Buna ziua,
Sunt angajat la un S.R.L. cu contract partial de munca din luna august.
Mi s-a virat in cont salariu pe lunile august, septembrie si octombrie.
In luna noiembrie nu s-a mai virat.
In luna decembrie 2024 am constatat ca firma nu a virat contributiile pentru cartea de munca desi mi s-a spus ca a "completat" declaratia 112.
Ce demersuri pot face ca angajat sa determin firma sa achite la CNPP pe lunile august - octombrie?
Neplata contributiilor sociale de catre angajator poate face obiectul : - unei actiuni in instanta
Modalitatea corecta si eficienta prin care puteti actiona este declansarea unui litigiu care sa vizeze obligarea angajatorului de a plati contributiile sociale aferente veniturilor salariale realizate de angajat. Actiunea va viza toate contributiile sociale datorate.
- unei sesizari la ANAF in legatura cu neplata acestora, ceea ce poate declansa un control de specialitate.
Recuperarea creantelor privind contributiile sociale, reprezinta obligatia institutiilor statului, iar actiunea lor vizeaza platitorul (angajatorul) care are obligatia de a calcula, retine si vira contributia datorata de angajat si de a calcula si vira contributia datorata de angajator.
Lipsa perioade cim
adi63
Am lucrat la o firma din anul 2011 pana pe 7.10.2020 cand am primit decizia de incetare a CIM .Mi-am facut cont la CNPP si din stagiile lunare de cotizare apar ... (vezi toată discuția)