În luna octombrie 2024 sotul meu a decedat. Angajatorul meu nu mi-a acordat ajutor de deces pe motiv că nu este prevazut in CCM.
Precizez că sunt angajat la Stat.
intrebarea mea este dacă a procedat corect.
Ajutorul de deces se achita de Casa de Pensii teritoriala , nu de angajator , vedeti articolele 115 si 116 ale Legii 360/2023 . Exista posibilitatea acordarii unui ajutor de inmormantare , din fonduri proprii , la angajatorii care au prinsa o asemenea prevedere in CCM , sau regulamentul intern , sau CIM .
Si angajatorii pot acorda ajutor de inmormantare numai daca este prevazut in reg.intern/ccm aplicabil.
In speta, sunt 2 tipuri de ajutoare care se pot oferi in situatia unui deces.
1. ajutor de inmormantare
2. ajutor de deces
1. Ajutorul de inmormantare se acordă de către angajator din sursele proprii, respectând prevederile contractului de muncă colectiov /individual sau ale regulamentului intern.
2. Ajutorul de deces, acordat in baza Legii nr.360/2023,si care se obtine de la Casa de pensii.
Ajutorul de înmormântare şi ajutorul de deces pot fi cumulate de persoana îndreptăţită a le primi în cazul decesului asiguratului (salariatului), al pensionarului sau al unui membru de familie care nu era asigurat ori pensionar la data decesului.
Ajutor de inmormantare
laro
Buna ziua , o rugaminte mare , nu stiu cum se procedeaza in cazul unei angajate la Primarie ?
Persoana este angajata ca asistent social la Primarie pentru ... (vezi toată discuția)