buna ziua!
Sunt convinsa ca multe persoane fac achizitii de pe site-ul e-bay.
De aceea va rog frumos sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Administratorul firmei a achizitionat un produs din State in valoare de 300$.
factura pe care mi-a prezentat-o este emisa de e-bay si este mentionat pretul produsului, pret transport , "sales tax" =0.
mentionez de la inceput ca sunt incepator in domeniu, drept dovada am cautat informatii despre inregistrarea acestei facturi si valabilitatea ei, astfel am descoperit ca trebuie DVI + plata TVA.
I-am explicat administratorului cum sta treaba si mi-a spus ca el a ridicat coletul si nu a platit nici un fel de taxa si nici tva, pur si simplu a ridicat coletul fara nici un fel de problema. Plata achititiei a facut-o online cu acel card special cu care se fac cumparaturile pe acest site.
Acum ce fac eu? cum inregistrez factura?
art.139- CF baza de impozitare pentru import....
art146-CF exercitarea dreptului de deducere a tva
Pentru inregistrarea in contabilitate trebuie sa aveti DVI. La valoarea din DVI se achita TVA si taxa vamala. Tva este deductibil. Taxa vamala intra pe costuri, odata cu valoarea bunului.
Asadar, mergeti si faceti vama. Sa aveti si ambalajul coletului...practic nu trebuia deschis.
achizitia este facuta in februarie.
nu mai am ambalajul, iar piesa a fost folosita.
va multumesc frumos pentru sfaturi, chiar daca nu stiu cum voi rezolva.:(
Administratorul a venit cu o idee.
Sa nu inregistrez aceea factura, pur si simplu o interpretez ca o achizitie personala, unde a folosit cardul firmei, care a fost alimentat de el personal pentru aceea achizitie.
Pe extras apare alimentare card de persoana fizica si plata facuta catre cei de la e-bay.
Daca este posibil asa ceva cum inregistrez aceste operatiuni in contabilitate.
Adm. are contract de creditare firma…ma pot folosi de acel cont ?
Factura e-bay
laurail
buna ziua!