Am inaintat o ordonanta presedintiala in baza art.581 Cod civil raportat la OUG 34/2006 privind achizitiile publice. Am solicitat suspendarea unui contract de achizitii publice incheiat de beneficiar( autoritatea locala) cu castigatorul licitatiei. Nu am participat la licitatie, insa pe aceeasi lucrare, scoasa la licitatie, a mai fost incheiat un contract de achizitii publice, in urma cu un an. Noi am efectuat lucrari in baza unui contract de prestari servicii cu antreprenorul general de la vreamea respectiva. Nu am fost trecuti in anexa subantreprenorilor a Beneficiarului ( in speta, Consiliul Local).Pentru o parte a lucrarii efectuata de catre noi, in baza unei cesiuni de creanta ( societatea noastra- cedent, Consiliul local -cesionar, Antreprenorul general- debitor cedat ) am fost platiti direct de catre Beneficiar. Poate insemna acest lucru o recunoastere tacita ca subantreprenor?(1)
Pentru o alta parte a lucrarii, s-a efectuat un proces verbal de receptie a lucrarii, semnat de Beneficiar, dar nu de antreprenorul general. Am emis factura in baza acestei receptii si am solicitat acceptarea ei. Intre timp, antreprenorul general a intrat in faliment ( acesta are sediul in Ungaria). Mentionez ca noi am incheiat contractul de prestari servici cu reprezentantii sucursalei de-aici din tara.
Nu am dorit foarte mult sa ne inscriem la masa credala, sperand ca vom putea incheia din nou o cesiune de creanta si pentru aceste lucrari si vom primi banii direct de la beneficiar, ca in cazul facturii precedente. Beneficiarul, in speta ( Consiliul Local) a reziliat contractul cu antreprenorul general si a dat anunt pentru organizarea unei noi licitatii. Ne-am adresat Consiliului Local printr-o notificare, in care solicitam plata pentru lucrarile executate de catre societatea noastra in baza art. 1488 Cod civil ( acel beneficiu de care se bucura lucratorii in constructii, in cazul unui contract de subantrepriza). N-am primit raspuns. Consiliul Local a organizat licitatia, a incheiat un contract administrativ cu castigatorul acesteia, iar in acel contract sunt cuprinse si o parte din lucrarile deja executate de catre societatea noastra si neachitate. Din acest motiv am solicitat suspendarea derularii acelui contract pana la plata lucrarilor executate de catre noi. Actiune in dreptul comun nu am formulat. Prin intampinare, Consiliul Local a ridicat mai multe exceptii ( lipsa calitatii procesuale active, necompetenta teritoriala a tribunalului, sect.contencios-administrativ, inadmisibilitatea...). Intre timp, am luat legatura cu lichidatorul antreprenorului general anterior, pt. a ne inscrie la masa credala, insa s-a prescris termenul de inscriere. Consiliul local, in calitate de beneficiar, nu are de gand sa plateasca acele lucrari executate de catre noi. Cat de curand am termen pentru ordonanta. Societatea noastra a intrat in insloventa de putin timp.
Va rog mult sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:
1) Cum ma pot apara la intampinarea formulata de catre Consiliul local ( parat)?
2) Este necesar sa ne adresam obligatoriu si printr-o actiune in dreptul comun?
3) M-am intemeiat corect corect , in drept pe art.1488 Cod civil?
4) Daca s-a deschis procedura insolventei asupra societatii noastre, putem continua acest proces fara administratorul judiciar?
5) Va rog sincer, spuneti-mi exact ce sa fac mai departe?
6) Mai sunt sanse sa primim acei bani sau singura solutie era inscrierea la masa credala? Adevarul e ca am tradus in maghiara cererea de a ne inscrie si am trimis-o totusi, la tribunal in Budapesta, desi lichidatorul zicea ca nu mai suntem in termen.
7) Ce sanse reale mai sunt, fara a exista posibilitatea de a ne adresa unui avocat cu experienta( motive financiare serioase).
Daca este cu putinta, va rog mult sa ma ajutati cu raspunsuri.
Multumesc din suflet,
Minodora Sorian
~ final discuție ~