avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Arhiva SRL
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Arhiva SRL


Buna ziua,

As dorii sa stiu care este termenul legal obligatoriu pentru pastrarea actelor contabile ale unui SRL de la infiintare.

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: MALAMUT , Consultant fiscal 12:43, 21 Februarie 2010
Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a emis Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 870, din 23 decembrie 2008, si care va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2009.

Actul normativ prevede noi norme metodologice, dar si specifice, de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile.

La data intrarii in vigoare a Ordinului MEF nr. 3512/2008 se abroga Ordinul ministerului finantelor publice nr. 1850/2004 privind registrele si formularele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 23, din 7 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.


Termene de pastrare a documentelor financiar-contabile
de 50, 10 si 5 ani. Exceptii

Printre prevederile Ordinulul MEF nr. 3512/2008 se numara si cele referitoare la pastrarea documentelor finaciar-contabile.

Astfel, potrivit actului normativ, termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar cel de pastrare a registrelor si documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu anumite exceptii:
a) facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoare adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevderile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. 6 din Codul fiscal.

La art. 149, alin 6, Codul fiscal prevede ca "persoana impozabila trebuie sa pastreze o situatie a bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, care sa permita controlul taxei deductibile si al ajustarilor efectuate. Aceasta situatie trebuie pastrata pe o perioada care incepe in momentul la care taxa aferenta achizitiei bunului de capital devine exigibila si se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii. Orice alte inregistrari, documente si jurnale privind bunurile de capital trebuie pastrate pentru aceeasi perioada".

b) documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu o durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

c) documentele prevazute in anexa nr. 4 a Ordinului MEF nr. 3512/2008 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada mai mare.

Documente financiar-contabile, prevazute la anexa nr. 4,
care se pastreaza 5 ani cu incepere de la data incheierii
exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Timp de pastrare acte contabile mirceajk mirceajk Cat timp se pastreaza in arhiva contabila facturile emise si cele primite, inclusiv chitantele ? Care este prevederea legala ? ... (vezi toată discuția)
Cat timp se pastreaza documentele contabile? analici analici Buna ziua Cati ani se pastreaza documentele contabile? (vezi toată discuția)
Timpul legal de pastrare acte salarii Isabela68 Isabela68 Imi poate spune cineva care este timpul legal de pastrare a actelor de salarii? Si ma refer aici nu numai la statele de salarii, care se pastreaza 50 de ani. ... (vezi toată discuția)