buna seara. am de gand sa ma angajez ca si cenzor la o asociatie de locatari .Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu niste modele de formulare privind situatiile si rapoartele pe care trebuie sa le intocmesc .va multumesc
Nu exista formulate standard. Trebuie sa intocmiti niste rapoate care sa cuprinda starea contabila a asociatiei de proprietari. Aceste Rapoarte difera de la situatie la situatie. Poate trimestrul acesta totul este in ordine si nu faceti decat un raport in care spuneti ce ati verificat si ca toate actele contabile sunt corect incheiate, poate trimestrul viitor gasiti nereguli si atunci spuneti ce ati gasit. Nu e ceva standard.
In calitate de cenzor in cadrul unei asociatii de proprietari-entitate nonbugetara,nu detineti legal obligatia sa intocmiti situatii/raportari,decat cu ocazia eventualelor situatii special prevazute ,sau in cadrul convocari adunarii generale pentru descarcare de gestiune.
Conditionat de activitatea asociatiei ,pot survenii situatii speciale cand autoritatile solicita anumite raportari ,de regula asupra provizioanelor/fondurilor asociatiei
din legea 230 si hg 1588 citire :
Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, in principal, urmatoarele atributii:
a) verifica legalitatea actelor si documentelor, a hotararilor, deciziilor, regulilor si regulamentelor;
b) verifica executia bugetului de venituri si cheltuieli;
c) verifica gestiunea financiar-contabila;
d)cel putin o data pe an, intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri.