avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Buna ziua, Am o situatie foarte ciudata pe care sper ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Buna ziua, Am o situatie foarte ciudata pe care sper sa o pot ...

Buna ziua,
Am o situatie foarte ciudata pe care sper sa o pot explica.
In data de 07.11 am fost la un magazin de ochelari foarte cunoscut din zona Afi Cotroceni pentru un consult oftalmologic.
Am efectuat consultul , am achizitionat si ochelarii , totul in regula pana acum. De 3 ani merg la ei si mereu am fost multumita.
Cu documentele fiscale si medicale am depus un dosar de dauna la asiguratorul A.T. SA cnf asigurarii de angajat pentru recuperarea prejudiciului in valoare de 500 RON , decont de la compania la care lucrez.
Dosarul de dauna a fost respins pe motiv că pe raportul medical este un inginer optometrist ci nu un medic oftalmolog habar nu aveam de diferenta dintre un inginer optometrist si un medic oftalmolog , nu am cunoștințe medicale și nici cei de la Lensa nu au explicat acest lucru : ca ei nu sunt medici, desi le-am explicat ca vreau sa decontez din suma platita prin polita de asigurare si am nevoie sa fie completat si parafat raportul medical.
Raspunul la dosar a fost : ''Va informam ca dosarul xx a fost inchis, prin respingere.In urma analizarii documentelor prezente la dosar, rezulta faptul ca recomandarea de purtare a dispozitivelor de corectie vaz provine de la un specialist optometrist, nu de la un medic oftalmolog asa cum este prevazut in Tabelul de beneficii.Conform Tabelului de beneficii anexat politeidetinute, se acorda indemnizatie pentru dispozitive corectie vaz - lentile si rame de ochelari, la recomandarea medicului oftalmolog.Avand in vedere faptul ca dumneavoastra v-ati achizitionat dispozitivele de vaz in baza unei recomandari din partea unui specialist optometrist, nu de la un medic oftalmolog asa cum este prevazut in Tabelul de beneficii, accesarea nu reprezinta risc acoperit de polita.''

Am inteles din acest mesaj ca nu fost de fapt la medici ci la ingineri optometristi . Ok , sun la magazinul de ochelari care ma trimite la un medic oftalmolog si se face un nou control cu acelasi raport medical doar ca de data asta parafat de medicul oftalmolog.

Deschid din nou dosar de dauna , dosar care este din nou respins cu raspunsul : ''Va informam ca dosarul xx a fost respins deoarece dupa refuzul dosarului initial, unde recomandarea medicala era din partea medicului optometrist, ati obtinut un nou raport medical semnat de medicul oftalmolog cu scopul de a fi preluate costurile .Prin urmare, Allianz Tiriac nu accepta astfel de practici si nu vom prelua costurile.

Cer explicatii la telefon ,nimeni nu ofera niciun raspuns clar , trimit pe email nu primesc niciun raspuns.
Ma duc un al doilea oftalmolog , se reface consultul de la zero cu toate masuratorile si cu raport medical si recomandare.
Deschid al treilea dosar de dauna si data aceasta raspunsul este :
Va informam ca dosarul xxx a fost respins. Rezolutia a fost transmisa in cadrul dosarelor anterioare (xxxx, xxx).
Sun din nou , cer explicatii , mi se da o adresa de email , trimit email cu explicatiile de ce se tot respinge , explic situatia si raspunsul este "Buna dimineata, Initial ati deschis dosar de dauna in care recomandarea medicala era din partea unui optometrist, risc neacoperit de polita detinuta deoarece recomandarea trebuie sa fie din partea medicului oftalmolog, conform conditiilor contractuale.

Dupa refuzul dosarului, ulterior achizitionarii lentilelor, ati obtinut documente noi semnate si parafate de catre medicul oftalmolog in vederea obtinetii despagubirii, insa, A.T. nu accepta astfel de practici din partea asigurailor, prin urmare, dosarul ramane respins.
Le explic incontinuare ca nu am cunostinte medicale si habar nu aveam ca un inginer optometrist nu este un medic oftalmolog si nu stiu ce sa fac incotinuare.
Ulterior ei revin cu raspunsul : ''Buna ziua,
Deoarece dupa refuzul primului dosar ati modficat raportul medical prin adaugarea unei parafe de medic pentru preluarea costurilor, iar dupa refuzul celui de-al doilea dosar ati obtinut un nou raport medical de la un alt medic oftalmolog emis tot in 07.11 conform informatiilor din dosar si declaratiilor dumneavoastra, cazul dumneavoastra a fost inaintat catre Departamentul nostru de Antifrauda, urmad sa primiti un raspuns dupa terminarea verificarilor.

Dupa plimbari timp de 1 luna la doi oftalmologi si o discutie lunga la telefon cu doamna , am inteles ca eu sunt vinovata ca nu am dedus singura ca de fapt respingera unui dosar este definitva si ca o noua solicitarea de dosar inseamna ca se preiau costurile si ca inseamna frauda si ca de ce ulterior am fost la medic .
Procedura noastra de decontare ochelari spune clar '' la recomandarea medicului oftalmolog ''.
Fix asta am facut , doar ca nestiind asta de la inceput, nu mai inteleg nimic.

Multumesc pentru eventuale raspunsuri!
Ultima modificare: Marți, 3 Decembrie 2024
Georgiana Uica, utilizator
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:27, 4 Decembrie 2024
Nu ati respectat clauza din asigurare. Rapunsul firmei de asigurari este clar. Orice cetetean are obligatia sa cunoasca legislatia si sa citeasca cu atentie ceea ce semneaza.
Daca ati mentionat initial, nu ulterior, la LENSA, ca aveti nevoie de reteta de la un medic oftalmolog si puteti prezenta dovada, posibil, sa obtineti daune de la firma de ochelari, daca veti deschide actiune in instanta. Nu am de unde sa stiu, ce va decide instanta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Hg 1028/2006 GoriG GoriG Imi puteti spune cum se aplica art.13 ? Specialistul vederii , cel care face consultul, elibereaza prescriptie si executa ochelarul este Optometristul, nu ... (vezi toată discuția)
Dilema cu ochelarii florinf69 florinf69 Buna ziua, Am sa va povestesc in detaliu ca sa intelegi problema, astfel sa imi da-ti un sfat, poate o solutie. Pe data 06.09.2016 am fost la un consult ... (vezi toată discuția)
Rețetă greșită SteveS SteveS Bună ziua! De curând am fost la un consult oftalmologic, la o clinică particulară ce are contract cu firma unde lucrez. S-a stabilit că am miopie, mi-a ... (vezi toată discuția)