Buna ziua.
Am si eu un magazin on-line, cu procesator de platin on-line cu cardul.
Atunci cand un client face o achizitie cu cardul. Eu ce trebuie sa ii ofer?
Eu am intrebat pe cei de la procesarea cardurilor, si mi-au spus ca ei NU ofera nici factura si nici chitanta, ci doar rezultatul tranzactiei. Pot oferii chitanta prin email, odata ce le trimit si factura? Sau cum se procedeaza in acest caz?
Va multumesc.
In cazul in care incasati prin card, suma respectiva o sa va ajunga pe contul Dvs. de banca. In acest caz NU este necesara chitanta.
1. Daca aveti o firma, trebuie sa emiteti factura la vanzare. Factura emisa trebuie inregistrata in contabilitate cu titlu de venit. Incasarea se dovedeste prin extrasul de cont, ea neavand nici o semnificatie cu privire la venituri sau la TVA-ul colectat. Factura emisa trebuie sa trimiteti clientului prin email sau prin posta.
2. Daca sunteti PFA, atunci incasarea (de pe extrasul de cont) se va inregistra in Registrul Jurnal de Incasari si Plati -- cu (daca NU sunteti platitor de TVA) sau fara TVA (daca sunteti platitor de TVA).
Chitanta intra in joc doar in cazul unei plati prin numerar.