avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 622 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Comandă anulată - preț incorect afișat de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Comandă anulată - preț incorect afișat de comerciant.

Comandă anulată - preț incorect afișat de comerciant.

Bună ziua! Acum 2 zile am dat o comandă de pe un site de cumpărături online de mai multe produse care aveau reduceri mari ( foarte multe produse erau la reduceri în acea perioadă ). Am efectuat plata cu cardul și am primit un mail de confirmare a primirii comenzii, primind și o livrare estimată a produselor. După 6 ore am primit alt email în care mi se transmite că acea comandă a fost anulată cu succes, fără să cer acest lucru și fără să mi se explice motivul anulării comenzii.

După aproximativ 24 de ore primesc un alt email în care mi se explică motivul anulării comenzii ( prețuri incorecte afișate pe site ) și mi s-a oferit un voucher de 30% reducere. Problema e că banii mei sunt încă blocați și am rămas și fără produsele comandate. Aș putea rezolva ceva dacă apelez la ANPC? La un magazin fizic dacă prețul de la raft nu corespunde cu cel de la casă consumatorul primește diferența chiar dacă au existat probleme tehnice la comerciant ( nu au schimbat prețurile la timp ), de ce ar fi diferit în cazul de față?

Am observat următoarele detalii în email-urile primite: "Acest e-mail este trimis automat și nu reprezintă acceptarea ofertei de cumpărare.
Se aplică TERMENI ȘI CONDIȚII. ", însă în termeni și condiții am găsit "Prezentarea bunurilor în magazinul online nu constituie o ofertă obligatorie din punct de vedere juridic, ci doar un catalog online cu caracter neobligatoriu. Dând clic pe butonul “Comandați și plătiți”, transmiteți o comandă obligatorie privind bunurile din coșul de cumpărături. Prin apăsarea butonului ”Comandați și plătiți”, recunoașteți în mod explicit că, în cazul în care vom accepta comanda dumneavoastră, veți fi obligat să plătiți prețul respectiv de achiziție al comenzii." iar eu am realizat plata, înseamnă că acel comerciant a acceptat comanda, nu?

Ce aș putea face mai departe? Mulțumesc anticipat!

Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 16:19, 3 August 2024
Luați legătura cu un avocat.

E posibil ca unele aspecte trecute în TERMENI ȘI CONDIȚII să se ascundă niște clauze leonine.

Cum ar fi să comenzi ceva la un restaurant, iar după ce plătești, la ieșire să ți se spună că mai ai ceva de achitat din cauză că cel care a printat meniurile a greșit lista care trebuia printată.

În cazul achizițiilor online de bunuri și servicii există legislație specifică care definește foarte clar condițiile necesare pentru a se considera că cererea se întâlnește cu oferta.
Se mai întâmplă. Până porniți procedurile, veți avea banii înapoi. În al doilea rând, dacă a fost o greșeală ( prețurile sunt urcate pe site folosind un tabel) nu puteți obliga nici o firmă să vândă în pierdere
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 August 2024
adriandimitriu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am făcut mai multe comenzi online după ce am sesizat o eroare de afișare preț, dar mi s-au anulat. ar trebui comerciantul să le onoreze? GherasimGeorgeMarian GherasimGeorgeMarian Buna ziua,am dat mai multe comenzi pe data de 24 atat cu plata online cat si ramburs.Mi-au anulat toate comenzile pe motiv ca pretul a fost gresit.Produsele au ... (vezi toată discuția)
Produs cu preț greșit pe site, comandă anulată. e corect cum a procedat comerciantul? pavel_elena pavel_elena Buna seara, Ma numesc Elena Pavel, am facut o comanda online de Black Friday de mai multe produse printre care cateva aveau pret 0 lei pe site. M-am gandit ca ... (vezi toată discuția)
Pret derizoriu pe magazin online - trebuie onorat? bolenici bolenici Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, ... (vezi toată discuția)