Informatii generale privind postul
1. Denumirea postului Referent Asistenta Sociala
2. Nivelul postului : de executie
3. Scopul principal al postului Realizarea activitatilor care implica protectia sociala a cetatenilor
Conditii specifice pentru ocuparea postului
1. Studii de specialitate superioare
2. Perfectionari (specializari) - obligatia de a urma cursuri de pregatire profesionala cel putin 7 zile/an
3. Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel) Microsoft Windows, Microsoft Office, nivel mediu
4. Limbi straine (necesitate si nivel de cunoastere) -
5. Abilitati, calitati si aptitudini necesare :
- grad mediu de intiativa si creativitate
- aptitudinea de a desfasura activitati complexe
- capacitate de analiza si sinteza- grad mediu
- grad relativ limitat de autonomie in actiune
- capacitate mare de atentie
- capacitate de lucru in echipa si independent
- promptitudine si eficienta in efectuarea lucrarilor
- asumarea responsabilitatii
- pastrarea confidentialitatii
- corectitudine si fidelitate
- abilitati de comunicare : scrisa si orala
- preocupare pentru ridicarea nivelului profesional individual
6. Cerinte specifice
- disponibilitate pentru lucru in program prelungit in anumite conditii
7. Competenta manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini manageriale) nu sunt necesare
Atributiile postului:
1. primește și înregistrează în registrul special, cererile repartizate spre soluționare, însoțite de actele doveditoare privind veniturile nete ale membrilor de familie și de declarația pe propria răspundere, depuse de solicitanți ;
2. efectueaza ancheta sociala în vederea deschiderii dreptului de ajutor social sau respingerii cererii, asumându-și răspunderea asupra conținutului anchetei ;
3. respectarea termenului legal de soluționare a documentelor repartizate ;
4. înaintarea la termen a documentației către superiorii ierarhici, în vederea avizării și aprobării ;
5. acordarea gratuită de consultanța de specialitate în acest domeniu, persoanelor solicitante ;
6. respectarea programului de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul ;
7. răspunde de întocmirea dărilor de seamă statistice, din sfera de activitate a compartimentului ;
8. informează ori de cate ori este nevoie, superiorul ierarhic, asupra tuturor aspectelor din sfera sa de activitate și propune măsurile ce se impun ;
9. respectarea competenței teritoriale și materiale privind întocmirea și eliberarea certificatelor și adeverințelor din sfera sa de activitate ;
10. întocmește, pe baza actelor doveditoare, documentația necesară acordării dreptului la ajutor social, a cuantumului și plății acestuia, și o înaintează superiorului ierarhic, în vederea emiterii dispoziției corespunzătoare ;
11. solicită, în termenul legal, persoanelor apte de muncă, care nu realizează venituri din salarii sau din alte activități și care se iau în considerare la stabilirea numărului membrilor de familie pentru determinarea nivelului de venit pe familie, cu excepțiile prevăzute de lege, să facă dovada faptului că sunt în evidența Agenției Teritoriale pentru Ocuparea Forței de Muncă pentru încadrare în muncă și nu au refuzat nejustificat un loc de muncă oferit sau nu au refuzat participarea la un program de pregătire profesională ;
12. respectarea termenului de declarare a datelor, precum și a centralizării acestora;
13. supraveghează îndeplinirea de către titularii ajutorului social a obligațiilor acestora de a comunica, în termenul legal, orice modificare intervenită cu privire la veniturile și la numărul membrilor familiei ;
14. verificarea actelor doveditoare depuse de către solicitanți, a veridicității, autenticității și pertinenței acestora ;
15. arhivarea documentelor produse la nivelul compartimentului și predarea lor saptamanal funcționarului responsabil cu arhiva centralizată a instituției , pe bază de document justificativ ;
16. informează ori de cate ori este nevoie, superiorul ierarhic, asupra tuturor aspectelor din sfera sa de activitate și propune măsurile ce se impun ;
17. asigură identificarea la timp a fenomenelor negative, a deficiențelor de gestionare a activității instituției și ia măsurile cu caracter preventiv pentru asigurarea bunului mers al activității instituției ;
18. propune suspedarea plății, modificarea cuantumului ajutorului social, încetarea dreptului la ajutorul social, schimbarea titularului ajutorului social, în condițiile prevăzute de lege ;
19.propune recuperarea sumelor încasate necuvenit, cu titlu de ajutor social, de la beneficiar, sau, după caz, de la persoanele vinovate de efectuarea plații ;
20. comunică, în termenul legal, Direcției de Muncă și Solidaritate Socială Bistrița-Năsăud , datele statistice privind numărul titularilor de ajutor social, plățile efectuate, și drepturile bănești aprobate cu acest titlu ;
21. întocmește și înaintează, în vederea acordării, pentru perioada sezonului rece, concomitent cu acordarea ajutorului social, a ajutorului pentru încalzirea locuinței ;
22. asigură consilierea și instructajul anual pentru asistenții personali,sau ori de cate ori este necesar, în conformitate cu legislația în vigoare ;
23. întocmirea proiectelor de dispoziţii pentru instituirea tutelei pentru minori şi bolnavi, și a instrumentelor de motivare privind necesitatea luării acestor măsuri;
24. întocmirea proiectelor de dispoziţii pentru instituirea curatelei pentru minori, bolnavi sau persoane vârstnice, încuviinţarea vânzării sau cumpărării de bunuri ale minorilor şi bolnavilor, și a instrumentelor de motivare privind necesitatea luării acestor măsuri;
25. propune numirea de curatori prin dispoziţia primarului pentru dezbaterile succesorale;
26. asistarea persoanelor vârstnice la încheierea contractelor de întreţinere;
27. primirea dosarelor în vederea obţinerii indemnizaţiei pentru creşterea copilului pînă la vârsta de 2 ani;
28. primirea dosarelor pentru obţinerea trusoului pentru nou născuţi;
29. primirea dosarelor în vederea obţinerii alocaţiei de stat pentru copii şi a alocaţiei nou născut;
30. eliberarea adeverinţelor pentru obţinerea alocaţiei de nou născut pentru mamele care au născut în comuna Lesu şi au domiciliul în altă localitate;
31. întocmirea referatelor sociale pentru comisiile de expertiză medicală – copiii şi adulţi – în vederea încadrării întro categorie de persoane cu handicap;
32. verificarea anuală sau ori de câte ori este nevoie a tutelei minorilor şi persoanelor puse sub interdicţie;
33. primirea şi verificarea dosarelor de angajare a asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
34. verificarea în teren în vederea redactării anchetelor sociale pentru: divorţuri, minori infractori, persoane vîrstnice, alocaţii suplimentare, amânarea sau întreruperea executării pedepsei condamnaţilor care au probleme sociale, pentru curatorii sau tutorii care au domiciliul în comuna Leșu la solicitarea altor autorităţi şi instituţii, etc;
35. întocmește rapoarte săptămânale în sfera sa de activitate, pe care le prezinta ,spre analiza și dezbatere primarului;
Identificarea functiei corespunzatoare postului
1. Denumire referent de specialitate- asistență socială
2. Vechimea (in specialitate necesara) minim 2 ani
Sfera relationala a titularului postului
1. Sfera relationala interna:
a) Relatii ierarhice:
- subordonat fata de secretarul comunei
- superior pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap
b) Relatii functionale: colaboreaza cu toate compartimentele din institutie ;
c) Relații de control: asistenții personali ai persoanelor cu handicap
d) Relatii de reprezentare: cu terții
2. Sfera relatională externă:
a) cu autorități și instituții publice:
- colaborează cu direcțiile de specialitate din cadrul Prefecturii,precum și a Consiliului Județean ;
- colaborează cu toate instituțiile din sistem ;
b) cu organizații internaționale:
- colaborează cu toate organizațiile internaționale interesate, din sfera sa de activitate ;
c) cu persoane juridice private:
- colaborează cu persoanele fizice și juridice interesate
3. Limite de competenta:
a) gestionează documentele specifice compartimentului
b) ia decizii la nivelul postului
c) pastrează confidențialitatea
Delegarea de atributii si competenta :se vor stabili prin dispoziția primarului comunei
Intocmit de:
1. Numele si prenumele:
2. Functia publica de conducere
3. Semnatura . . . . . . . . . .
4. Data intocmirii __________
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului
1. Numele si prenumele:
2. Semnatura . . . . . . . . . .
3. Data . . . . . . . . . .
Avizat de
1. Numele si prenumele. . . . . . . . . .
2. Functia . . . . . . . . . .
3. Semnatura . . . . . . . . . .
4. Data . . . . . . . . . .
Incercati s-o adaptati pe asta.... :)