Accident de muncă,în delegație in Olanda,nedeclarat de ei trimis acasă ne tratat a doua zi după.Ce pot face,ei incalcind toate normele EU și drepturile omului?
Angajatorul roman are responsabilitati. Sunt aplicabile prevederile HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
SECTIUNEA a 4-a
Comunicarea, cercetarea si inregistrarea evenimentelor produse in afara granitelor Romaniei, in care sunt implicati lucratori ai unor angajatori romani, aflati in indeplinirea sarcinilor de stat, de interes public sau a indatoririlor de serviciu.
Art. 143 (1) Comunicarea evenimentelor produse in afara granitelor tarii, in care sunt implicati lucratori ai unor
angajatori romani, se face conform prevederilor art. 108-113. (2) In situatia prevazuta la alin. (1) angajatorul are obligatia de a comunica evenimentul si misiunii diplomatice sau
oficiului consular roman din tara respectiva.
(3) Orice eveniment produs pe teritoriul alte tari in care sunt implicati lucratori romani, detasati sau pusi la dispozitie
de catre angajatori romani la angajatori straini, respectiv utilizatori straini, pentru efectuarea unor lucrari pe teritoriul
altui stat, se comunica imediat de catre angajatorul roman misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara
respectiva.
(4) Angajatorii romani care detaseaza ori pun la dispozitie lucratori la angajatori straini, respectiv utilizatori straini,
au obligatia sa includa in cuprinsul conventiilor internationale si contractelor bilaterale incheiate cu partenerii straini
clauze cu privire la comunicarea evenimentelor.
(5) Evenimentele in care sunt implicate persoane din cadrul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare
romane, precum si persoane care indeplinesc sarcini de stat sau de interes public in afara granitelor tarii vor fi
comunicate Ministerului Afacerilor Externe din Romania de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare
romane. Ministerul Afacerilor Externe are obligatia de a comunica aceste evenimente Inspectiei Muncii.
Art. 144. - (1) Cercetarea evenimentelor produse in afara granitelor tarii in care sunt implicati lucratori ai unor
angajatori romani se va face conform prevederilor art. 114-134.
(11) In cazul evenimentelor produse in afara granitelor tarii care au avut drept consecinta incapacitatea temporara
de munca sau decesul lucratorilor asigurati potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de
munca si boli profesionale, republicata, dosarul de cercetare intocmit de comisia numita de angajator va cuprinde
documentele care au fost intocmite de organele de cercetare din tara in care a avut loc evenimentul, precum si
documentele medicale de la unitatile sanitare care au acordat ingrijiri de specialitate accidentatului. (2) La cercetarea evenimentelor prevazute la alin. (1) poate participa si un delegat din partea misiunii diplomatice
sau oficiului consular roman din tara respectiva.
(3) Cercetarea evenimentelor in care sunt implicate persoane din cadrul misiunilor diplomatice sau oficiilor
consulare, precum si persoane care indeplinesc sarcini de stat sau de interes public in afara granitelor tarii se face
de catre Ministerul Afacerilor Externe.
(4) In cazul evenimentelor mentionate la alin. (1) si (3), care au produs invaliditate confirmata prin decizie, deces,
accidente colective, inclusiv in cazul persoanelor disparute si in cazul incidentului periculos, Inspectia Muncii poate
delega reprezentanti care sa efectueze cercetarea la fata locului.
(5) In situatia prevazuta la alin. (4), cercetarea se va finaliza de catre Inspectia Muncii sau, dupa caz, inspectoratul
teritorial de munca pe raza caruia isi are sediul, domiciliul sau resedinta angajatorul.
Art. 145. - (1) De intocmirea dosarelor de cercetare a evenimentelor urmate de incapacitate temporara de munca
raspunde angajatorul care a incheiat contractul cu partenerul strain, in cazul efectuarii de lucrari cu personal
roman, si, respectiv, Ministerul Afacerilor Externe, in cazul accidentelor suferite de angajatii misiunilor diplomatice
sau ai oficiilor consulare romane si de persoanele care indeplinesc sarcini de stat sau de interes public in afara
granitelor Romaniei, aflati in indeplinirea indatoririlor de serviciu. (2) De intocmirea dosarelor de cercetare a evenimentelor urmate de invaliditate sau deces raspunde inspectoratul
teritorial de munca pe raza caruia isi are sediul social angajatorul la care era angajata victima.
(3) Dosarul de cercetare va cuprinde actele prevazute la art. 122 si se va completa cu:
a) copii ale originalelor documentelor de cercetare emise de organele competente din tara pe teritoriul careia sa
produs evenimentul, copii ale documentelor medicale de la unitatile sanitare care au acordat ingrijiri de
specialitate victimei, precum si traducerea acestora in limba romana;
b) copie a contractului incheiat cu partenerul strain, din care sa rezulte cine a incheiat contractul, obiectul
contractului, ce fel de lucrari se executa, pe ce durata, locul unde se executa lucrarile respective, clauzele
privind securitatea si sanatatea in munca, modul in care se fac comunicarea si cercetarea evenimentelor si
inregistrarea accidentelor de munca. (4) Documentele prevazute la alin. (3) vor fi puse la dispozitia organului de cercetare de catre angajatorul la care
era angajata victima.
(5) Pentru documentele prevazute la alin. (3), cheltuielile necesare traducerii in limba romana vor fi suportate de
angajatorul la care a avut loc evenimentul.
Art. 146. - Inregistrarea si evidenta accidentelor de munca si a incidentelor periculoase se fac de catre angajatorul
roman, conform prevederilor art. 143-145.
Dreptul muncii
maria scutariu
agentul de munca temporara roman pune la dispozitie un muncitor unui utilizator din UE . daca apare un accident de munca:
1.care dintre parti trebuie sa faca ... (vezi toată discuția)