curente si capitale la tot ceea ce inseamna parti si dependinte comune sunt suportate de toti proprietarii (constituiti in asociatie de proprietari) in proportie cu cota indiviza ce le revine conform cvc pe care l-au incheiat cu vanzatorul.
Tot in cvc se specifica si temeiul legal in care ti-a fost vandut imobilul si eventual raspunderea juridica a partilor contractante.
In cazuri similare, asociatia de proprietari a angajat o firma de specialitate care s-a ocupat cu reparatia planselui.
Personal, tind sa cred ca este vorba de infiltratii prin beton datorita faptului ca terasa sau acoperisul blocului s-au deteriorat in timp si nu neaparat in locul in care se prezinta infiltratiile. Asemenea probleme apar frecvent la ultimele etaje.
Inspectoratul de stat in constructii se poate pronunta in situatia in care planseul este fisurat de asa maniera incat sa puna in pericol siguranta si integritatea locatarilor.
Succes!
Intrebi cine plateste si cum se repartizeaza cheltuielile?
Spuneam ca proprietarii, conform cotei indivize pe care o detin din partile si dependintele comune ale intregului imobil bloc.
Dependintele comune ale unui imobil sunt enumerate in Legea 114/1996 cu completari si modificari. Cu titlu de exemplu: scara, lift, subsol, instalatii de apa, canalizare, gaz, terasa, acoperis, etc. (tot ce presupune ca poate folosi intregului imobil inseamna ca este comun si nu individual).
Asociatiile de proprietari se conduc in conformitate cu Legea 230/2007 si cu HG 1588/2007 Norme de aplicare a legii.
:offtopic:
@elenas68
Am rugamintea sa va editati mesajele, daca dupa postare nu aveti raspuns, astfel incat sa nu scrieti mesaje consecutive. Este una din cerinetele regulamentului forumului.