bună seara.
Am depus la Primărie o cerere pentru eliberarea unui certificat de urbanism pentru construirea uni gard la frontul stradal. Cerere a fost însoţită de un plan de situaţie topocadastru eliberat de biroul de cadastru al primăriei, pe care se menţionează: -" Planul de situaţie constituie un extras din lucrarea de introducere a cadastrului imobiliar edilitar şi constituirea bazei de date urbane a Municipiului Arad, lucrare recepţionată şi avizată de către O.J.C.G.C Arad".
Sunt în posesia certificatului de urbanism solicitat, dar la punctul 3 din certificat privind regimul tehnic, pe lîngă alte specificaţii de ordin tehnic cu privire la utilităţi, materiale, înălţime, se mai specifică:
- "Se va prezenta un plan de situaţie cu limita de la frontul stradal al imobilului din municipiului arad, str..., înscris în CF..., existentă înainte de pronunţarea Sentinţei nr.., din dosarul nr... al judecătoriei, VIZAT de Oficiul Judeţean de Cadastru Geodezie şi Cartografie.
Conform dispoziţiilor art. 37 alin. 1 din Legea 7/96, hotărârea prin care s-a admis rectificarea unei înscrieri nu este opozabilă persoanelor împotriva cărora acţiunea nu a fost admisă. Înscrierea în cartea funciară nu mai are efect constitutiv de drept ci numai de publicitate şi opozabilitate faţă de terţi conf. art. 25 alin. 1 din Legea //96"
Domnilor consultanţi.
Eu nu am şi nu deţin un alt plan de situaţie înainte rectificarea CF-ului, care s-a făcut pe cale de expertiză judiciară, iar deasemenea consider că această notificaţie din certificat "se va prezenta un plan..." nu este legală întrucât contravine art. 72 al. 4 din Legea //96 care abrogă Decretul 305//71 privind activitatea geodezică, topofotogrametrică şi cartografică, precum şi: procurarea, deţinerea şi folosirea datelor şi rezultatelor rezultate din această activitate.
Consideraţi că sunt în faza unui abuz al administraţiei asupra proprietăţii mele?
#-oRidic această problemă întrucât unul din patru utilizatori de utilităţi (enel, distrigaz,apă-canal, telefonizare) nu-mi acordă aviz pentru obţinerea autorizaţiei de construire a gardului, până nu-i prezint planul de situaţie de care se face vorbire în certificatul de urbanism.
Ce mă sfătuiţi să fac? Cu respect Mihai.
Parerea mea este ca va cramponati intr-o idee copilareasca. Obtinerea acelui plan de situatie este o formalitate si va costa cativa lei. Mergeti la oficul de cadastru din localitate , achitati taxa si solicitati acel plan , anexand la cererea dvs copii xerox dupa urmatoarele documente: act de identitate , certificat de urbanism , cadastru si intabulare.
Succes!B-)
mie ii pare a in procesul de rectificare a limitelor ( sau ce proces a fost) nu a fost parte si Primaria, care se considera "proprietar" pe strada X. vor planul initial pentru a confirma ca ati intrat ( sau nu ) in strada cu gardul.
Procesul care a avut loc, a avut ca obiect ieşire din indiviziune cu rectificare CF.. Este evident că Primăria nu a fost parte în proces şi nici nu avea cum întrucât nu este coproprietară. Procesul s-a derulat în anul 1999. Cadastrul general cu limitele proprietăţilor private şi al municipiului în această zonă s-a finalizat în anul 2000. Planul de situaţie topocadastru obţinut de la Primărie în anul 2003, conţine şi limitele de la frontul stradal aşa cum au fost rectificate în anul 1999., şi acest plan de situaţie a stat la baza Certificatului de urbanism pentru construirea gardului de la frontul stradal şi care conţine o notă, cum că : "Planul de situaţie constituie un extras din lucrarea de introducere a cadastrului imobiliar...., lucrare avizată şi recepţionată de OJGCC".
Verificând Legea cadastrului nr. 7/96 actualizată atât în 2005 cât şi în 2006, am constatat că acele articole pe care le menţionează Primărie nu corespund nici ca număr şi nici ca şi conţinut. Astfel că art. 25 al.1 pe care-l invocă primăria în certificat "Înscrierea în CF nu mai are efect constitutiv de drept ci numai de opozabilitate faţă de terţi" este cu totul alt conţinut şi anume "Înscrierile în CF îşi vor produce efectele de opozabilitate faţă de terţi de la data înregistrării cererilor". Art. 37 al 2 din Lege spune că "Dacă acţiunea în rectificare a fost înscrisă în CF, hotărârea va fi opozabilă şi terţelor persoane care au dobîndit un drept real" ceea ce nu este cazul în privinţa primăriei întrucât nu a fost şi nu este coproprietară" iar art. 37 al. 1 din lege spune că " hotărârea prin care s-a admis rectificarea unei înscrieri nu va fi opozabilă persoanelor împotriva cărora acţiune nu a fost admisă" ceea ce deasemenea nu este cazul, consider eu, în privinţa Primăriei.
De ce îmi solicită atunci Primăria un plan de situaţie cu limita de la frontul stradal înainte de rectificarea CF-ului, vizat de OJCGC ?, cînd planul de situaţie pentru certificatul de urbanism conţine datele cu limita de la frontul stradal, cote telemetrice, iar suprafaţa din CF corespunde cu suprafaţa măsurată la data introducerii cadastrului.
Nu este cumva o ilegalitate, un abuz din partea primăriei să-mi ceară aşa ceva, pornind de la considerentele legale ale Legii 7/96 art. 72 (ediţia 2005) respectiv art 69 (ediţia 2006) care abrogă Decretul 305/71, "....precum şi procurarea deţinerea, şi folosirea documentelor rezultate din această activitate" ?
Să presupunem că fac rost de un plan de situaţie vechi, înainte de rectificarea CF-ului. Îmi pune ştampila OJGCC pe acest plan de situaţie cu menţiunea VIZAT?, sau înseamnă că trebuie să fac o nouă ridicare topocadastru ?
Nu subscriu la părerea colegilor ţinînd cont de prevederile legale în domeniul cadastru. Rog o pîrere autorizat
(aveti o prbl cu caracterele sau la mine nu se vad diacriticele)
va cerau plan "vizat de OCPI" ! OCPI da doar copi dupa planuri existente cu stampila "conform cu originalul" si "receptioneaza" planuri executate de autorizati OCPI.
Un autorizat OCPI in astfel de situatii poate face o documentatie de suprapunere cu CF.
Cat priveste "opozabilitatea..." am intalnit cazuri in care s-a mai facut un proces....