Buna ziua! In 2016 in urma decesului tatalui meu( care era titular) am preluat un contract la Digi fara sa ii dau mare atentie, doar ca mama mea, pensionara ,sa se bucure in continuare de cablu Tv. In 2021, dupa ce si mama a decedat am solicitat incheierea contractului ( nu mai aveam perioada contractuala si nu mai era necesar abonamrntul la acea locatie). La reziliere mi s-a solicitat returnarea unui echipament care s-ar fi aflat in custodie la mine, dar pe care nu l-am gasit. Le-am zis ca nu il gasesc si am cerut un proces verbal de predare-primire a bunului solicitat. Digi nu a gasit documentul dar au spus ca va trebui sa achit contravaloarea pe ultima factura. Factura a venit fara sa fiu taxata, contractul s-a reziliat. In 2023 am facut online, pe site-ul digi un nou contract pentru internet. Totul ok, facturi achitate la timp , pana am solicitata un upgrade la serviciul de internet care presupunea un router luat in custodie. Cu aceasta ocazie o reprezentanta Digi s-a sesizat ca nu am fost taxata pentru echipamentul nepredat din contractul anterior( subliniez REZILIAT) si a facut o solicitare interna pentru a fi facturata pentru acel echipament. Routerul pentru contractul in vigoare mi-a fost înmânat fara probleme, dar doamna m-a asigurat ca “ nu voi scapa netaxata”.
Este legal din partea Digi sa emita factura pentru o “ situatie” care tine de un contract reziliat??
Am fost tratata ca o infractoare desi eu chiar nu am gasit acel aparat in casa mamei mele..
e posibil sa fi fost o eroare in contabilitate, a carei corectie este legala. atitudinea angajatilor e alta poveste... personal, cand am reziliat un contract, am dus un alt router si lucrurile s-au incheiat. erorile apar din cauza ca instalarile nu se fac de catre digi, ci de catre terti
Totusi, un contract incheiat mai poate produce efecte? Si chiar si asa.. parca exista un termen de 3 ani (de la incheierea contractului) in care se pot solicita eventuale debite pentru prejudicii. Au trecut 3 ani de cand s-a incheiat contractul in cauza, timp in care DIGI nu a cerut nimic de la mine.
Daca nu au cerut eu cum puteam stii ca ei ma considera datoare??
Sincer nu vad cum ar putea fi legal sa imi emita ACUM , dupa mai bine de 3 ani , factura pentru acel echipament; Factura ar fi emisa pe un alt contract care nu are legatura cu echipamentul..
personal, eu abordez problemele din punctul de vedere al eficientei: ca sa invocati prescriptia trebuie sa mergeti in instanta, unde veti petrece cca 2 ani (speta nu e urgenta), si asta pentru un router care nu depaseste 250 lei
Daca eu as fi prinsa cu mana in buzunarul cu 250 lei al altui cetatean nu as fi iertata. Digi baga mana in buzunarul meu si recomandarea este sa inchid ochii. Daca ne gandim cate milioane de abonati au, si am multiplica cu sumele revendicate de DIGI in mod abuziv ( numai aici pe site am citit deja o lista lunga de abuzuri ale Digi) am ajunge la sume colosale.
Drepturile consumatorilor sunt violate monumental si ei se bazează pe frica cetatenilor de instante de judecata. Trist!
Eh.. cat pot sa coste 2 infatisari la judecata?! Cand e vorba de principii ce conteaza ca sunt 250 ron sau 1000 ron?!
Multumesc totusi pentru răspunsul dumneavoastră.