Denumire post: Director Comercial (cod ref. DC)
Locul desfăşurării muncii: la sediul central al companiei
Departament: Comercial
Subordonare: Directorului general
Supervizare: Supervizează activitatea angajaţilor departamentului Comercial
• Relaţii funcţionale: cu angajaţii departamentelor Financiar-Contabil, Marketing, Juridic
• Scopul postului: titularul postului are rolul de a asigura aplicarea corectă a procedurilor operaţionale de achiziţii şi aprovizionare.
Activităţi principale:
• Urmărirea zilnică a activităţii personalului aflat în subordine pentru asigurarea aplicării corecte a procedurilor operaţionale de achiziţii şi aprovizionare/livrare;
• Organizarea departamentului Comercial pe criterii de “cost efficiency”, în vederea optimizării activităţii de aprovizionare/livrare a mărfii către reţeaua de magazine;
• Stabilirea strategiei specifice fiecărui magazin pentru implemetarea/urmărirea stocului optim şi a tuturor procedurilor comerciale prevăzute.
Sarcini şi îndatoriri specifice:
• Asigurarea buclei de feed-back în urmărirea aplicării procedurilor comerciale şi a stocurilor optime;
• Stabilirea unor relaţii bune cu furnizorii, pentru rezolvarea în timp util şi în bune condiţii a tuturor problemelor ocazionale;
• Prospectarea pieţei de profil şi a condiţiilor de achiziţii/livrare în vederea optimizării continue a stocurilor, având ca scop final obţinerea unei rotaţii bune ale acestora şi realizarea de profituri (protecţia marginii).
Responsabilităţi ale postului:
• Răspunde pentru calitatea negocierii contractelor/actelor adiţionale cu furnizorii;
• Îşi asumă responsabilitatea pentru propunerile de noi furnizori, după ce a verificat poziţia în piaţă şi standardele serviciilor oferite de către aceştia;
• Răspunde pentru calitatea activităţii personalului aflat în subordine şi pentru fluxul operaţional la nivelul departamentului pe care-l conduce.
Autoritatea postului:
• Coordonează întreaga activitate comercială a reţelei de magazine pe centre de profit;
• Transmite către Directorul de vânzări & marketing raportările (săptămânale, lunare) privind vânzările, planul de acţiune pentru creşterea vânzărilor, furnizorii noi etc. (Toate tipurile de raportări vor fi descrise în anexe separate.);
• Concepe împreună cu Ddirectorul general strategiile comerciale prioritare în vederea atingerii target-urilor stabilite.
Specificaţiile postului:
• Studii obligatorii: universitare economice;
• Bună cunoaştere a mediului concurenţial de afaceri;
• Experienţă în domeniul comercial de minim 4 ani;
• Foarte bune cunoştinţe de limbă engleză;
• Spirit de observaţie, dinamism, gândire comercială, eficienţă;
• Excelente abilităţi de utilizare a computerului (Word, Excel);
• Experienţa într-o funcţie de conducere şi de coordonare constituie un avantaj;
• Reale şi excelente abilităţi de comunicare şi negociere.
Deplasări
• Frecvenţa: frecvent
• Condiţii asigurate: diurnă, cazare, transport
Relaţiile cu alte departamente:
• descrise în Regulamentul de organizare şi funcţionare şi Regulamentul de ordine interioară
Condiţii de muncă:
- munca este complexă, preponderent de birou;
- program normal de lucru, uneori prelungit.
Salarizare: Salariul brut lunar este de ..................... lei noi, la care se adaugă sporurile negociate.
Facilităţi: maşină de serviciu, telefon mobil, laptop.
Sancţiunile aplicate pentru nerespectarea sarcinilor de serviciu conform rigorilor prevăzute în fişa de post sunt descrise pe larg în Regulamentul intern (ROI).
FIªA POSTULUI Director Relaţii Publice
DESCRIEREA POSTULUI:
- Promovarea imaginii organizaţiei atât în exteriorul cât şi în interiorul acesteia
- Realizarea unui compromis strategic între nevoia de comunicare şi transparenţă, pe de o parte, şi nevoia de discreţie şi confidenţialitate, pe de altă parte
ATRIBUŢIILE POSTULUI:
- Programează şi planifică activităţile de RP în colaborare cu conducerea organizaţiei;
- Orientează şi adaptează mesajele pe care organizaţia doreşte să le transmită în exterior pentru un public specific;
- Evaluează şi supervizează campaniile publicitare şi promoţionale, astfel încât acestea să fie compatibile cu imaginea şi mesajul ce se doresc a fi promovate;
- Observă tendinţele sociale, economice şi politice ce pot afecta organizaţia şi face recomandări pentru îmbunătăţirea imaginii acesteia prin utilizarea oportunităţilor de mediu;
- Menţine legătura permanent cu mass-media, realizând comunicate de presă, în conformitate cu elementele de identitate specifice organizaţiei;
- Distribuie prompt către presă informaţiile solicitate;
- Facilitează comunicarea dintre jurnalişti şi liderii / specialiştii organizaţiei;
- Creează, menţine şi dezvoltă un climat de încredere între organizaţie şi partenerii, colaboratorii săi;
- Efectuează activităţi specifice de susţinere a organizaţiei pe lângă instituţii publice, organisme locale, regionale, naţionale şi chiar internaţionale (lobby);
- Stabileşte bugetele de RP şi programul de lucru, administrează personalul din Biroul de Relaţii Publice;
- Verifică şi supervizează materialele informative, rapoartele de activitate, a comunicatele de presă, newsletter-ul săptămânal către personalul firmei.
RESPONSABILITÃŢI:
- Servirea intereselor organizaţiei privind o mai bună comunicare, înţelegere şi cooperare între diverşi indivizi, grupuri şi instituţii ale societăţii, între organizaţie şi publicurile sale;
- Comunicarea permanentă cu superiorii şi colegii din propriul departament şi din alte departamente;
- Cultivarea unei conduite profesionale în care să domine adevărul, acurateţea şi responsabilitatea faţă de public;
- Utilizarea unui limbaj profesional în discuţii, adaptat întotdeauna la context;
- Calitatea serviciilor prestate şi a activităţilor desfăşurate la cel mai înalt standard profesional pentru toţi partenerii / colaboratorii organizaţiei;
- Verificarea tuturor informaţiilor care intră şi ies din organizaţie
- Însuşirea sarcinilor ce-i revin şi îndeplinirea acestora;
- Prezentarea în faţa colaboratorilor într-o ţinută decentă, profesională;
- Perfecţionarea profesională continuă;
- Menţinerea spiritului de echipă;
- Participarea la şedinţe atunci când este solicitat şi organizarea de evenimente în care să se comunice informaţii relevante ce privesc întregul personal;
- Comunicarea în timp util către Preşedinte a oricăror probleme survenite care ar putea afecta desfăşurarea optimă a activităţii;
- Respectarea principiilor organizaţiei;
- Respectarea Regulamentului de Ordine Interioară;
- Respectarea programului de lucru şi a disciplinei muncii.
RELAŢII:
o de subordonare faţă de: Director general
o de supervizare faţă de: colaboratori
o de colaborare permanentă cu: Directorul Economic / Cenzor, colegii din alte departamente precum şi din propriul departament
CERINŢELE POSTULUI:
- Educaţia: studii superioare socio-economice cu specializare pe dominata departamentului;
- Cunoştinţe obligatorii de operare PC: Word, Powerpoint, Internet;
- Cunoştinţe de specialitate privind: Relaţiile Publice, Tehnici de comunicare şi negociere;
- Abilităţi excelente de comunicare, persuasiune şi lucru în echipă, responsabilitate, gândire strategică, sistematică, creativitate, non-conformism, dinamism, perseverenţă, preocupare pentru calitatea muncii, capacitate de reflecţie critică şi autocritică, echilibru şi încredere în sine.
DENUMIREA POSTULUI : Administrator societate
I. SUBORNARE : Asociaţi .............................................................
II. SCOPUL POSTULUI
Asigură managementul societăţii, în limita competenţelor stabilite de fişa postului
III. RESPONSABILITÃŢI
Administratorul societăţii conduce activitatea din compartimente şi are următoarele atribuţii:
1) răspunde de evidenţa contabilă,financiară şi de gestiunea din S.C................................S.R.L. (S.A) pe baza reglementărilor în vigoare în domeniile financiar, contabil şi de gestiune împreuna cu SC ....................................... S.R.L. (S.A). cu care are contract de prestare servicii nr...din...../..../200..;
2) elaborează fişa postului pentru personalul care va fi angajat, împreună cu şefii compartimentelor;
3) răspunde de arhivarea documentelor şi asigură păstrarea în arhiva proprie, timp de 10 (zece) ani, a tuturor registrelor de contabilitate şi a documentelor justificative ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate, cu excepţia statelor de salarii care se păstreaza timp de 50 (cincizeci) de ani;
4) asigură respectarea normelor emise de Ministerul Finanţelor cu privire la întocmirea şi utilizarea documentelor justificative pentru toate operaţiunile patrimoniale şi înregistrarea lor în contabilitate în perioada la care se referă ;
5) semnează documentele contabile de cumpărare de la S.C. .......................................S.R.L. (S.A.) în conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991, cu modificările şi completările ulterioare;
6) răspunde de relaţia cu clienţii societăţii, de încasările şi plăţile necesare bunei funcţionări a societăţii, comunicând ori de câte ori i se solicită de către asociaţi , evidenţe legate de situaţii legate de evoluţia strategiei de dezvoltare a firmei;
7) prospectează piaţa căutând să atragă noi clienţi, ţinând cont de oferta concurenţei pe care trebuie permanent să o aducă la cunoştinţa asociaţilor, are drept de semnătură pe documentele justificative şi în bancă;
9) transmite compartimentului de contabilitate, lunar, toate informaţiile necesare stabilirii corecte a drepturilor salariale ale personalului şi completarea corectă în R.G.E.S. potrivit H.G. nr. 161/2006 şi a art.34 din C.M. şi pentru întocmirea declaratiilor lunare;
10) efectuează operaţiuni de încasări şi plăţi (prin caserie sau prin virament), asigură virarea încasărilor în contul şi banca societăţii, iar extrasele lunare se transmit la compartimentul de contabilitate;
11) organizează şi asigură exercitarea controlului financiar preventiv conform prevederilor legale în vigoare;
12) organizează inventarierea patrimoniului conform prevederilor legale în vigoare;
13) răspunde de înregistrarea şi mişcarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, precum şi de casarea acestora cu toate acţiunile conexe (dezmembrare,valorificare etc.);
14) formulează pentru uzul asociaţilor observaţii şi propuneri de natură legislativă, metodologică, procedurală sau organizatorică.
15) examinează legalitatea, regularitatea şi conformitatea operaţiunilor, identifică risipa şi gestiunea defectuoasă şi fraudele, iar pe aceste baze, propune măsuri pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, după caz;
16) respectă normele de protecţia muncii şi de sănătate potrivit reglementărilor în vigoare având grijă ca şi angajaţii societatii să o facă;
17) respectă Regulamentul de Ordine Interioară şi Regulamentul de Funcţionare al societăţii,aducându-l şi la cunoştinţa personalului din subordine;
18) răspunde de întocmirea corectă a sarcinilor conform fişei postului;
19) păstrează confidenţialitatea datelor la care are acces;
20) rezolvă şi alte sarcini care cad în sfera sa de activitate, trasate de asociaţi sau colaboratori angajaţi ai societăţii;
21) în caz de absenţă motivată, înlocuitorul său este ..................................... ;
23) reprezintă societatea pe plan local jud............ , în relaţia cu instituţii publice locale şi cu terţi;
24) actualizarea atribuţiilor se va face funcţie de modificările organizatorice legislative care apar;
25) emite decizii cu privire la buna desfăşurare a activităţii din unitate.
IV. NIVEL DE SALARIZARE
Va multumesc foarte mult si va rog daca se poate o fisa a postului pentru instalator aparate aer conditionat(instalator frigotehnist). Multumesc inca o data.
Denumirea postului: Instalator frigotehnist
Codul COR:
Titularul postului:
Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :
Desfãsoara activitãtii de exploatare, întretinere si reparatii pentru toate pãrtile componente principale ale instalatiei frigorifice : agregatul frigorigen, aparatele de comandã, control si automatizare, instalatiile anexe si incinta rãcitã.
Desfãsurarea activitãtii presupune respectarea tuturor conditiilor de lucru, a instructiunilor de exploatare, întretinere si reparare pentru fiecare echipament din instalatia frigorificã.
Competenţe fundamentale
• Comunicarea interactivă la locul de muncă
• Lucrul în echpă
Competenţe generale la locul de muncă
• Aplicarea normelor igienico - sanitar - veterinare şi de protecţie a mediului
• Aplicarea NPM şi NPSI
• Planificarea activităţii proprii
Competenţe specifice
• Asigurarea cu materiale, piese de schimb, AMC-uri şi echipamente specifice
• Diagnosticarea deficienţelor de funcţionare a instalaţiei frigorifice
• Întocmirea documentelor specifice
• Întreţinerea curentă a instalaţiei frigorifice
• Punerea / scoaterea în / din funcţiune a instalaţiei frigorifice
• Remedierea defecţiunilor uzuale ale instalaţiei frigotehnice
• Supravegherea instalaţiei frigorifice
Comunicarea interactivă la locul de muncă
Descrierea unităţii
ELEMENTE DE COMPETENŢÃ CRITERII DE REALIZARE
1.Transmiterea şi primirea
1.1. Comunicarea este realizată numai cu persoanele autorizate prin atributiile de serviciu cu respectarea raporturilor ierarhice, operative şi funcţionale.
1.2. Metoda de comunicare folosită este corespunzătoare procedurilor interne şi permite transmiterea rapida şi corecta a informatiilor.
1.3. Informatiile transmise sunt reale, complete şi exprimate în limbajul specific locului de muncă.
1.4. Întrebarile pentru obtinerea de informatii suplimentare şi clarificari sunt pertinente şi logice.
1.5. Modul de adresare este concis şi politicos.
2. Participarea la discuţii în grup pe
2.1. Problemele profesionale sunt discutate şi rezolvate printr-un process teme profesionale acceptat de toţi membrii grupului.
2.2. Punctele de vedere proprii sunt argumentate clar şi sunt exprimate fără reţinere.
2.3. În cadrul discuţiilor în grup este respectat dreptul la opinie al celorlalţi participanţi.
2.4. Interlocutorii sunt tratati cu întelegere şi atentie.
2.5. Divergenţele apărute sunt rezolvate cu calm, eventual prin medierea şefului ierarhic.
Lucrul în echpă
1. Identificarea rolului propriu în cadrul echipei
1.1. Rolul propriu în cadrul echipei este identificat corect în funcţie de lucrarea de executat.
1.2. Rolul propriu în cadrul echipei este identificat cu discernământ în funcţie de sarcinile de realizat.
1.3. Pentru orice neclarităţi referitoare la rolul propriu în cadrul echipei sunt solicitate lamuriri, în timp util, şefului ierarhic.
2. Desfăşurarea activităţii în vederea atingerii obiectivelor
2.1. Activitatea proprie este desfaşurata astfel încât sa se încadreze în activitatea generală a echipei de lucru.
2.2. Activitatea proprie este desfaşurata astfel încât lucrarea de executat să fie realizată în condiţiile cerute.
2.3. Orice necorelări ale activităţii proprii cu activitatea celorlalţi membrii ai echipei sunt soluţionate în timp util.
Cunoştinţe:
• schema organizatorică şi raporturile ierarhice funcţionale;
• componenţa echipelor de lucru pentru diferite lucrări date;
• tipuri de lucrări specifice locului de muncă;
• fazele de desfăşurare a lucrărilor specifice.
Aplicarea normelor igienico - sanitar - veterinare şi de protecţie a mediului
1. Menţinerea igienei individuale
1.1. Echipamentul de protecţie este menţinut în stare curată.
1.2. Echipamentul de protecţie este utilizat în tot timpul activităţii de producţie.
1.3. Igiena personala se mentine conform normelor în vigoare şi reglementărilor interne.
2. Menţinerea igienei locului de muncă
2.1. Igienizarea şi curatenia locului de munca sunt efectuate ori de câte ori este necesar respectând reglementările unităţii.
2.2. Igienizarea şi curatenia locului de munca sunt efectuate cu ajutorul materialelor de igienizare specifice.
2.3. Igienizarea şi curatenia locului de munca sunt mentinute conform normelor în vigoare şi reglementarilor interne.
3. Aplicarea normelor sanitar-veterinare la locul de muncă
3.1.Normele sanitar-veterinare specifice ocupaţiei sunt aplicate correct conform reglementărilor specifice locului de muncă.
3.2. Normele sanitar-veterinare sunt aplicate permanent în toate activităţile la locul de muncă.
3.3. Orice deficienţă înregistrată în aplicarea normelor sanitare este remediata sau semnalata şi raportata în cel mai scurt timp conform reglementărilor unităţii.
4. Aplicarea normelor de protecţie a mediului la locul de muncă
4.1. Măsuri corespunzătoare conform reglementărilor specifice locului de muncă sunt adoptate împotriva oricăror surse de poluare identificate.
4.2. Circuitul deşeurilor şi reziduurilor este respectat în totalitate conform reglementărilor interne.
4.3. Normele de protecţia mediului sunt aplicate permanent în toate activităţile de la locul de muncă.
Echipament de protecţie: halat, bonetă, batic, şorţ de cauciuc, mănuşi, cizme de cauciuc.
Materiale de igienizare: clorură de var, soluţii de hipocloruri, apă, materiale textile.
Cunoştinţe:
• norme igienico-sanitar-veterinare specifice activităţilor de la locul de muncă;
• norme de protecţia mediului specifice activităţilor de la locul de muncă;
• reglementări interne referitoare la condiţiile igienico-sanitar-veterinare de la locul de muncă;
• tipurile surselor de poluare de la locul de muncă.
Aplicarea NPM şi NPSI
1. Aplicarea normelor de protecţia muncii
1.1. Legislatia şi normele de protectie muncii sunt însuşite în conformitate cu specificul locului de muncă.
1.2. Echipamentul de protecţie din dotare este utilizat corect.
1.3. Echipamentul de protectie este întretinut şi pastrat în conditii de siguranţă conform normelor în vigoare.
1.4. Însuşirea clara şi corecta a procedurilor de protectia muncii este asigurată prin participarea la instructajul periodic.
1.5. Activitatea specifica este desfaşurata cu respectarea permanenta a normelor de protecţia muncii.
2. Aplicarea normelor de pază şi stingere a incendiilor
2.1. Activitatea specifica este efectuata în conditii de securitate şi în conformitate cu normele P.S.I. în vigoare.
2.2. Procedurile de paza şi stingere a incendiilor sunt însuşite prin instructaje periodice şi prin aplicatii practice.
2.3. Echipamentele de stingere a incendiilor din dotare sunt utilizate cu rapiditate şi competenta pentru eliminarea pericolelor.
3. Raportarea pericolelor care apar la locul de muncă
3.1. Pericolele sunt identificate cu discernământ pentru a fi raportate persoanei abilitate conform normelor interne.
3.2. Starea echipamentelor de protectie şi stingere a incendiilor este verificata şi raportata persoanei abilitate conform procedurilor interne.
4. Aplicarea procedurilor de urgenţă şi evacuare
4.1. Accidentul apărut este semnalat prin contactarea cu promptitudine a persoanei abilitate conform procedurilor interne şi normelor în vigoare.
4.2. Masurile de urgenta şi de evacuare sunt aplicate cu rapiditate, corectitudine şi luciditate respectând procedurile interne.
Truse de prim ajutor: feşe, pansamente sterile, alcool, medicamente.
Cunoştinţe:
• normele de protecţia muncii şi normele de pază şi stingere a incendiilor specifice activităţii desfăşurate;
• echipamentul de protecţie şi modul de întreţinere a acestuia;
• sistemele de avertizare, sistemele de amplasare a punctelor pentru pază şi stingerea incendiilor şi modul de utilizare a acestora;
• noţiuni pentru acordarea primului ajutor.
Planificarea activităţii proprii
1. Identificarea obiectivelor
1.1 Obiectivele sunt identificate astfel încât activităţile să fie evaluate în totalitate.
1.2 Sarcinile sunt identificate conform obiectivelor de îndeplinit.
1.3. Sarcinile sunt analizate stabilind prioritatile şi gradul de complexitate astfel încât să se estimeze corect resursele necesare.
2. Stabilirea etapelor activităţii
2.1. Etapele de realizare a activităţii sunt stabilite corect astfel încât să corespunda complexitatii acesteia şi termenelor stabilite.
2.2. Etapele activitatii sunt stabilite identificând fazele şi ordinea de desfaşurare pe prioritati.
3. Întocmirea programului de activităţi
3.1. Programul este întocmit ţinând cont de etapele stabilite astfel încât să se asigure corelarea între termenele intermediare.
3.2. Programul întocmit este flexibil, permiţând modificarea în funcţie de situaţiile neprevăzute care pot să apară, astfel încât să se asigure respectarea termenelor finale.
3.3. Programul este întocmit astfel încât să se asigure respectarea termenelor impuse şi a resurselor alocate.
Cunoştinţe :
- sarcinile de îndeplinit;
- noţiuni de normare a timpului;
- cunoştinţe de planificare a activităţii proprii.
Asigurarea cu materiale, piese de schimb, AMC-uri şi echipamente specifice
1. Stabilirea necesarului de materiale, piese de schimb, AMC-uri si echipamente specifice
1.1. Necesarul de materiale, piese de schimb, AMC-uri şi echipamente specifice este stabilit în conformitate cu cerinţele reale ale instalaţiei frigorifice.
1.2. Necesarul de materiale, piese de schimb, AMC-uri si echipamente specifice este stabilit pe tipovariante în funcţie de norma de utilizare.
2. Recepţia materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor şi echipamentelor specifice
2.1. Receptia materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor şi echipamentelor specifice este efectuată în funcţie de tipul lor.
2.2. Recepţia materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor si echipamentelor specifice este efectuata calitativ şi cantitativ conform certificatului de calitate şi a documentelor de însotire a produselor.
3. Depozitarea şi manipularea materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor şi echipamentelor
3.1. Depozitarea materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor şi echipamentelor specifice este efectuată în locuri special amenajate.
3.2. Manipularea şi depozitarea materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor şi echipamentelor specifice sunt efectuate tinând cont de instructiunile de depozitare şi manipulare.
3.3. Manipularea şi depozitarea materialelor, pieselor de schimb, AMC-urilor şi echipamentelor specifice sunt efectuate astfel încât sa se respecte NPM, NPSI şi normele de protectia mediului.
Cunoştinţe :
- calităţile şi caracteristicile materialelor şi pieselor de schimb;
- performanţele AMC-urilor şi ale echipamentelor specifice;
- normele de consum pe fiecare tip de lucrare;
- instrucţiuni specifice de depozitare şi manipulare.
Diagnosticarea deficienţelor de funcţionare a instalaţiei frigorifice
1. Identificarea deficienţelor de functionare
1.1. Deficienţele de funcţionare sunt identificate cu atenţie pe baza unor manifestări simptomatice specifice ale utilajelor / echipamentelor.
1.2. Deficienţelor de funcţionare sunt identificate prompt astfel încât să se preîntâmpine apariţia unor defecţiuni grave.
2. Stabilirea cauzelor deficienţelor de functionare
2.1. Cauzele deficienţelor de funcţionare sunt stabilite în funcţie de tipul deficienţei.
2.2. Cauzele deficienţelor de funcţionare sunt stabilite în funcţie de efectul asupra utilajului / echipamentului la care sunt localizate.
3. Evaluarea posibilităţilor de remediere a deficienţelor de funcţionare
3.1. Posibilităţile de remediere sunt evaluate cu responsabilitate în funcţie de tipul deficientelor şi gravitatea acestora.
3.2. Posibilităţile de remediere sunt evaluate în funcţie de localizarea deficientelor şi modul de acces la acestea.
3.3. Posibilităţile de remediere sunt evaluate în funcţie de dotarea tehnică existentă.
4. Propunerea de măsuri pentru remedierea deficienţelor de funcţionare
4.1. Măsurile de remediere sunt propuse în funcţie de tipul deficienţelor, consecintele şi gravitatea acestora.
4.2. Măsurile de remediere sunt propuse astfel încât să nu contravină instrucţiunilor de exploatare din cartea tehnică a utilajului / mechipamentului.
4.3. Masurile de remediere sunt propuse în funcţie de limitele atribuţiilor
Întocmirea documentelor specifice
1. Identificarea şi evaluarea datelor
1.1. Datele sunt identificate în funcţie de tipul lucrării.
1.2 Datele sunt identificate în funcţie de documentele de întocmit.
1.3. Datele sunt evaluate pe baza situaţiei reale existente în teren.
2. Întocmirea documentelor
2.1. Documentele sunt întocmite astfel încât să corespundă scopului urmărit.
2.2. Documentele sunt redactate în formatul solicitat.
2.3. Documentele contin toate datele necesare şi sunt întocmite la termenele impuse.
3. Păstrarea documentelor
3.1. Documentele sunt păstrate conform cerinţelor locului de muncă.
3.2. Toate documentele necesare sunt păstrate astfel încât să existe o evidenţă permanentă a situaţiei din teren.
3.3. Documentele sunt păstrate astfel încât să permită un acces rapid la toate informaţiile necesare.
Tipul lucrării : lucrări curente, lucrări periodice, lucrări ocazionale.
Întreţinerea curentă a instalaţiei frigorifice
1. Verificarea curentă a stării de funcţionare a utilajelor / echipamentelor
1.1. Verificarea curentă a stării de funcţionare este efectuată pentru toate utilajele / echipamentele astfel încât să se asigure regimul normal de funcţionare.
1.2. Verificarea curentă a stării de funcţionare este efectuată conform reglementărilor tehnice în vigoare.
1.3. Verificarea curentă a stării de funcţionare este efectuată prin supravegherea parametrilor şi prin operatii specifice pentru fiecare tip de utilaje / echipamente.
2. Asigurarea stării de funcţionare a utilajelor / echipamentelor
2.1. Starea de funcţionare a utilajelor / echipamentelor este asigurată prin mentinerea parametrilor la valorile normale şi prin proceduri specifice pentru fiecare tip de utilaje / echipamente.
2.2. Orice deficienta de functionare este sesizata prompt şi reglementata conform instrucţiunilor specifice locului de muncă.
Operaţii specifice pentru verificarea curentă a stării de funcţionare a utilajelor / echipamentelor :
- verificarea stării tehnice a fiecărui utilaj : verificarea funcţionării compresorului; a etanşeităţii ventilelor; a funcţionării pompei de amoniac şi ulei; a stării curelelor de transmisie; a pompei de apă; controlul funcţionării robinetelor pe întregul parcurs al conductelor de absorbţie si refulare a amoniacului;
- supravegherea continuă a AMC-urilor şi a echipamentelor de siguranţă;
- verificarea nivelului de amoniac în rezervor şi în separatorul acumulator;
- solicitarea de teste şi probe de laborator pentru verificarea caracteristicilor fizico-chimice ale fluidelor frigorigene, fluidelor de răcire, etc.
Reglementări tehnice în vigoare : specificaţii din cartea tehnică, instrucţiuni de întreţinere a utilajelor / echipamentelor, reglementări ale instituţiilor autorizate (ISCIR).
Punerea / scoaterea în / din funcţiune a instalaţiei frigorifice
1. Stabilirea parametrilor
1.1. Stabilirea parametrilor este efectuată în funcţie de tipul utilajului / echipamentului şi de rolul sau în cadrul instalatiei frigorifice.
1.2. Stabilirea parametrilor este efectuată în funcţie de caracteristicile instalaţiilor deservite.
1.3. Stabilirea parametrilor este efectuată conform specificaţiilor din cartea tehnică a utilajului / echipamentului în funcţie de tipul parametrilor şi corelarea acestora.
2. Conectarea / deconectarea la / de la utilităţi a instalaţiei frigorifice
2.1. Conectarea / deconectarea la / de la utilităţi a instalaţiei frigorifice este efectuata gradual în functie de tipul utilajului / echipamentului şi de rolul său în cadrul instalaţiei.
2.2. Conectarea / deconectarea la / de la utilităţi a instalaţiei frigorifice este efectuată prin operaţii specifice.
2.3. Conectarea / deconectarea la / de la utilităţi a instalaţiei frigorifice este efectuată conform specificaţiilor din cartea tehnică a utilajului / echipamentului.
3. Verificarea stării de funcţionare a instalaţiei frigorifice la pornirea în funcţiune.
3.1. Verificarea stării de funcţionare a instalaţiei frigorifice la pornirea în funcţiune este efectuată astfel încât să se asigure necesarul de frig în camerele frigorifice deservite.
3.2. Verificarea stării de funcţionare a instalaţiei frigorifice la pornirea în funcţiune este efectuată pe tipuri de utilaje / echipamente în funcţie de rolul lor în cadrul instalaţiei.
3.3. Verificarea stării de funcţionare a instalaţiei frigorifice la pornirea în funcţiune este efectuată cu responsabilitate prin probe specifice.
3.4. Orice deficienta de functionare este sesizata prompt şi reglementata conform instrucţiunilor specifice locului de muncă.
Remedierea defecţiunilor uzuale ale instalaţiei frigotehnice
1. Alegerea modului de remediere
1.1. Modul de remediere este ales în functie de tipul defectiunii şi localizarea acesteia.
1.2. Modul de remediere este ales în funcţie de specificaţiile din cartea tehnică a utilajului / echipamentului.
2. Înlăturarea defecţiunii
2.1. Înlăturarea defecţiunii este efectuată prin operaţii specifice în funcţie de tipul acesteia.
2.2 Înlăturarea defecţiunii este efectuată prin operaţii specifice care nu contravin specificaţiilor din cartea tehnică a utilajului / echipamentului.
2.3. Înlăturarea defecţiunii este efectuată cu ajutorul SDV-urilor din dotare în funcţie de operaţia de executat.
2.4. Înlăturarea defecţiunii este efectuată astfel încât să nu se producă dereglări ale utilajelor / echipamentelor învecinate.
2.5. Înlaturarea defectiunii este efectuata complet şi corect astfel încât sa se asigure funcţionarea la parametrii normali de lucru.
3. Verificarea funcţionării instalaţiei dupa remediere
3.1. Verificarea funcţionării instalaţiei după remediere este efectuată prin metode specifice.
3.2. Verificarea funcţionării instalaţiei după remediere este efectuată conform instrucţiunilor de exploatare.
3.3. Orice deficienta de functionare este sesizata prompt şi reglementata conform instrucţiunilor specifice locului de muncă.
Supravegherea instalaţiei frigorifice
1. Verificarea valorilor parametrilor
1.1. Verificarea valorilor parametrilor este efectuată permanent pe tipuri de utilaje / echipamente în funcţie de rolul lor în cadrul instalaţiei.
1.2. Orice neconcordanta între valorile stabilite şi valorile înregistrate de AMC-uri este sesizata prompt şi reglementata.
2. Reglarea parametrilor
2.1. Reglarea parametrilor este efectuată în funcţie de caracteristicile instalaţiei deservite.
2.2. Reglarea parametrilor este efectuată în funcţie de tipul utilajelor / echipamentelor şi rolul lor în cadrul instalatiei
2.3. Reglarea parametrilor este efectuată prin operaţii specifice astfel încât să se asigure valorile necesare în funcţie de tipul parametrilor.
Cunoştinţe :
- părţile componente şi caracteristici ale instalaţiei frigorifice şi rolul lor;
- tip parametri specifici şi corelarea dintre aceştia şi caracteristicile instalaţiei deservite;
- operaţii specifice pentru reglarea parametrilor;
- tipuri AMC-uri, utilizare şi citire;
CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ