Am o speta interesanta: conform prevederilor lg 329/2009 - Cap.IV la societatea la care lucrez sunt 2(doi) salariati care cumuleaza o pensie neta peste salariul mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat cu salariul de la o unitate cu capital majoritar de stat. Din momentul in care a in trat in vigoare legea sunt in concedii medicale neintrerupte. Putem din punct de vedere legal sa le incetam contractul individual de munca de drept in aceasta situatie?Cum? (avand in vedere ca au CIM suspendat si conform Codului Muncii nu se poate actiona asupra lui in aceasta perioada)
Trebuie sa mentionez ca au concedii de peste 90 de zile si au intrsat cu acestea in comisii. Deci?!
O noua intrebare : se poate desface CIM depasind sau mai bine zis peste litera de lege din Codul Muncii ca reglementare de baza in cazul CIM.
Ma rog, Pot prelungi pana la max 180 zile parca. Si pe urma? Ce pensionare sa mai ceara ca doar sunt pensionar!
Nu vor decat sa prelungeasca agonia. Oricum nu va deranjeaza prea tare ca banii ii primiti de la casa de sanatate.
Nu va recomand sa incalcati prevederile codului muncii ptr ca riscati un proces in care va trebui sa-l reincadrati si sa-i platiti salariile din urma.
Mai bine lasati-l sa-si faca dambralaua cu cocnediile medicale (repet, nu le platiti dvs) si pana la urma va veni. Stiu ca este neplacut (am avut si eu un salariat care a stat in concedii medicale 5 luni jumate) dar pana la urma a venit, si-a terminat preavizul si a plecat. Si dpdv legal sunt OK.
1.. Conform Codului muncii, art.60, este interzisa concedierea pe perioada concediului medical.
2. In cazul dvs. nu este vorba de concediere ci de o incetare de drept a CIM (similar cu CIM pe perioada determinata), asa ca inceteaza CIM in baza Legii 329/2009, art.20.