am primit o decizie de "concediere" din functia publica, nu vreau sa intru in amanunte, adica sa invederez faptul ca, conducatorul unitatii nu face diferenta intre salariat si functionar public, vezi decizia de "concediere" , chiar m-am gandit sa o postez pe toate portalurile juridice si nu numai, sa vedeti mostra de demagogie si incompetenta, dar nu asta ar fi problema cea mai grava. Ideea este ca am facut recurs ierarhic forului ierarhic superior, mi s-a admis plangerea in sensul ca s-a revocat in tot decizia mai sus amintita, dar conducatorul suprem local nu i-a in considerare decizia de revocare, mai mult nu o recunoaste, ......... astept pareri, opinii, cu cat mai multe cu atat mai bine
'am facut recurs ierarhic forului ierarhic superior, mi s-a admis plangerea in sensul ca s-a revocat in tot decizia mai sus amintita, dar conducatorul suprem local nu i-a in considerare decizia de revocare, mai mult nu o recunoaste'-ar fi bine de stiut in ce domeniu. Daca lucrati in administratia locala atunci nu aveti o astfel de decizie. poate reusesc sa va ajut daca suntei mai exact.
"cond suprem local" = dir coord institutie publica deconcentrata la nivel judetean subordonata unui aparat central. Mea culpa, poate de aici neintelegerea. Oricum ideea e ca odata cu plangerea prealabila (recursul ierarhic) am depus la instanta de contencios administrativ si o cerere de suspendare a efectelor deciziei de "concediere", cerere ramasa fara obiect in urma revocarii de aparatul central a deciziei de la nivel local. Asta vroiam sa scot in evidenta , reaua credinta a dir coord care nu ia in considerare decizia institutiei superioare si care........asteapta decizia instantei de contencios#-o
Legea 554/2004- Art.2.lit i) refuz nejustificat de a solutiona o cerere - exprimarea explicita, cu exces de putere, a vointei de a nu rezolva cererea unei persoane; este asimilata refuzului nejustificat si nepunerea in executare a actului administrativ emis ca urmare a solutionarii favorabile a cererii sau, dupa caz, a plangerii prealabile;
Suspendarea executarii actului
Art. 14. - (1) In cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, dupa sesizarea, in conditiile art. 7, a autoritatii publice care a emis actul sau a autoritatii ierarhic superioare, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului administrativ unilateral pana la pronuntarea instantei de fond. In cazul in care persoana vatamata nu introduce actiunea in anularea actului in termen de 60 de zile, suspendarea inceteaza de drept si fara nicio formalitate.
(2) Instanta solutioneaza cererea de suspendare, de urgenta si cu precadere, cu citarea partilor.
(3) Cand in cauza este un interes public major, de natura a perturba grav functionarea unui serviciu public administrativ, cererea de suspendare a actului administrativ normativ poate fi introdusa si de Ministerul Public, din oficiu sau la sesizare, prevederile alin. (2) aplicandu-se in mod corespunzator.
(4) Hotararea prin care se pronunta suspendarea este executorie de drept. Ea poate fi atacata cu recurs in termen de 5 zile de la comunicare. Recursul nu este suspensiv de executare.
(5) In ipoteza in care se emite un nou act administrativ cu acelasi continut ca si cel suspendat de catre instanta, acesta este suspendat de drept. In acest caz nu este obligatorie plangerea prealabila.
(6) Nu pot fi formulate mai multe cereri de suspendare succesive pentru aceleasi motive.
(7) Suspendarea executarii actului administrativ are ca efect incetarea oricarei forme de executare, pana la expirarea duratei suspendarii.@
__________
@Articolul a fost modificat prin art. I pct. 20 din Legea nr. 262/2007.
Solicitarea suspendarii prin actiunea principala
Art. 15. - (1) Suspendarea executarii actului administrativ unilateral poate fi solicitata de reclamant, pentru motivele prevazute la art. 14, si prin cererea adresata instantei competente pentru anularea, in tot sau in parte, a actului atacat. In acest caz, instanta poate dispune suspendarea actului administrativ atacat, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei. Cererea de suspendare se poate formula odata cu actiunea principala sau printr-o actiune separata, pana la solutionarea actiunii in fond.@
(2) Dispozitiile art. 14 alin. (2)-(7) se aplica in mod corespunzator.@
(3) Hotararea data cererii de suspendare este executorie de drept, iar introducerea recursului, potrivit art. 14 alin. (4), nu suspenda executarea.
(4) In ipoteza admiterii actiunii de fond, masura suspendarii, dispusa in conditiile art. 14, se prelungeste de drept pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei, chiar daca reclamantul nu a solicitat suspendarea executarii actului administrativ in temeiul alin. (1).@
__________
Art. 16. - (1) Cererile in justitie prevazute de prezenta lege pot fi formulate si personal impotriva persoanei care a contribuit la elaborarea, emiterea sau incheierea actului ori, dupa caz, care se face vinovata de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la un interes legitim, daca se solicita plata unor despagubiri pentru prejudiciul cauzat ori pentru intarziere. In cazul in care actiunea se admite, persoana respectiva poate fi obligata la plata despagubirilor, solidar cu autoritatea publica parata.@
(2) Persoana actionata astfel in justitie il poate chema in garantie pe superiorul sau ierarhic, de la care a primit ordin scris sa elaboreze sau sa nu elaboreze actul.
Art. 24. - (1) Daca in urma admiterii actiunii autoritatea publica este obligata sa incheie, sa inlocuiasca sau sa modifice actul administrativ, sa elibereze un alt inscris sau sa efectueze anumite operatiuni administrative, executarea hotararii definitive si irevocabile se face in termenul prevazut in cuprinsul acesteia, iar in lipsa unui astfel de termen, in cel mult 30 de zile de la data ramanerii irevocabile a hotararii.
(2) In cazul in care termenul nu este respectat, se aplica conducatorului autoritatii publice sau, dupa caz, persoanei obligate o amenda de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de intarziere, iar reclamantul are dreptul la despagubiri pentru intarziere.
(3) Neexecutarea din motive imputabile sau nerespectarea hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile pronuntate de instanta de contencios administrativ, in termen de 30 de zile de la data aplicarii amenzii prevazute la alin. (2), constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda de la 2.500 lei la 10.000 lei.@
-am extras catreva art. din L nr. 554/2004.
Daca conducatorul unitatii refuza punerea in aplicare a deciziei forului superior va putetyi indrepta impotriva lui atat cu actiune in instanta cat si cu sesizarea aparatului central coordonator.
Oricum sfatul meu este sa introduceti actiune in anulare a actului (chiar daca teoretic este fara obiect) pentru a va asigura ca nu pierdeti anumite termene.