Un potențial beneficiar al unor servicii pe care aș fi în măsură să i le prestez (redactare, graphic design și editare de planșe ilustrate destinate unei manifestări expoziționale tematice) ar fi de acord să-mi plătească 2.500 RON (eventual, 2.500 RON + TVA). Ajungându-se la discuția asupra modalității de plată, contabila beneficiarului (o instituție de învățământ superior particulară) a declamat tranșant „Numai cu factură și chitanță!“ Subsemnatul, „nefiind“ nici SRL sau SA, nici măcar AF sau PFA (între noi fie vorba, doar faptul că nu aș vrea să-i fac vreo problemă „punctuală acestei guvernări, mă reține de la debutul într-ale somajului... ), nu am cum să i le dau. Subsemnatul nu sunt decât un pic de inginer, care conduce un ONG (asociație), într-al cărui obiect de activitate s-ar (cam) putea încadra prestația în chestiune.
Dacă, pentru eliberarea documentelor solicitate, aș apela la „bunăvoința“ unei firme în funcțiune – potrivit aprecierii unora – ,ar trebui să țin seama el puțin de o reducere cu valoarea impozitului (16%), după cum – potrivit altor păreri –, nu ar fi exclus ca celor 2.500 RON să li se aplice de două ori, succesiv, o ciumpăvire cu 16%. În plus (de fapt, în minus), s-ar cuveni să plătesc ceva și pentru efortul intermediarului.
În concluzie, v-aș ruga să-mi spuneți cum să (încerc) să fac pentru a rămâne cu cât mai mult din suma vehiculată.
Cu mulțumiri!
Try boon!
Cel mai recent răspuns:
Magda Staicu , Consultant fiscal
22:19, 21 Martie 2010