avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 689 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... reducerea personalului dupa criterii populiste
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

reducerea personalului dupa criterii populiste

Buna seara.
Sunt intr-o situatie delicata si am nevoie de sfatul unui specialist in domeniu:
Lucrez la Poitia Comunitara din 2006, iar odata cu intrarea in vigoare a legii 329/2009 (Cap. IV - cumulul pensie), AM FOST OBLIGAT SA ALEG PENSIE SAU SERVICI, am optat sa ramin la servici, iar pensia a fost suspendata, pentru ca depasea cu 2 lei salariul mediu brut pe economie. Deci ma incadrez si indeplinesc conditiile legii, dar ordonatorul de credite (primarul) ,,a hotarit'' sa reduca personalul cu 20%, dupa urmatoarele criterii, stabilite se pare in consiliul local: primii care vor trebui sa plece sunt: 1. cei care mai au un venit, (pensie indiferent de valoare), 2. sot sau sotie cel care are salariul mai mic, 3. acei angajati care nu au copii 4. cei care au optinut rezultate slabe in urma evaluarii performantei profesionale anuale, iar ultimul criteriu, cei care au savirsit abateri sau au fost sanctionati disciplinar. Eu am optinut numai rezultate foatre bune in toata aceasta perioada, nu am avut abateri. Am aflat ca urmeaza sa intre in vigoare o noua organigrama de la 1 martie, unde nu ma mai regasesc, astept sa primesc decizia si sa urmez perioada de preaviz. Intrebarea mea este, daca dau in judecata institutia, voi avea cistig de cauza? Pot face acest lucru inainte de a primi decizia sau pe perioada preavizului? Azi am aflat ca vor fi si excetii de la regula, ca asa vrea primarul .....
Ce sanse am?, doresc sa ramin in continuare la servici.
Multumesc
In instanta puteti depune actiunea numai dupa primirea deciziei de concediere ... Daca acele criterii sunt prevazute in R.I. sau in CCM nu prea aveti sanse de castig in caz de concediere ..
Angajatorul poate decide concedierea salariatului în situaţia în care locul de muncă ocupat este desfiinţat ca urmare a reorganizării activităţii.
Va multumesc.
In R.I. nu exista asemenea criterii, nici in C.C.M.
Propunerea de reducere a personalului si criteriile, au fost votate intr-o sedinta a Consiliului Local si a devenit hotarire (H.C.L. nr. ?)
Ma intreb daca asemenea criterii si multe altele, pot fi introduse asa peste noapte, fara sa consulte reprezentantul salariatilor si fara sa aduca la cunostinta intregului personal.
in mod normal o hotarare a consiliului local nu poate contravenii legii,fie ca este un lege ca si act normativ, fie ca este contract ca si lege a partilor
Interventie moderator

Am rugamintea sa nu deschideti topicuri noi in continuarea celor existente. Multumesc!

Gabriela Pintea

nelupintea a scris:
Buna seara. Revin si va informez ca am primit comunicarea privind desfiintarea functiei.
,, Avind in vedere H.C.L...., nr. .. din ../2010, prin care s-a aprobat organigrama si statul de functii al D.P.C. .., pentru anul 2010.
In baza prevederilor art. 99, ali.3, din lg. 188/1999, (r2), va comunicam faptul ca in perioada 01 - 31.03.2010, va aflati in perioada de preaviz, postul pe care il ocupati, se va desfiinta incepind cu data de 01.04.2010''
Nici pina la aceasta ora, NU am reusit sa aflu continutul acestui hcl..,
S-a confirmat, exista o exceptie in cadrul institutiei (fost camarad), care, beneficieaza si de pensie de serviciu, aproximativ cit aveam eu), din surse sigure, am aflat ca mai exista cel putin 5 exceptii la alte servicii, (asa a hotarit ,,comandantului local suprem'')
Am urmat indemnul d-lui BOOOOC, (renuntind la o pensie mai mare pentru salariul de 1200 lei net) dar gestul meu de solidaritate a fost in zadar,
Sunt foarte hotarit, va rog sa-mi spuneti care sunt pasii de urmat pentru a inainta actiune in instanta. Am sanse in instanta? in conditiile in care eu am practic un singur venit. Va multumesc si astept un raspuns.
Ultima modificare: Miercuri, 3 Martie 2010
Gabriela Pintea, Consilier juridic
legea nr.188/1999
"ART. 99
(1) Persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică va dispune eliberarea din funcţia publică prin act administrativ, care se comunică funcţionarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, în următoarele cazuri:
a) autoritatea sau instituţia publică şi-a încetat activitatea ori a fost mutată într-o altă localitate, iar funcţionarul public nu este de acord să o urmeze;
b) autoritatea sau instituţia publică îşi reduce personalul ca urmare a reorganizării activităţii, prin reducerea postului ocupat de funcţionarul public;
ART. 107
(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul privind funcţiile publice în oricare dintre următoarele situaţii:
a) stabilirea de funcţii publice pentru fiecare autoritate şi instituţie publică, în parte, de conducătorul acesteia ori prin hotărâre a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local, pe baza activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (3);
b) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
c) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate;
d) modificarea calităţii posturilor prin transformarea posturilor ocupate în baza unui contract individual de muncă în funcţii publice, respectiv prin transformarea funcţiilor publice vacante sau ocupate pentru care nu mai sunt prevăzute activităţile cuprinse la art. 2 alin. (1) şi (3) în posturi vacante sau ocupate ce urmează a fi ocupate în baza unui contract individual de muncă;
e) modificarea structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice, în cazul în care se modifică structura de funcţii publice;
f) reorganizarea activităţii autorităţii sau instituţiei publice din care a rezultat modificarea structurii sau denumirii unor funcţii publice;
g) înfiinţarea sau desfiinţarea unor funcţii publice;
h) echivalarea funcţiilor publice specifice cu funcţiile publice generale din punctul de vedere al salarizării şi al structurii carierei pe categorii, clase şi grade profesionale.
(2) Avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este prealabil şi obligatoriu în toate situaţiile prevăzute la alin. (1).
(3) Autorităţile şi instituţiile publice pot efectua modificări de natura celor prevăzute la alin. (1) lit. b) - d) o singură dată pe trimestru."
Cu respectarea prevedrilor de mai sus, autoritatea publica, a emis hotararea de consiliu local, prin care, s-a aprobat noua organigrama. In cazul in care postul dvs. s-a desfiintat, nu puteti invoca faptul ca ati fost discriminat.Puteti solicita, autoritatii publice, in conditiile legii nr. 544/2001- privind liberul acces la informatiile de interes public, hotarararea de consiliu local, precum si toate actele care au stat la baza emiterii acesteia. Daca nu exista avizul ANFP, aceasta hotarare, este nula de drept.Nulitatea se constata de catre instanta de contencios administrativ. Daca exista, si este legala, verificati daca atributiile postului dvs. s-au desfiintat. Daca au fost preluate de o alta persoana, atunci, puteti ataca iarasi in contencios aceasta hotarare.
Asa cum prezentati dvs. situatia,teoretic, aveti sanse in instanta....dar, trebuie sa aveti toata documentatia, pentru a sti cum sa va formulati actiunea :)

Alte discuții în legătură

Promovare dupa absolvire studii superioare flory_171068 flory_171068 Buna ziua. Lucrez la o primarie ,sunt functionar public, am fost angajata ca referent superior tr III pana in anul 2009 cu o vechime in administratie de ... (vezi toată discuția)
Desfiintare functie publica de conducere anamaria81 anamaria81 Prin transformarea biroului in compartiment se desfiinteaza postul de conducere de sef birou si inca 2 posturi de executie. La celelalte posturi de executie ... (vezi toată discuția)