Autorizatia mea de traducator a fost eliberata pe data de 25.11.2009, dar abia astazi 05.02.2010 am ajuns in posesia ei (s-a tot plimbat intre minister si posta....nu stiu...). Sa inteleg ca trebuie sa ajung la tribunal pana pe 25.02.2010? (ca sa respect acel termen de 60 de zile de la eliberarea ei?) Care ar fi pasii pe care trebuie sa ii urmez acum? Pot merge la tribunal inainte sa ma duc la administratia financiara? Este suficient sa ma prezint acolo cu autorizatia si stampila? Si inca o problema... nu am reusit sa gasesc exact la care tribunal trebuie sa ajung daca domiciliul meu este in sectorul 1 (str. C.A Rosetti). Ma poate ajuta cineva cu o adresa? Multumesc.
Ca sa le luam in ordine: in primul rand mergi si iti faci stampila, pe care sa scrie numele si prenumele, limba/limbile pentru care esti autorizata si numarul autorizatiei. Apoi mergi cu autorizatia la tribunal mai précis la grefierul sef, unde depui o cerere prin care soliciti luarea in evidenta tribunalului, dai specimen de semnatura si amprenta stampilei tale. Grefierul iti va scrie pe spatele autorizatiei numarul de inregistrare. Eu stiu ca la tribunal trebuie sa mergi in termen de 60 de zile de la emitere, dar avand in vedere ca ai primit-o dupa atata timp, ia cu tine si plicul in care a sosit, ca sa arati ca nu este vorba de rea-vointa.
Referitor la partea fiscala, ai mai multe optiuni: ori infiintezi o societate, ori te inregistrezi ca PFA (cu tot tacamul) ori mergi pur si simplu la administratia financiara de care apartii si completezi declaratia 070 de inregistrare si declaratia 220 de venit estimate (pe ambele le iei de la ei sau le descarci de pe site-ul ANAF), in cateva zile primesti certificatul de inregistrare fiscala si asta e totul. Cumperi facturier si chitantier (sau instalezi un program de facturare), registrele necesare si gata! Spor la treaba!