avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Achizitie cu probleme
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Achizitie cu probleme

Buna ziua. In data de 15.02 a.c. am achizitionat de pe site-ul neomax.ro urmatoarea macheta functionala:
< [ link extern ] >
Dupa cum vedeti, macheta scrie ca are 78cm si la un zoom pe poza se pot observa detaliile tunurilor si tuturor constructiilor de pe puntea principala. Se poate observa ca barca este identica cu aceasta < [ link extern ] >
. Astazi mi-a venit comanda si am ramas stupefiat sa vad ca barca primita nu seamana deloc cu cea comandata decat din punctul de vedere ca este telecomandata. Barca primita este identica cu aceasta < [ link extern ] > .
Are scara 1:250, baterii de 7,2V, lungime de 58cm pe cand cea comandata de mine era la scara 1:115, baterii de 9,6V si o lungime de 78cm si cu totul alte detalii. As vrea sa stiu ce pot face in acest caz. Am mai cautat pe internet si am gasit ordonanta 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si am citit ca pot returna coletul in 10 zile fiindca l-am primit prin curier. Insa, pe site-ul lor sunt cateva chestii care imi dau de gandit de exemplu:
"Caracteristici tehnice
Informatiile si imaginile prezentate mai sus sunt orientative si sunt conforme cu cele puse la dispozitia neomax.ro de catre furnizorii, producatorii sau reprezentantii produselor. Rareori informatiile prezentate contin erori sau inadvertente. Va multumim pentru intelegere si pentru identificarea acestora. "
"Continutul site-ului (texte, descrieri ale produselor, caracteristici tehnice, imagini, simboluri) a fost alcatuit in colaborare stransa cu reprezentantii marcilor respective in Romania. Din acest motiv, Neomax Online srl nu isi asuma responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate in magazinul nostru, acestea fiind identice cu cele puse la dispozitia noastra de catre reprezentantii fiecarei marci. De asemenea imaginile sunt prezentate pe site cu titlu de exemplu, iar produsele efectiv livrate pot diferi de imagini in orice mod (culoare, accesorii, aspect etc.) Neomax Online nu poate garanta disponibilitatea in stocuri a tuturor produselor afisate."
"GRESELI DE TIPARIRE
Neomax Online srl si furnizorii sai nu isi asuma responsabilitatea pentru greselile de tiparire sau afisare in ceea ce priveste preturi, caracteristici, imagini etc. In eventualitatea in care pretul produsului sau unele caracteristici ale produsului au fost gresit introduse in bazele noastre de date, sau afisate gresit iar livrarea nu s-a efectuat inca, compania noastra isi rezerva dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta."
Cu alte cuvinte, putea sa scrie pe site ca barca are 1 metru iar eu daca primesc una de 30cm nu conteaza, ca tot barca e si pluteste...
Ultima modificare: Miercuri, 17 Februarie 2010
EdgeGL, utilizator
Cel mai recent răspuns: EdgeGL , utilizator 15:27, 25 Februarie 2010
pentru reclama mincinoasa, puteti actiona in judecata firma respectiva, daca va simtiti lezat.. treaba e ca trebuie sa dovediti in ce consta leziunea produsa, conform principiului actor probat actionem..(reclamantul trebuie sa-si dovedeasca actiunea)
Pai leziunea produsa consta in faptul ca eu am comandat o barca (~80cm lungime) si am primit o total alta barca cu 1/4 mai mica. Lasand la o parte suma implicata (150de ron) ca nu asta ma sacaie acum, ci faptul ca exista firme care fac asta pe fata si au pretentia sa scape fara probleme. La o adica, pot comanda o dacie noua si sa primesc un bmw la mana a treia. Daca se incadreaza in aceeasi suma, e totul in regula, sau cum?
Buna ziua,

Returnarea materialelor se poate face fara niciun fel de motiv. Pur si simplu le trimiteti inapoi. Ma gandesc doar la ideea ca acea barca avea un ambalaj special, pe care l-ati deteriorat la momentul deschiderii sale.

Daca cei de la magazin nu va primesc barca inapoi, rugati-i sa va dea in scris faptul ca nu vor sa o accepte inapoi. Apoi mergeti la Protectia Consumatorului si faceti reclamatie. ;)

O zi frumoasa.
Ha, aici va inselati! (nu o luati in sensul rau) Am avut grija sa desfac ambalajul in cea mai mare grija, singurul lucru deteriorat e scotch-ul cu care erau prinse sa nu "alerge" liber prin cutie. Am mai citit pe un alt forum si este clara legea, am dreptul ca, client, sa denunt unilateral contractul in limita acelor 10 zile. Pentru cei interesati, mai recomand si acest link [ link extern ] .
Deci dumneavoastra imi propuneti sa le trimit, orice ar fi, produsul inapoi? Eu maine ii sun si le spun ca vreau sa returnez produsul, si astept banii inapoi. Daca nu vor sa mi-l accepte, probabil o sa vina curierul cu el inapoi ca refuzat, dar asta inseamna va trebui sa platesc de 2 ori transportul :))

Multumesc, o zi la fel de frumoasa si dumneavoastra.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Februarie 2010
EdgeGL, utilizator
Problema este in curs de solutionare. Am trimis ieri barca inapoi, azi am fost sunat ca a ajuns la ei si ori se trimit banii pe barca, ori vaporul care trebuia trimis initial. Am vrut sa mentionez acest lucru pentru ca mi s-a reprosat ca am actionat incorect. Doresc daca se poate, edita titlul in "Achizitie cu probleme". Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani produs returnat Veerooniicaa Veerooniicaa Bună ziua. Ma puteți ajuta și pe mine cu recuperarea banilor unui produs cumpărat online și primit defect și spart? Pe scurt, am cumpărat un televizor ... (vezi toată discuția)
Comanda online produse neconforme ellutza3007 ellutza3007 Va rog ajutati-ma sa rezolv o problema urgenta !Am comandat si platit online pe loc cu cardul cateva produse ,cand a aiuns curierul mi-a spus ca nu am voie sa ... (vezi toată discuția)