Vă rog frumos să mă lămuriţi dacă este corect ca pe fluturaşul din luna noiembrie (invatamant) sa-mi treacă cu 26 de ore lucrate mai putin(cu toate ca am lucrat in timp ce altii au stat acasă in concediul fără plată), iar pe luna decembrie apare penalizare cu 9,8 %(deşi eu cred ca trebuia sa se specifice Legea 329/2009, la aceste reţineri salariale).
Cum ma afectează aceste lucruri (mă refer la cartea de muncă)?
Pe ce bază legală pot să cer remedierea acestora?
Mulţumesc frumos.
Cf legii 329 trebuia ca pe cele 2 luni (noiembrie, decembrie) sa se efectueze niste zile de fara plata.
Reducerea salariului ar fi trebuit sa fie de 15.5%.
Deci, daca ati fost trecuta in concediu fara plata era normal sa apareti cu mai putine ore lucrate (chiar daca in acele ore ati fost prezenta). Legea se aplica oricum.
Probabil ca aceeasi situatie este si pe luna decembrie. Doar modul de "abordare" a fost diferit.
Conform legii acele ore nelucrate nu vor afecta in nici un fel vechimea dvs in munca. Nu vor fi trecute in carnetul de munca.
Doar ca ati luat mai putini bani.