Buna ziua,
La ultima sedinta a administratiei de locatari nu au venit decat cateva persoane. A fost luata decizia de a cheltui banii din fondul de reparatii pentru a schimba coloanele verticale de apa rece si calda de la bucatariile din bloc desi nu exista tevi sparte, nu au fost probleme.
Toti locatarii din bloc am primit o instiintare cu data la care trebuie sa fim acasa.
Tevile care se schimba trec pe la bucatarie, ceea ce implica demontarea chiuvetei si a conexiunilor acesteia, extragerea mastii de la chiuveta si spargerea peretelui spre tevi. Deoarece nu am fost altfel informati inseamna ca la plecarea echipei asa voi si ramane: cu gaura in perete spre tevi (pe unde pot veni sobolani/gandaci...), cu chiuveta demontata si masca acesteia in mijlocul bucatariei (sper sa nu o si rupa cand o manipuleaza...). Este normal sa se procedeze asa?
Nu trebuia sa imi monteze o usa de acces la tevi sau sa rezideasca spartura, sa remonteze chiuveta si masca acesteia?
In plus nu ar fi trebuit sa treaca cineva prin bloc cu un tabel daca suntem de acord sau nu, sau un formular Google pe contul de Whatsapp?
Presedintele asociatiei ne-a si dezactivat posibilitatea de a posta mesaje pe grupul de Whatsapp.
A fost afisata o adresa de mail la care puteam semnala eventuale probleme cu privire la schimbarea tevilor si pe aceasta cale mi-am exprimat dezacordul cu privire la schimbarea tevilor si cu privire la problemele pe care le-ar crea si lasa nerezolvate la mine in apt pentru a umbla la tevi care nu necesita inlocuire, nu e necesara o reparatie.
Nu am primit niciun raspuns.
Cum pot sa procedez? Sunt obligat sa permit accesul si sa accept asa aceasta situatie?
Va multumesc!
In cazul unor pagube produse de avarii la partea comuna, asociatia este responsabila sa despagubeasca proprietarii afectati. Deci din punctul meu de vedere e mai bine sa schimbati preventiv acele tevi, mai ales daca blocul e vechi, decat sa asteptati spargerea lor.
Deciziile se iau legal in cadrul adunarii generale a proprietarilor. Se voteaza si se consemneaza rezultatul votului in procesul verbal al adunarii. Nu se voteaza pe WhatsApp, Google Forms etc...
Daca adunarea a fost reconvocata legal atunci deciziile se iau indiferent de numarul de participanti.
Deciziile sunt obligatorii pentru toata lumea, inclusiv pentru cei care nu au participat la sedinta.
Legea 196/2018
Articolul 48
(1) Adunarea generală poate adopta hotărâri, dacă majoritatea proprietarilor membri ai asociației de proprietari sunt prezenți personal sau prin reprezentanți care au o împuternicire scrisă și semnată de către proprietarii în numele cărora votează.
(2) Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu din membrii asociației de proprietari, întrunirea adunării generale se suspendă și se reconvoacă în termen de maximum 15 zile de la data primei convocări în condițiile prevăzute la art. 47.
(3) La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toți membrii asociației de proprietari au fost convocați pe bază de tabel convocator sau prin poștă cu scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire, și prin afișare la avizier, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenți, prin votul majorității acestora.
(4) Hotărârile adunării generale a asociației de proprietari sunt obligatorii de la data afișării acestora la loc vizibil, conform prevederilor prezentei legi, inclusiv pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenți la adunarea generală, precum și pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociației de proprietari.
Sfatul meu este sa i lasati un mesaj presedintelui cu articolul de mai sus si cel postat de mine jos cu mentiunea ca o sa va adresati primariei-compartiment specializat- sau chiar instantei pentru daune,,, si poate reveniti cu raspunsul dumnealui.
Nu ar strica sa vb si cu ceilalti locatari, poate au si dumnealor pagube si nu stiu ce sa faca... si cu cat mai multi cu atat mai bine.
Art. 31 din legea 196/2018
(1) Cu un preaviz motivat scris de 5 zile emis de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, proprietarul este obligat să permită accesul preşedintelui sau al unui membru al comitetului executiv, administratorului şi al unei persoane calificate în realizarea lucrărilor de construcţii/reparaţii, după caz, în proprietatea sa individuală, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectiva proprietate individuală. Fac excepţie cazurile de urgenţă când termenul pentru preaviz este de 24 de ore.
(2) În cazul în care proprietarul nu permite accesul în proprietatea sa, în conformitate cu prevederile alin. (1), acesta răspunde civil şi penal, după caz, pentru toate prejudiciile create proprietarilor afectaţi, în condiţiile legii. (3) Proprietarii din condominiu care suferă un prejudiciu ca urmare a executării lucrărilor prevăzute la alin. (1) sunt despăgubiţi de către asociaţia de proprietari, din fondul de reparaţii.
(4) În cazul în care prejudiciul este cauzat de către executantul lucrărilor de intervenţie, persoană fizică/juridică, despăgubirea va fi recuperată de la acesta, în condiţiile legii.
(5) Lucrările de intervenţie la elementele componente ale proprietăţii comune, efectuate în baza alin. (1), se execută în condiţii stabilite de comun acord şi consemnate printr-un acord semnat de către proprietar şi asociaţia de proprietari.
(6) În situaţia în care, pe parcursul executării lucrărilor de intervenţie în baza prevederilor alin. (1), se afectează în orice mod proprietatea individuală, cheltuielile necesare pentru aducerea la starea tehnică iniţială a acestora se suportă în condiţiile alin. (3) şi/sau (4), după caz.
Va multumesc!!! Pana la urma s-au hotarat sa ne puna pe cheltuiala noastra, nu tot din fondul de reparatii, o usita de vizitare, sa nu ne lase cu peretele spart spre tevile verticale ale blocului.