Inteleg situatia in care sunteti dar pentru a nu ramane "in aer" cu interpretarea art 28 din legea 230/2007 va propun sa-l cititi complet:
Art. 28. -
(1) Asociaţia de proprietari poate intermedia servicii între furnizori şi proprietarii consumatori, în special cu privire la serviciile publice de utilităţi, pe baza unor contracte de prestări de servicii sau de furnizare cu caracter individual. Pentru contractele de furnizare cu caracter individual, drepturile şi obligaţiile cu privire la serviciul furnizat aparţin, pe de o parte, furnizorului şi de cealaltă parte, proprietarului.
(2) Pentru recuperarea debitelor cu privire la serviciile publice de utilităţi, furnizorul serviciului va acţiona împotriva proprietarilor restanţieri.
(3) Serviciul de intermediere din partea asociaţiei de proprietari constă în: repartizarea facturilor către proprietari prin lista de plată lunară, încasarea şi plata sumelor reprezentând contravaloarea consumului facturat, înştiinţarea furnizorului cu privire la debitori.
Se vede ca acest articol se refera la acele sevicii unde exista contracte individuale intre furnizori si fiecare proprietar.
Ori, in cazul dv, exista un contract intre furnizor si asociatie si nu cu fiecare proprietar. Asociatia nu face doar o intermediere ci reprezinta chiar proprietarii in relatiile cu furnizorii prin organele de conducere pe care le-ati ales.
Asa ca furnizorul sisteaza utilitatea catre asociatie. Asocaitai trebuie sa determine proprietarii sa-si plateasca datoriile prin aplicarea de penalizari, notificari, actiuni in instanta si prin sistarea individuala a utilitatii daca este posibil din punct de vedere tehnic.
Acum discutati in comitetul executiv sa se gaseasca solutia de oprire a apei doar la restantieri. In acelasi timp presedintele si administratorul sa mearga la furnizor si sa negocieze esalonarea datoriilor, solicitand reluarea furnizarii.