Daca un proprietar banuieste ca Presedintele Asociatiei de Proprietari incheie contracte preferentiale cu anumiti prestatori de servicii,si mai mult decat atat, nu justifica legal anumite cheltuieli,iar sumele reprezentand veniturile Asociatiei de Proprietari din inchirierea unor spatii comune sunt cheltuite in mod preferential,existand si ceva probleme in gestiunea contabila,ce institutie a statului are competenta sa verifice aceste aspecte,si sa ia masurile legale care se impun in cazul constatarii unei infractiuni?
In primul rand as fi de parere sa-i cereti sa faca lucrurile mai transparente.
Autoritatea catre care puteti face sesizare este primaria de care apartineti, biroul de relatii cu asociatiile de proprietari.
Totusi trebuie sa va spun ca in cazul acestor sesizari ar trebui sa fiti "blindat" si cu o motivatie foarte serioasa, eventual aceasta sesizare sa fie semnata de mai multi proprietari care va impartasesc punctul de vedere.
1.nu este atributia presedintelui sa incheie contracte
2.cenzorul este in masura sa verifice cheltuielile si modul de distribuire pe lacatar sau cota indiviza.
3.veniturile constituite din chirii...etc.,se pot cheltui nimai in vederea reparatiilor si intretinerii condomeniului sau reabilitare termica a acestuia si numai in baza unui buget stabilit si cu aprobarea adunarii generale a asociatiei.
aveti dreptul sa cereti acestuia in scris o situatie a destinatiei cheltuielilor, dar mai bine studiati legea 230/2007 lege a asoc de proprietari
laur67
@laur67 Presedintele este reprezentantul asociatiei in raport cu tertii. Tert este si firma cu care se incheie diferite contracte. Deci cine incheie contracte? Presedintele asociatiei, contractul fiind semnat si de administrator care prin aceasta ia cunostinta de conditiile contractului.
sunt de acord conf legii 230/2007
Art. 31. - (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari reprezintă asociaţia în derularea contractelor şi îşi asumă obligaţii în numele acesteia. El reprezintă asociaţia de proprietari în relaţiile cu terţii, inclusiv în acţiunile iniţiate de asociaţie împotriva unui proprietar care nu şi-a îndeplinit obligaţiile faţă de asociaţie sau în procesele iniţiate de un proprietar care contestă o hotărâre a adunării generale a proprietarilor.
dar la art 36 la atributiile administratorului...
c) efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clădirii, derularea şi urmărirea realizării acestor contracte;
aceste contracte sunt semnate si de presedinte dar nicaieri in aceasta lege nu este stipulat ca presedintele asociatiei se ocupa de contractarea serviciilor.
dupa mine notiunea de tert in acest context se refera la primarie, tribunal, anaf, cadastru, banca si alte institutii, poate gresesc!?
laur67
Tert este orice persoana care nu face parte din asociatie.
intre proprietari si conducerea asociatiei este un contract realizat in AG prin care proprietarii ii mandateaza pe membrii comitetului sa-i conduca. Deci cele doua parti ale contractului sunt proprietarii si conducerea asociatiei.
Oricine altcineva din afara acestei relatii este un tert, indiferent din ce zona de autoritate sau prestare de servicii vine.