Mostenitorii a doua terenuri doresc sa le alipeasca. Notarul a solicitat certificat de urbanism pentru aceasta operatiune. Primaria Ploiesti a respins de trei ori cererea de eliberare a certificatului, solicitand de fiecare data alte acte justificative in sprijinul cererii, Printre acestea si o declaratie notariala data de toti cei trei mostenitori in care se declara scopul cererii. Prezentand si aceste declaratii, s-a respins cererea pe motiv ca in declaratii nu se specifica cotele in care se va detine proprietatea alipita. Aceasta specificare NU s-a facut niciunde in motivul respingerii cererilor anterioare si nu apare in niciun fel in cerintele pentru actele necesare eliberarii certificatului. Am mai cautat pe net si niciunde nu am gasit astfel de cerinte. In acest moment am petrecut 6 luni si am facut cheltuieli semnificative (s-a solicitat si refacerea documentatiei cadastrale perfect valabile, pe motiv ca trebuie sa se verifice daca nu s-au schimbat vecinii) si mi se pare exagerat ca pentru un certificat in acest scop sa se ceara atatea acte, de fiecare data altceva in plus. S-a prezentat toata documentatia cadastrala, extrase de carte funciara, certificate de mostenitor, etc etc. S-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie, este o baza legala pentru care este normal sa se solicite astfel de declaratii notariale? As vrea sa contest decizia si sa fac reclamatie pentru a se primi dosarul fara refacerea acestor declaratii notariale (nu este o mare chestiune, dar ca principiu, plus ca cei trei mostenitori locuiesc in orase/tari diferite, unul este in varsta si bolnav etc). Terenurile nu se instraineaza, nu se construieste nimic, este strict o operatiune juridica sugerata de notar la momentul efectuarii unei succesiuni pe o proprietatea care cuprinde si aceste terenuri. Multumesc anticipat.
Norme Metodologice din 2009 de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
M.Of. 797 bis din 2009.11.23
nr. 0/2009 din 12 Octombrie 2009 Status: Acte în vigoare Versiune de la: 5 Octombrie 2022 An Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism şi autorizaţiei de construire/desfiinţare
Art. 19: Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism
(1)Pentru emiterea certificatului de urbanism, solicitantul - orice persoană fizică sau juridică interesată - trebuie să depună la emitent o documentaţie cuprinzând:
a)cererea-tip (formularul-model F.1 "CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism"), în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cuprinzând:
1.elementele de identificare a solicitantului;
2.elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
3.elementele care definesc scopul solicitării;
b)planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel:
1.pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
2.pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară.
c)documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie.
(2)Potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) şi (4) din Lege, certificatul de urbanism este un act de informare privind regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului, precum şi cerinţele urbanistice specifice amplasamentului, determinate în conformitate cu prevederile documentaţiilor de urbanism avizate şi aprobate, document care se eliberează, la cerere, oricărui solicitant - persoană fizică sau persoană juridică - nefiind necesară prezentarea titlului asupra imobilului sau a altui act care să ateste dreptul de proprietate.
(3)Se interzice emitentului să condiţioneze emiterea certificatului de urbanism de elaborarea prealabilă a unei documentaţii de urbanism pentru imobilul în cauză, precum şi a oricăror documentaţii tehnice de definire a scopului solicitării.
(4)Potrivit Legii, certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Demolare
KatalinB
cum pot obtine autorizatie de demolare pt.o casa care s-a darimat singura prin 2005 fara cadastru si intabulare>casa a fost construita prin 1959-1960 (vezi toată discuția)