In iarna trecuta am avut un accident sa va detailez putin : eram pe un drum judetean
pe la 9 dim iar carosabilul era acoperit cu gheata la un moment dat aproape pe mijlocul drumului pe acelas sens de mers circula un biciclist l-am claxonat dar nimic cand am incercat sa reduc viteza masina a inceput sa derapeze ne mai putand s-o controlez si l-am lovit pe biciclist (in varsta de 70 ani) iar masina se opreste intr-un stalp de beton biciclistul cazand langa , viteza nu aveam mai mare de 30-35 lovind stalpul nici macat nu sa fisurat bara doar a ramas urma de vopsea de pe stalp pe bara . Dupa accident victima a fost dusa la spital si a primit 40 de zile de ingrijire medicala am incercat sa ne intelegem dar a cerut o suma enorma de bani am vb cu un avocat acesta vazand cazu mi-a spus sa stau linistit pt ca in codul rutier la art 161 alin m) biciclistilor li se interzice sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada; acum dupa un an sunt chemat la politie si aflu ca sa inceput urmarirea penala inpotriva mea M-i se pare ciudat ca politistul de la cercetari penale nu a tinut cont de art 161 cand l-am intrebat a spus ca ce era sa faca acuma biciclistu sa mearga pe jos, vreu sa va mai spun ca in masina erau 4 pers care in declaratii confirma ca era gheata si politistul de la fata locului in raport spune ca drumul era acoperit cu gheata As vrea sa aflu si parerea dumneavoastra si ce ma sfatuiti sa fac ? (av cu care am vb momentan nu este in tara si nu am putut sa vb cu el ) cu cat mai multe sfaturi cu atat mai bine
Faptul ca bicilistul a gresit,nu exclude si partea dvs.de culpa,daca aceasta va fi stabilita de organele abilitate in urma administrarii probatoriilor si analizarii acestora.
In acest caz ,daca se va constata o culpa a dvs,aceasta ar fi o culpa comuna cu a victimei si nu o culpa exclusiva.
In alta ordine de idei,din punct de vedere tehnic,expertiza de stabilire a dinamicii producerii accidentului poate aduce serioase lamuriri in privinta culpei.
Fara discutie ca in cazul gasirii si dovedirii si a unei culpe a dvs,in mod cert ca vor exista si despagubiri care vor fi stabilite in functie de culpa dvs(daca exista) si nu in integralitatea lor.
Culpa comuna inseamna dosar penal,la fel ca si culpa exclusiva.
Cred ca trebuie sa va angajati un avocat pentru a va sprijini intr-o solutionare cat mai favorabila
In prima faza va recomand sa solicitati efectuarea unei expertize tehnice (judiciare) de catre un expert judiciar din judetul Dvs.
Va doresc numai bine
Expertiza tehnica poate stabili inclusiv vina fiecaruia in parte ?eventual daca puteti sa-mi spuneti ce stabileste o expertiza tehnica intreb deoarece la intrebarea daca biciclistul are o vina politistul de caz a spus ca nu stie si sa cer o expertiza sa se stabileasca exact , din cate am observat politistul nu prea stia de art 161 alin m . Am inteles ca o expertiza costa cam 1000 lei. Din punctul meu de vedere m-i se pare un pic aberant sa pot fii gasit vinovat si sa suport consecinte mult mai multe si mai grave decat biciclistul doar pentru faptul ca nu am putut evita accidentul (doar nu l-am lovit intentionat) iar cel care avea interzis sa circule , sa nu pateasca nimic
Organul de cercetare penala stabileste obiectivele expertizei. Partile au dreptul sa solicite eliminare ca fiind neconcludente, reformularea unor obiective noi.
Expertiza tehnica nu stabileste vinovatii. Aceasta intra in competenta magistratilor.
Cele mai uzuale obiective sunt: stabilirea vitezelor de deplasare ale vehiculelor implicate in accident, modul de producere a accidentului si pobilitatile de evitare, de catre cine si prin ce manevre.
Onorariul pentru efectuarea expertizei poate chisr depasi valoarea de 1000 lei, in functie de complexitatea lucrarii.
Va doresc numai bine!
De exemplu expertiza poate stabili daca la conditiile de drum si meteorologice existente sin in functie de viteza dvs.puteati sau nu sa evitati accidentul.
Din nefericire ,prevederile legale nu prea sunt de acord cu pararile dvs.
Pe de alta parte,la prima vedere o culpa a dvs.ar putea fi neadaptarea vitezei de circulatie la conditiile de drum si meteorologice,o manevra gresita,etc.