Buna,
Am importat niste ceasuri digitale de mana din china(fara marca), din material de silicon care functioneaza cu baterii si as dori sa le comercializez in magazine. Eu sunt PFA, neplatitor de tva.
Intrebari:
1. Ce acte normative trebuie sa am in vedere pentru a nu avea probleme cu protectia consumatorului?
2. Ce trebuie sa apara pe cutia ceasului?
3. In afara de CE care mi-a fost trimis pe mail mai trebuie sa cer ceva acte din china?
4. Eu trebuie sa fac ceva teste autorizate in Romania pentru a vedea daca sunt respectate acele conditii date de chinezi? Ex. sunt rezistente la apa, etc.
5. Trebuie sa dau garantie? Minim cat?
In cazul in care Dvs. comercializati produse pentru care puneti la vanzare si bateriile, consider ca ar trebui in primul rand sa respectati prevederile HG 1132/2008 privind regimul bateriilor si acumulatorilor si al deseurilor de baterii si acumulatori. In acest sens, veti obtine de la ANPM -directia gestiune deseuri si substante chimice periculoase, inregistrarea in Registrul producatorilor de baterii si acumulatori.
Vedeti in acest sens si Ordinul ministrului mediului si al ministrului economiei nr. 669/1304/2009.
Garantia acordata produselor va respect Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.
Deasemenea, va trebui sa respectati si Legea 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor.
Produsele vor fi vandute insotite de Declaratia de conformitate, Certificatul de garantie, Instructiuni de folosinta.