Buna ziua,
Vin la dumneavoastra cu o situatie si poate ma puteti indruma.
Sunt mutat intr-un bloc de aproximativ 3 ani. In toata aceasta perioada, am tot auzit de la propietarii din scara mea si cele alaturate tot felul de nemultumiri legate de administrator - intarzieri la afisarea listelor de plata, lipsa de transparenta, lipsa comunicare cu oamenii. In plus, am tot gasit somatii de la firma ce colecteaza gunoi pentru neplata, desi datoriile oamenilor nu erau asa mari. Toata lumea dorea o schimbare, dar, nimeni nu facea nimic.
Impreuna cu inca 3 propietari, ne-am decis sa incercam o schimbare de administrator. Am vb cu presedintele de asociatie si, spre surprinderea noastra, am aflat ca nu stie care este scopul lui in asociatie, ca nu are acces la nici un act al asociatie, acces la contul bancar al asociatiei, efectiv nu are nimic (stampila, procese verbale...), toate fiind la administrator. L-am rugat sa facem o sedinta in care sa vedem care este dorinta oamenilor. S-a facut sedinta la care au participat 20 din 30 de persoane. Toti doreau schimbarea dar erau multe informatii lipsa: cine este in comitetul executiv - se stia doar ca actele asociatiei sunt la administator. Oamenii in sedinta au facut un proces verbal prin care cereau rezilierea contractului adiministratorul, dar nu au fost respectate in tocmai procedurile legale necesare (convocator afisat cu 10 zile inainte, semnaturi de la propietari ca au fost instiintati). M-am intalnit cu administatorul si mi-a ras un nas... ca nu are nici o valoare legala acel proces verbal ce l-am facut noi.
Am mai facut o incercare si am facut 3 convocatoare (anunturi pentru cele 3 scari al asociatiei), semnate de catre presedintele asociatiei (d-ul zicea ca si el doreste o schimbare si vrea sa nu mai fie presedinte). Convocatoarele au fost puse la avizierele din fiecare scara cu mai mult de 10 zile inainte de ziua sedintei (in covocator s-a specificat ca este adunare generala ordinara, cu ordinea de zi: destituirea/rezilierea contract administator curent. alegerea unui nou presedinte si CEX si alegerea unui nou administator). Nu s-a pus stampila asociatiei pentru ca nu are nimeni acces la ea in afara de administator. Am mers din usa in usa, am informat oamenii despre sedinta si i-am rugat sa semneze ca au fost informati. Am obtinut in jur de 25 de semnaturi din 30 - restul nu sunt in tara, sunt oameni batrani care nu raspund la usa...
Am aflat ca pentru a putea vota la o adunare generala, nu este suficient sa fii propietar... trebuie sa te inscri in asociatie pe baza unei cereri si copie dupa contractul ce atesta ca tu esti propietarul. Intrebarea cum este cati dintre propietari sunt inscrisi. Unii stau de mult timp, dar sunt apartamente dobandite prin succesiune sau au cumparat apartamentele si nu au facut cerere de inscriere. Eu cu inca 3 propietari ne-am dus la presedinte, am depus cererile de inscriere in asociatie si i-am cerut un numar de inregistrare... A zis ca el nu poate sa dea asa ceva, doar administatorul poate. L-am rugat sa scrie pe o foaie, pentru fiecare cerere, un numar de inregistrare din burta si ca a primit cererea de inscriere + semnatura. De asemenea, i-am dat o cerere in care i-am cerut copii dupa niste acte (statutul asociatiei, acordul, liste de plata si contract intre asociatie si administrator). Pentru aceasta cerere, am facut acelasi lucru cu numarul de inregistrare ca si pentru cererile de inscriere.
In data sedintei, cu o ora inainte, m-a sunat presedintele ca nu mai poate sa participe pentru ca a intervenit ceva. Am tinut sedinta, au fost prezenti 17 din 30 de persoane, am facut proces verbal pentru adunarea generala in care
a fost schimbat presedintele (cu mine) si CEX ul format din alti 2 propietari (16 voturi pentru). De asemenea, s-a decis in adunarea generala destituirea/rezilierea contractului cu administatorul curent si inceperea procedurilor cautarii unui nou administator.
Problema este ca pe nici un act (convocatoare, procese verbale) nu avem stampila asociatie si, nu stim, dintre cei ce au fost prezenti la adunarea generala, care sunt membri si care nu in asociatie. De asemenea, simplu fapt ca nu a participat presedintele la adunare mi se pare suspect (sedinta ordinara vs extraordinara).
Cum putem valida acest proces verbal? Care considerati ca ar fi pasii necesari pentru a putea face schimbarile?
Deja este depusa o reclamatie pentru verificari la Serviciul Relatii cu Asociatiile de Propietari. Cei de acolo nu ne-au ajutat prea mult, ne-au tot trimis la legea 196/2018. Administatorul curent este tipicar pe lege cand e vb de el si imi este ca se va lega de orice pentru a nu pleca...
Din ce moment putem considera ca suntem membri in asociatie? De cand am depus cererile la presedinte?
In momentul in care un propietar isi vinde apartamentul sau intervine un deces, este automat exclus din lista de membri ai asociatiei?
Cum putem valida un proces verbal de schimbare presedinte si care ar trebui sa fie masurile urmatoare? Doresc sa am acces la contul bancar pentru a vedea situatia actuala.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns:
w_v_w_v , utilizator
13:52, 18 Noiembrie 2024