buna ziua.Sunt studenta si primesc pensie de urmas pe numele mamei.din motive financiare am facut o cerere de retragere de la facultate,asta prin decembrie, care mi-a fost aceptata,insa nu am avut posibilitatea sa ajung sa-mi ridic dosarul si sa predau carnetul de elev.In aceasta situatie primire pensiei de urmas mai este legala sau trebuie sa-i anunt pe cei de la casa de pensii de situatia mea pt sistarea pensiei? ast un rasp cat mai repede.:help:
Pensia de urmas este reglementata prin Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Au dreptul la pensie de urmas copiii si sotul supravietuitor, daca persoana decedata era pensionar sau indeplinea conditiile pentru obtinerea unei pensii.
Potrivit dispozitiilor art. 66 din Legea nr. 19/2000, cu completarile si modificarile ulterioare, copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).
Anuntati casa de pensii ca nu mai indepliniti conditiile de acordare a pensiei de urmas.
Potrivit art. 96 din Legea nr. 19/2000, aveti obligatia sa comunicati casei de pensii orice modificare privind conditiile de acordare si de plata a pensiei, in termen de 15 zile de la aparitia acesteia.
In mod normal plata pensiei trebuia sa inceteze din ianuarie 2010. Anuntati-i cat mai repede. Mai devreme sau mai tarziu tot vor afla si veti primi o decizie de debit care nu va va face nicio placere.
Consilier juridic,
Gabriela Pintea
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Pensie urmas
vandalay