avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Se poate refuza un produs din garantie si sa cer banii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Se poate refuza un produs din garantie si sa cer banii platiti la achizitie?

Buna!

Poate intrebarea aceasta a mai fost pusa si nu am gasit-o eu, imi cer scuze anticipat. Am un produs achizitionat din Martie 2023.
Se da urmatoarea speta:
1 produs trimis in garantie. Produsul a fost INLOCUIT intr-un termen foarte scurt. S-a folosit 1 luna dupa care a trebuit sa il trimit din nou in garantie(repet, produs folosit 1 luna)

Se poate refuza produsul trimis de service si returnarea baniilor?
Cel mai recent răspuns: BogdanGri , utilizator 16:14, 22 Ianuarie 2025
Buna ziua

Conform legii 449/2003 (art 11): În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată.

Masura inlocuirii trebuia solicitata inainte de a-l trimite in service pt reparatie si asta numai daca nu este disproportionata.

Daca produsul este reparat, este conform, deci nu il puteti refuza.
Salut si multumesc de raspuns!

Produsul in cauza sunt niste casti, care nu se repara, ci doar se inlocuiesc conform sevice-ului. Avand in vedere ca am primit in Decembrie casti noi, inlocuite, iar astazi iar au fost trimise in service nu pot face nimic? Trebuie sa fac un 1-2 pana am noroc de un produs conform care sa nu aiba nevoie de reparare in 1-2 luni?
Buna ziua

Conform legii (449/2003) puteti cere sa primiti banii inapoi numai daca nu vi se repara sau inlocuieste produsul in 15 zile calendaristice (conform Codului Civil prima si ultima zi nu se calculeaza iar daca ultima zi cade intr-o zi nelucratoare termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare) sau durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție depășește 10% din durata acestui termen (daca aveti 2 ani garantie, asta inseamna 73 de zile calendaristice)

Atat timp cat primiti alta pereche de casti sau vi se repara in termen de 15 zile sau durata totala de nefunctionare (cat sta in service) nu depaseste 10% din perioada de garantie nu aveti nici un mecanism legal de a-i constrange sa va returneze banii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reparatii produs in garantie s.c. MIRA ECO GROUP s.r.l. s.c. MIRA ECO GROUP s.r.l. Buna ziua! Pe scurt: achizitionat o imprimanta, dupa 6 luni se strica, o trimit in garantie si .....s-a rupt filmul. E de o luna acolo si nu da semne ca s-ar ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon. alinyo06 alinyo06 Detin un telefon din anul din 30.07.2015. In data de 10.03.2016 l-am trimis in service pentru repararea difuzorului care distorsiona. A fost reparat in decurs ... (vezi toată discuția)
Timp legal pt repararea unui produs in garantie . Alexandrusava93 Alexandrusava93 Buna ziua Am un produs in garantie ce l.am trimis la reparat , la service-ul cu care lucreaza magazinul de unde am cumparat produsul. Dupa 17 zile in ... (vezi toată discuția)