As avea 2 intrebari:
1) In cadrul organizatiilor publice vorbim despre "eficacitate" sau "eficienta"? 2 argumente
2) In ce caz este util sa incheiem fisa postului cu bine cunoscuta sintagma "si alte atribute asociate postului"? 3 exemple
MULTUMESC
In cazul institutiilor publice se pune problema eficacitatii. Eficienta reprezinta un raport optim intre investitii si rezultatele obtinute si adesea i se poate atribui un substitut banesc, pe cand eficacitatea implica si un plus de satisfactie, iar administratia publica este un furnizor de bunuri si servicii orientat spre cetatean. Aici se pune problema unei perspective duale, in sensul satisfactiei fortei de munca si satisfactiei cetatenilor fata de bunurile si serviciile de care beneficiaza. Administratia publica nu este un domeniu atractiv pentru forta de munca competenta, datorita salariilor mici, regulamentului rigid si posibilitatilor reduse si stricte in care resursa umana se poate dezvolta, poate creste si avansa.
Satisfactia cetatenilor este din nou, un instrument de control al nivelului de performanta al administratiei.
Desi la nivel practic se poate afirma ca administratia functioneaza mai degraba pe criterii de eficienta, la nivel teoretic la temelia activitatilor desfasurate de guvernamant, sta eficacitatea. Sectorul administrativ este in curs de reforma, intr-un continuu proces de tranzitie, in vederea materializarii acestor teorii, prin uman izarea, flexibilizarea sectorului.
Iar la intrebarea nr 2 raspunsul este: "in toate cazul in care nu se pot determina cu precizie toate activitatile pe care le are in sarcina salariatul".