buna ziua. am 57 de ani. Sunt chimist - medicina legala.In luna august am depus cerere de pensionare la casa de pensii pentru ca beneficiind de grupa de munca, facultate, indeplineam conditiile de vechime pentru pensionare. De putin timp am primit decizia de pensionare si la locul de munca. Doresc continuarea activitatii si cumularea cu pensia. Problema e ca am depus cerere pentru continuarea activitatii dupa ce decizia a ajuns si la instituia unde lucrez. nu am crezut ca acea prevedere care spune ca aceasta trebuie depusa inainte cu 30 zile de indeplinrea conditiilor de limita de varsta mi se aplica, eu neavand efectiv varsta de pensionare. Conducerea institutiei mi-a spus ca nedepunand cererea aceea, nu pot sa cumulez pensia cu salariul si trebuie sa renunt fie la pensie , fie la salariu. sub presiune celor 5 zile prevazute in lege, am renuntat la pensie , deci am anulat decizia de pesnionare. eu to nu sunt impacata . Ma intreb de ce nu s-a putut lua in considerare cererea de continuare a activitatii, chiar depusa mai tarziu. Colegele care se apropie de varsta de pensionare au primit instiintare in care li se spune ca pot depune cerere pentru continuarea activitatii. Pentru ca am doar 57 de ani, nu am beneficiat de o asemenea atentionare. prin urmare am pierdut un drept , doar pentru ca nu am depus o hartie, care oricum nu impacta problema .
mai pot face ceva pentru a putea fi repusa in drepturi privind pensia si a corela pensia si salriul? mentionez ca exista o lege speciala pentru medici care permite acest lucru automat, fara aceste complicatii.
va multumesc anticipat pentru raspuns.
Este o interpretare gresita a textului de lege. Textul este aplicabil numai pentru situatiile in care salariatul iese la limita de varsta .
Dvs puteti cumula pensia cu salariul in baza unui nou c.i.m.
Intrarea în vigoare a unei legi este guvernată de principiul „nemo censetur ignorare legem”, care înseamnă că „nimeni nu se poate apăra invocând necunoașterea legii”.