Am si eu o speta:
Consumatorului i s-a creat o paguba de o societate de furnizare energie termica.
Astfel, de la 01.10.2006 furnizorul a oprit apa calda si energia termica in tot cartierul. In acest timp, la subsolul a 4 blocuri a facut cite o gaura mare pentru a schimba tevile de transfer apa calda menajera. Au inceput la 01.10 si pina azi nu au terminat, acestia incepind lucrarile fara a avea piesele necesare.
Din acest motiv, s-a format un curent de aer rece sub apartamentul consumatorilor, a creat condens iar la un apartament acest condens a avut consecinte dramatice. Dupa 10 zile de la inceperea lucrarilor, peretii s-au umectat de jos, a inceput sa se umfle parchetul si a inceput sa apara mucegaiul. Consumatorul a chemat dirigintele de santier al furnizorului care a constatat in momentul in care au aparut primele semne, dar fenomenul a avansat foarte repede astfel incit dupa 1 luna si o saptamina de la inceperea lucrarilor apartamentul consumatorului a devenit un dezastru: parchetul a iesit pe o suprafata de 60%, mobila de dormitor, peretii din dormitor s-au innegrit si mucegait, mucegaiul a cuprins si saltelele Relaxa, covoarele erau ude si au mucegait, de pe pereti siroia apa. Acest fenomen a aparut si in sufragerie udindu-se si mucegaindu-se peretii. De o saptamina, furnizorul a inceput furnizarea agentului termic, consumatorul a dat drumul la maxim la repartitoare (pe banii lui) pentru a se usca peretii.
Intre timp, acesta a facut mai multe reclamatii la OJPC, Inspectia de Stat in constructii, Inspectia Sanitara de Stat, Consiliul Local, PROTV. Au fost la fata locului si au fotografiat dezastrul comisia societatii furnizoare, societatea de asigurari, Inspectoratul Teritorial in Constructii, OJPC, Inspectia Sanitara de Stat, iar ProTV a filmat. Pina acum, nici una din aceste institutii nu a dat un raspuns in scris.
Consumatorul are locuinta, persoanele si bunurile asigurate cu polita "Caminul" pentru o suma asigurata de 35.000 EURO. Inspectorul de daune insa a spus ca situatia creata nu poate fi asimilata cu un risc asigurat, si că indiferent la ce societate de asigurari ar fi avut polita nu ar fi primit despagubiri :-/
Consumatorul doreste sa i se faca dreptate. Copilul a trebuit sa-l mute la parinti, iar sotii dorm pe jos in sufragerie pina vor gasi o solutie, pentru ca si canapeaua din sufragerie este cuprinsa de mucegai. In dormitor nu se mai poate locui si din cauza umezelii si a mirosului intepator de mucegai si din cauza faptului ca toate hainele, asternuturile si saltelele sunt mucegaite.
Fac precizarea ca si celorlalti consumatori li s-au mucegait peretii, iar la altul i-a cazut tencuiala de la peretele aflat deasupra gaurii facute de furnizor, dar nici unuia nu i s-a degradat casa atit de tare incit sa nu se mai poata locui in locuinta.
Avind in vedere ca, in speta, este competenta instanta comerciala, consumatorul a depus la 25.10.2006 o notificare de conciliere directa la furnizor bazat pe art. 720 indice 1 C.pr.civ., s-au intilnit, dupa multe insistente ale consumatorului, acum 2 zile, dar nu a primit nici un raspuns de la furnizor privind modul de solutionare pe cale amiabila a litigiului.
Cum poate sa-l actioneze in judecata pe asigurator? (avind in vedere ca, desi nu este culpa asiguratului, aceasta situatie nu se regaseste explicit in clauzele politei: furt, inundatie, incendiu, cutremur, accident de masina, cadere de copaci pe casa etc.). Cum putea cineva sa prevada o asemenea situatie ? .......
Poate sa-i dea in judecata simultan pe furnizor si pe asigurator, bazat fiind pe O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor ?
Actiunea este scutita de taxa de timbru, conform art. 15 alin. 1 lit. j din Legea nr. 146/1997?
Va rog sa-mi dati un raspuns si eventuale link-uri la spete in materie.
Cu multumiri anticipate.