avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 545 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general vinzare mijloc fix
Discuție deschisă în Contabilitate în general

vinzare mijloc fix

buna seara,din nou.Societatea are un mijloc fix(un pikamer) in val de 3.000 ron,intrat in functiune la data de 14.10.2008.Se calculeaza amortismentul si se inregistreaza lunar cf normelor.Are durata de functionare de 4 ani.Intrebarea mea este daca imi puteti spune cind il pot vinde si la ce valoare?Sau daca ma transform in PFA il pot prelua?Societatea are datorii la stat(imp minim).Multumesc mult de tot.
Cel mai recent răspuns: ContSters60554 , utilizator 10:25, 9 Februarie 2010
De vandut il puteti vinde si in urmatoarea luna dupa ce l-ati cumparat.Valoarea o stabiliti dvs.Bine ar fi insa sa nu-l vindeti la o valoare mai mica decat valoarea ramasa neamortizata pentru ca diferenta dintre valoarea de vanzare si valoarea ramasa neamortizata este o cheltuiala nedeductibila.
nu vad de ce nu l-ati putea prelua ca si PFA daca va este util in desfasurarea activitatii dvs.Chiar daca aveti datorii la stat nu inseamna ca nu puteti achizitiona ceva.Totul e sa aveti si banii cu care sa platiti.
buna
daca va pot ajuta ....
lucrez la un srl ...am avut un spatiu inregistrat ca si mijloc fix pe care l-am vandut ...acum modalitatea programului dvs de gestiune...direct din gestiunea denumita de noi administartiv..pretul de vanzare ..cred sa nu fie mai mic decat cel de intare.

la fel ...mijloc fix(utilaj) inca in perioada de amortizare ...a fost vandut ....
deci se poate ...

tot aici pe site ...am aflat ca se poate face amanare pentru platile la buget.....vedeti zona de stiri
sper sa va fi fost de ajutor
:D
multumesc mult.Pentru aminarea la platile la buget care ar fi pasii de urmat?
Amani datoriile la stat sau contractezi un imprumut de la banca?
1 Februarie 2010

Anca Dumitrescu

Desi actul normativ urma sa vina in sprijinul firmelor afectate de criza, oferindu-le o perioada de respiro pentru achitarea obligatiilor fiscale restante, OUG nr. 92/2009, iar mai tarziu Legea nr. 363/2009 nu ofera practic un avantaj prea mare contribuabilului, avand in vedere majorarile de intarziere pe care acesta ar urma sa le plateasca in caz ca aplica pentru o asemenea procedura.

Publicitate RapidaNou - Cum raportezi corect in declaratia 390 pe 2010?
Stii exact pentru ce servicii trebuie sa depui declaratia 390. Eviti amenzile si aplici TVA conform celor mai noi prevederi din Codul fiscal.

Vreau si eu reclama aici! Autor
Anca Dumitrescu

Dimensiune text print ym Articol interesant (31)
MFP a emis recent Ordinul nr. 99/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 64 din 28 ianuarie 2010.

Noile norme stabilesc ca firmele pot sa beneficieze de amanarea la plata chiar daca inregistrau datorii la data de 30 septembrie 2008, abrogand articolul care pana in prezent prevedea aceasta obligatie.

Dar, pentru a beneficia de amanare, firmele sunt obligate sa constituie garantii sub forma scrisorii de garantie bancara sau vor oferi bunuri libere de orice sarcini, in vederea instituirii masurilor asiguratorii.

Deci, desi poate parea o masura in favoare firmelor afectate de criza, realitatea tine sa contrazica legea. Prevederile in vigoare spun ca, pe perioada in care firmele sunt amanate la plata, se platesc datorii de intarziere, care sunt in momentul de fata de 37,5%. In aceste conditii, ar fi mai avantajoasa alternativa unui credit bancar, unde se poate obtine o dobanda mai mica, astfel incat contribuabilul sa isi poate plati obligatiile restante.

Garantiile constituite si/sau bunurile oferite in vederea instituirii masurilor asiguratorii vor reprezenta:
a) 20% din suma amanata la plata si dobanzile datorate pe perioada amanarii la plata, daca amanarea se acorda pe o perioada de pana la 3 luni inclusiv;
b) 40% din suma amanata la plata si dobanzile datorate pe perioada amanarii la plata, daca amanarea se acorda pe o perioada mai mare de 3 luni.

In plus, legea mai stabileste si faptul ca, pe perioada de valabilitate a amanarii la plata, contribuabilii datoreaza dobanzi. Nivelul dobanzii este de 0,05% pentru fiecare zi a perioadei de amanare la plata, incepand cu data emiterii deciziei si pana la:
a) data la care se implineste termenul de amanare
b) data la care inceteaza valabilitatea inlesnirii

Pe de alta parte, in situatia in care la implinirea termenului stabilit pentru plata obligatiilor fiscale amanate contribuabilul nu isi achita aceste obligatii, va datora majorari de intarziere conform prevederilor OG nr.92/2003, pe intreaga perioada de amanare.

Amanarea se va face doar pentru 6 luni

Desi la elaborarea legii 363/2009, Senatul modificase OUG nr. 92/2009, in sensul ca prelungea amanarea la plata obligatiilor fiscale pentru o perioada de pana la 12 luni, fata de 6 luni, cat prevede OUG nr. 92/2009 pana atunci, deputatii au revenit asupra prevederilor actuale ale ordonantei, considerand ca nu este oportuna marirea perioadei de amanare de la 6 luni la 12 luni, deoarece perioada este foarte mare, iar statul nu incaseaza sumele care fac obiectul amanarilor la plata.


sper sa va fie de ajutor ...e luat tot de pe acest site ....:(
Dragi colegi de forum , aceasta gaselnita guvernamentala nu vine in intampinarea agentilor economici ca si facilitate . Pt reducerea cu 0,05 % a majorarilor de intarziere , esti obligat a achita concomitent debitul curent cat si debitele + majorarile de intarziere restante conform unui grafic de esalonare . Pun intrebarea simpla : cati agenti economici vor reusii , in aceste vremuri tulburi, a achita sume de plata insemnate pt a beneficia de aceasta facilitate pe termen de 3 pana la 6 luni ? Guvernul are tot interesul de a trambita ca este o facilitate deoarece sunt incasari suplimentare la bugetul statului, dar este ca si la somajul tehnic o decapitalizare a agentului economic .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Suspendare act administrativ fiscal luminel luminel In luna iunie 2009, in urma unui control, reprezentantii DFPV au emis un RIF prin care mi-au stabilit obligatii suplimentare de plata la TVA ( pt niste facturi ... (vezi toată discuția)
Datorii la stat rita alexandra rita alexandra sunt administrator la o firma care a acumulat datorii la stat.daca incepe executarea silita ce pot sa patesc?se pot atinge si de bunurile mele personale? (vezi toată discuția)
Executare pentru penalitati diana n diana n Buna seara! Va rog sa ma lamuriti. Se poate executa silit o firma cu activitatea suspendata din luna august a.c. pentru penalitati la TVA? Precizez ca ... (vezi toată discuția)