avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 756 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz nejustificat al comenzii la livrare – cine ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz nejustificat al comenzii la livrare – cine suportă costurile?

Bună seara,

Din punct de vedere legal, în cazul comenzilor online achitate în avans, în care clientul refuză nejustificat livrarea (deși termenii de expediere și livrare au fost respectați de către seller), este obligatoriu ca sellerul să returneze și costurile de livrare inițiale sau acestea pot fi reținute, având în vedere că serviciul de transport a fost efectuat?

De asemenea, există o bază legală clară prin care putem reține costurile de transport, dacă această clauză este inclusă în Termeni și Condiții? Cum se pot gestiona astfel de situații?

Mulțumesc.
Ultima modificare: Marți, 11 Martie 2025
CCatalinaAA, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna ziua! avem un magazin online si se intampla sa avem clienti ... Ymadalona Ymadalona Buna ziua! Avem un magazin online si se intampla sa avem clienti care plaseaza comenzi cu metoda de plata la livrare, insa in momentul in care se incearca ... (vezi toată discuția)
Pot comerciantii online sa nu returneze costul transportului ... catalingeangos catalingeangos Am achizitionat un produs online care a costat 849 lei, iar pe site scrie transport gratuit. Cand am primit factura, scrie 849 lei pret produs, +30 lei ... (vezi toată discuția)
Cine plateste transportul in cazul retragerii din contract? Vladimir1_83 Vladimir1_83 Exemplu: S-a achizitionat o pereche de pantofi de la un magazin on-line. Clientul a platit curierului valoarea pantofilor + serviciile de curierat. In ... (vezi toată discuția)