avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 208 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Bună ziua! Sunt profesor suplinitor începând de la ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Bună ziua! Sunt profesor suplinitor începând de la data de ...

Bună ziua! Sunt profesor suplinitor începând de la data de 1 septembrie 2023. Ulterior am aflat ca sunt însărcinată, iar din luna ianuarie și până în martie am dispus de concediu medical. În luna martie am împlinit 30 de săptămâni de sarcină și aș fi vrut să intru în concediu prenatal, însă am înțeles ca nu mi se poate acorda din cauza faptului ca nu am 12 luni lucrate in ultimii 2 ani. CIM ar urma sa fie încheiat in 31 August 2024 fiind unul pe perioada determinata de 1 an. Menționez ca nu pot merge fizic la serviciu deoarece am sarcina foarte joasă și există riscuri. Pot lua concediu de risc până în Mai când voi naște? Pot beneficia de concediu maternitate și indemnizație de creștere copil chiar dacă nu am cele 12 luni lucrate în cei doi ani?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:50, 10 Martie 2024
Poate ati inteles gresit , puteti lua - la 30 saptamani - concediu prenatal si , dupa nastere , postantal , adica cele 126 zile . Aveti nevoie de 12 luni lucrate , sau in care ati fost eleva/studenta , in ultimele 24 luni inaintea nasterii copilului - in cazul dvs. , in intervalul iunie 2022 - mai 2024 - pentru a avea dreptul la CIC ( pana cand copilul implineste 2 ani ) .
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Concediul de maternitate se poate obtine daca aveti un stagiu de cotizare de 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia asiguratorie pentru munca.