Salut ,
pe rand :)) :
1 dobanda si comisioanele in caz de intarziere la plata le-ai acceptat expres prin semnatura , prin urmare le-ai dat dreptul ca in caz de intarzieri sa calculeze aceste dobanzi, penalitati, comisioane .... ect.
2 De sunat au dreptul sa te sune , NU exista reglementare legala cu privire la " hartuirea " prin telefon. Mai exact ei te suna cu un scop legitim si anume plata pe care o ai de facut , poti sa faci reclamati cate vrei atata timp cat ai datorii ei au voie sa te sune , au obligatia sa iti vb respectos si sa sune in intervalele orare legale ( 8 - 21:00) .
3 asa cum tu ai spus te-au sunat dupa ce ai inregistrat intarzieri......... iar ei te suna sa iti comunice acele intazieri :P nu sa te hartuiasca ( sau cel putin asa vor motiva in caz de intrebari incomode)
4 datele cu caracter personal ( ex nr de tel ) le-ai dat voie sa le foloseasca prin contract ( sunt sigur ca exista clauza care prevede)
5 tot din ce spui tu rezulta ca ti-au trimis raspuns cu modul de calcul ........ acum ca tu nu intelegi............... no coment.
6 nu cred ca iti poate spune cineva nimic concret despre calcul fara sa vedem si contractul si mai ales dobanzile si penalitatile din contract
PS 1 ---- un admin sa editeze numele respectivei banci ........ nu e ok sa apara fara acordul lor
PS 2 ----- stiu ca nu prea iti convine ce am scris dar din pacate este o analiza sincera a situatiei tale pe care trebuie sa o intelegi , ca iti place sau nu situatia nu se va schimba ------- pentru a preveni alte comentari NU lucrez in sistemul bancar deci nu se pune problema sa iau apararea unei anumite banci
cu stima,
Se pare domnule respondent ca dvs. nu ati auzit de abuzurile bancare la incasari de rate de la clienti. De ce excludeti ca asta ar putea fi si cazul meu? Cunoasteti legea protectiei informatiilor personale? Se pare ca nu, avind in vedere raspunsul dvs.
Un avocat bun va face proba hartuirii de care se ocupa aceasta banca Raiffeisen! Hartuirea e una, comunicarea e alta. DEX poate ajuta la elucidarea misterului.
Nu inteleg raspunsul lor pentru ca apar multe comisioane si dobinzi de care eu nu-mi amintesc din contract.
Apartenenta dvs. la acea banca e evidenta, mai bine i-ati invata ce sa faca ca sa mai salveze din imagine ceva. Eu voi scrie de ei pe toate forumurile posibile! Nu-mi place deloc abuzul. Pot comunica in scris ce au de comunicat.
Va rog sa-mi spuneti explicit si mie ce lege reglementeaza intervalul orar in care au dreptul sa ma sune, asa cum spuneti dvs.
Eu au dreptul sa sune si eu am dreptul sa nu le raspund la telefon.
Am rugamintea sa veniti la adresarea cu dvs., am virsta de 50 de ani si nu consider politicos modul dvs. de a vorbi aici cu un om necunoscut.
dragul meu domn , va multumesc ca apreciati raspunsul meu, din pacate pt dvs varsta nu va ajuta sa realizati ca DEX-ul e una legislatia si mai ales hartuirea e cu totul altceva , hartuirea este expres prevazuta in codul penal , prin urmare a fi sunat nu este o hartuire , tot pe rand ca poate veti reusi intr-un final sa intelegeti cea ce se intampla ( inclusiv calitatea raspunsului meu ..... a ca nu va convine asta e cu totul altceva)
1 ca nu va amintiti in contract..... pei ce ar fi sa il si cititi , este foarte probabil sa va "reamintiti"
2 nici mama avocatului bun nu va putea sa probeze hartuirea de care spuneti dvs tocmai pt hartuirea este prevazuta expres de lege ( pana in acest moment nu stiu inca de vrun proces intentat de debitori si castigat , avand ca obiect hartuirea)
3 cu privire la datele cu caracter personal va invit sa cititi cu atentie L677/2001 - legea datelor cu caracter personal ....... veti avea surprize =D>
4 tocmai ca legislatia nu prevede un anumit interval orar in care se poate suna , de aceia intervalul orar 8:21 fiind intervalul orar in care majotitatea cetatenilor sunt activi a fost considerat interval orar acceptabil pt. a suna.
Cam atat pe acest subiect , explicatia postata a necesitat timp pretios pt. mine si din pacate dvs nu realizati situatia in care va aflati . Ca nu va convin raspunsurile mele este cu totul altceva in continuare cei de la banca va vor calcula acele comisioane trecute in contractul de credit chit ca va convine sau nu .
PS nu lucrez in sistemul bancar am postat asta si daca va uitati la profilul meu o sa va lamuriti. Sunt consilier juridic prin urmare ma ocup strict de drept civil/comercial/executari silite ---- ramuri de drept ce au o stransa legatura cu creantele in general .
Succes in continuare
Am spus ca sunt sunat insa dvs. nu cunoasteti absolut deloc ce spun ei la telefon. Asta e hartuirea, nu am considerat a da prea multe informatii ca scriam doua zile despre procedurile lor. Daca am furnizat la un moment dat niste date personale pentru utilizare si azi nu mai sunt de acord sa fie folosite pentru comunicari de acest gen si interogari telefonice care nu stiu cui apartin, legea imi permite sa retrag autorizatia data. La asta ma refeream, cred ca v-a scapat. Legea prevaleaza contractele semnate de parti. Voi reciti contractul dar cred ca cel mai bine il va citi protectia consumatorului. Nu ar fi prima data cand o banca exagereaza. Sunt pe deplin constient de responsabilitatile mele, nu de asta am scris aici. Astept si alte raspunsuri, mai la obiect daca se poate. Generalitati cunosc si pot spune si eu.
:rofl:chiar asi fi foarte curios sa vad un raspuns mai bine argumentat juridic decat al meu , repet mai bine argumentat juridic , pana acum nu prea am vazut , in special pe aceste probleme .
Datele cu carater personal pe care le-ati furnizat la intocmirea contractului nu le puteti retracta :rofl: , ar fi chiar culmea sa ne putem schimba cnp, nume , adresa, nr de tel, de fiecare data cand nu ne convine :rofl: , odata furnizate creditorul in exercitarea unui interes legitim le poate procesa.
Singura opozitie pe care o puteti face este sa trimiteti in scris ca datele dvs sa nu se proceseze in scop de marketing, atentie va rog recuperarea unui debit nu este marketing :">
Plangerea la ANPC este o solutie dar aici sunt mai multe probleme
1 Nu vor fi sanctionati daca respecta strict contractul
2 Sunt atat de multe plangeri la ANPC pe acesta tema incat timpul in care se va ajunge la cererea dvs va fi de minim 90 de zile ( estimare strict personala)
3 Acum partea frumoasa =D> , chiar daca vor gasii anumite nereguli si ii vor amenda contractul dvs ( cu penalitati comisioane ect) va ramane in vigoare , pentru ca au fost expres acceptate si semante de dvs. Chestia asta o va confirma orice jurist cu ceva xp. in domeniu , au fost plangeri intemeiate , bancile au fost sanctionate prin amenda, dar contractele au ramas in vigoare ( au fost si emisiuni la TV in care se condamnau practicile abuzive ale banncilor care mareau dobanda la creditele cu dobanda flexibila) si sunt in continuare respetate ( de voie sau de nevoie)
4 Pentru ca am avut si eu de rezolvat ( in cadrul jobului) plangeri de la ANPC sa va spun ce vor face ei =D>, vor trimite o solicitare scrisa la care vor atasa plangerea dvs. si vor cere in termenul legal ( 15 zile de la primire) un raspuns si o explicatie scrisa de la respectiva banca , explicatie care va trebui sa contina A) tipul de credit al dvs B) contractul dvs de credit in copie evident C) modul de calcul al sumelor pretinse de la dvs. D , asta vor face e tot ce vor face va garantez , in schimb respectiva banca va continua sa va calculeze debitele in functi de contractul dvs.
cam atat , astept cu nerabdare o contra argumentatie juridica a celor spuse de mine ,
cu stima