Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Este normal ca la locul de muncă ( mega image ) angajatorul să le spună angajatilor să predea telefoanele cand intra la muncă? Pe contract nu este specificat așa ceva,si chiar dacă ar fi,este un bun al tau personal si in plus,dacă cineva apropiat ție,sau de acasă pătește ceva? Si te sună,sau...tu dorești să suni să vezi dacă persoana este ok,poate ai o persoană,un copil acasă,singur,bolnav.etc....oricare ar fi motivul,este legal așa ceva?are voie angajatorul să le ceară tuturor angajaților așa ceva? Are vre o bază legala care să ii permită?
1. In prezent, legislația nu conține nicio prevedere care să facă referire la posibilitatea angajatorului de a interzice salariaților folosirea telefonului personal în timpul programului de lucru.
2. Angajatorul poate interzice utilizarea telefonului personal în timpul orelor de program, cu condiția ca această interdicție să fie prevăzută în regulamentul intern.
3. Angajatorul are obligaţia de a aduce la cunoştinţa fiecărui salariat prevederile regulamentului intern, în prima zi de lucru, şi de a face dovada îndeplinirii acestei obligaţii.
Regulamentul intern îşi produce efectele faţă de salariat de la momentul luării la cunoştinţă a acestuia.
4. Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate potrivit alin. (1).