avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Facturi emise de asociațiile de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Facturi emise de asociațiile de proprietari

Va rog sa îmi spuneți daca asociațiile de proprietari sunt obligate sa emită factura pentru plata cheltuielilor lunare datorate in cazul apartamentelor aflate in proprietatea unor persoane juridice.
Mă intereseaza baza legala.
Ultima modificare: Duminică, 21 Ianuarie 2024
Stefan Enache, utilizator
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 05:30, 23 Ianuarie 2024
L-am citit.
Ceva mai actual nu aveti?
Discutia este din 2016 si oricum sunt mentionate mai multe opinii personale decat prevederi legale.

Mă intereseaza daca puteti sa imi spuneti unde scrie ca ''factura trebuie emisă dacă beneficiarul cere acest lucru în mod expres''.
Ultima modificare: Duminică, 21 Ianuarie 2024
Stefan Enache, utilizator
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cred că am găsit răspunsul la întrebare

Operațiile de determinare si repartizare a cheltuielilor comune pe proprietari nu reprezintă activitate economica.

În asociațiile de proprietari, înștiințarea proprietarului/locatarului despre cuantumul datoriei se face prin lista de plata, care creează si obligația acestuia de a plăti suma calculată și afișată.
Aceasta echivalează cu factura din alte domenii de activitate care, la fel, înștiințează si creează obligația de plată.

Conform prevederilor Ordinului Ministerului Finanțelor Publice nr. 3.103 din 24 noiembrie 2017 privind Reglementările contabile privind organizarea și conducerea contabilității în partidă simplă de către persoanele juridice fără scop patrimonial, publicat în Monitorul Oficial nr. 984 din 12 decembrie 2017, Lista de plată a cotelor de contribuție la cheltuielile asociatiei de proprietari (pentru asociațiile de proprietari - cod 14-6-28)
- servește pentru determinarea cheltuielilor comune efectuate în fiecare lună și repartizarea lor pe membrii asociației, în vederea încasării și reîntregirii fondurilor asociației de proprietari.
- se întocmește de către administratorul asociației de proprietari.
- se arhivează la administrația asociației de proprietari (termen de păstrare 5 ani)

Lista de plată este similară cu o factură globală pe întreaga asociație de proprietari.

Nu exista nicio reglementare sau obligativitate privind emiterea unei facturi cu cheltuielile de întreținere, din partea asociației de proprietari direct către proprietar.
Asociația este obligată doar să elibereze chitanța pentru plata/încasarea cheltuielilor din lista de plata, mai puțin a fondului de rulment si a fondului de reparații, pentru care se eliberează chitanța separata.

Dacă nu este așa, vă rog un punct de vedere.
Am cautat și eu și nu am găsit, mi se pare logic sa fie asa cum ati găsit dvs. Asociația nu livrează apa calda. Daca va inchiria un spațiu, da, dadea factura.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatia de proprietari este obligata sa emita si factura? skydegirl skydegirl Am o intrebare...daca in bloc sau la curte cu mai multe apartamente, isi are sediul si o societate comerciala, asociatia de proprietari(asociatia fiind ... (vezi toată discuția)
Penalitati la intretinere acata acata De cel putin trei ani de zile asociatia de proprietari nu a mai afisat o lista de calcul a datoriilor catre asociatie, in schimb administratorul pretinde 0.58 ... (vezi toată discuția)
Factura de la asociatie timpuriu timpuriu doresc sa mi se elibereze factura fiscala pentru valoarea plati cotelor de intretinere mentionez ca presedintele si adiministratorul refuza eliberarea ... (vezi toată discuția)