Raspunsul nu este simplu de dat, mai ales ca din informatiile dvs. intelegem ca:
In interiorul complexului s-au montat camere de supraveghere (probabil si in interiorul scarilor).
Prin "interiorul complexului", personal, inteleg o curte cu mai multe blocuri/condominii cu spatii comerciale la parter (din proiect) in care s-a montat un sistem de supraveghere si de care "beneficiaza" la o adica, inclusiv spatiile comerciale.
Acum, ca dvs. ziceti ca sunt montate camere si in interiorul scarilor, asa o fi si bine ca s-au montat, ca utilitatea lor este stiuta, dar sa fim seriosi, aceste camere deservesc doar pe proprietarii de locuinte, nu si spatiile comerciale.
Pe de alta parte, dvs. (banuiesc ca sunteti reprezentant al spatiilor comerciale) ar trebui sa discutati cu reprezentantii as. proprietari , eventual sa "bateti in cuie" un document/conventie, privind obligatiile de plata ce pot fi repartizate legal spatiilor comerciale aflate la parterul condominiului. Din cate stiu eu, aceste cheltuieli sunt cele referitoare la intretinerea si repararea partilor comune si care se repartizeaza proportional cu cota-parter indiviza de proprietate - dar in cazul dvs. sunt acele cheltuieli care sunt comune atat dvs. cat si asociatiei de proprietari - ex. fatada si terasa blocului, uneori parti ale subsolului tehnic, punctul gospodaresc de colecatre a gunoiului menajer, poarta de acces, bariera, etc.
Desigur, parti comune, sunt si cele de pe casa scarii, usile de intrare in bloc, scarile, holurile, balustradele, alte instalatii - proprii doar proprietarilor de locuinte, deci la care spatiile comerciale nu au nimic in comun, astfel ca acestora nu li se vor repartiza cheltuieli.
Cred ca ati inteles, dvs. trebuie sa discutati cu reprezentatii as. prop., sa luati la mana toate aceste cheltuieli sa le separati asfel incat sa nu mai fie "discutii".
Mult succes!