avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 937 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensionare de boala
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensionare de boala

daca sunt bolnav de TBC si sunt in concediu medical de 285 de zile pot sa ma pensiones pe caz de boala?..am varsta de 43 de ani si o vechime in munca de 24 de ani.in cazul in care se aproba pensionarea pe ce durata de timp..sau e nedeterminata?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 23:45, 25 Februarie 2010
da, va puteti pensiona, dar trebuie sa mergeti la comisia de expertiza medicala a judetului din care sunteti
Nu trebuie sa stati in concediu medical un numar de minim x zile, medicul dvs. va putea da trimitere pentru comisia de expertiza medicala inca din primele zile, avand in vedere afectiunea dvs.

Nu are importanta nici stagiul de cotizare (vechimea in munca). Potrivit art. 58 din Legea nr. 19/2000, puteti beneficia de pensie de invaliditate indiferent de stagiul de cotizare realizat.

In privinta duratei de timp, va veti prezenta periodic la comisia de expertiza medicala, singura in masura sa aprecieze daca v-ati redobandit capacitatea de munca.

Art. 58 - În cazul în care invaliditatea s-a ivit ca urmare a unui accident de muncă, a unei boli profesionale, a tuberculozei, neoplaziilor, SIDA, precum şi în situaţia în care invaliditatea s-a ivit în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor militare prevăzute la art. 38 alin. (1) lit. c), asiguratul poate beneficia de pensie de invaliditate, indiferent de stagiul de cotizare.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea in cazul unui bolnav de cancer?! e.eine e.eine as vrea sa stiu ce drepturi are o bolnava de cancer mamar careia i s-a facut o masectomie a fost in concediu medical timp de un an si jumatate iar acum ii este ... (vezi toată discuția)