avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 872 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... refuz inlocuire produs/impunere fortata restituire ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

refuz inlocuire produs/impunere fortata restituire contravaloare produs

Am achiztionat o saltea ortopedica in noiembrie 2008, de la firma Staer. Durata minima de folosire a produsului fiind de 5 ani, iar garantia 2 ani. La doar cateva luni era asemeni valurilor Dunarii. Sotul a sesizat firma, salteaua a fost inlocuita. Dupa doar cateva luni, din nou salteaua era ca valurile Dunarii. Din nou au inlocuit salteaua. In ianuarie 2010 salteaua era... asemeni valurilor Dunarii... De data asta au tot lungit-o. S-au tot perindat pe la noi, au constatat ca salteaua e deformata si inutilizabila. A venit seful magazinului personal sa vada daca nu e ceva cu patul. Nu e nimic cu patul.. In cele din urma sefa cea mare, din Galati a dispus: sa fie restituiti banii si nu inlocuita salteaua. Salteaua a costat 550 de lei in 2008. Atunci erau ceva bani. Noi insa vrem saltea... E dreptul nostru sa inlocuiasca produsul. Il sun pe seful de magazin si il intreb in baza carui act normativ vrea sa imi restituie banii. El imi spune ca noua nu ne convine nicio saltea. Il intreb care este durata medie de folosire a saltelei si el imi spune ... cinci ani. Apoi, il intreb de ce e ca valurile Dunarii dupa patru luni?...

Ideea e ca noi vrem sa fie inlocuita salteaua. Ne pot obliga sa primim banii inapoi?
Cel mai recent răspuns: ContSters14496 , utilizator 14:08, 29 Martie 2010
nu are rost sa tot schimbati salteaua... produsul nu e bun.
e deja a treia oara, e chiar ok acel magazin ca va returneaza suma, cf certificatului de garantie in care cred ca si scrie de conditiile in care va returneaza banii
gi-jane a scris:

nu are rost sa tot schimbati salteaua... produsul nu e bun.
e deja a treia oara, e chiar ok acel magazin ca va returneaza suma, cf certificatului de garantie in care cred ca si scrie de conditiile in care va returneaza banii



Aveti dreptate in privinta faptului ca produsul nu e bun. Seful de magazin ne-a propus sa mai dam 90 de lei diferenta pentru un alt produs/saltea. Daca ar fi fost un alt corp de mobila, de care te poti lipsi cateva zile ori mai multe, nu conta prea mult. Dar domnul de la magazin, dupa trei luni de amanari, vroia sa ii dam inapoi salteaua si sa ne dea banii, ceea ce insemna ca ... nu mai avem pe ce dormi. In conditiile in care cu noi in camera mai doarme si un copil mic - in patutul propriu, fireste, dar noi unde sa dormim, pe coltarul din alta camera?
In plus, seful de magazin a afirmat ca noua nu ne convine nicio saltea, nu ca salteaua nu e buna, si mi se pare sa scapa prea usor, sincer, mai ales ca am sesizat din ianuarie ca salteaua e departe de ce ar trebui sa fie. Sora mea imi spune ca ea are o saltea de 10 ani in stare perfecta. Ea nu locuieste in tara.
Ultima modificare: Miercuri, 24 Martie 2010
ContSters14496, utilizator
Potrivit ART.10 din Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora,
" in cazul lipsei de conformitate, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate fara plata, prin reparare sau inlocuire, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest produs, in conditiile art. 12 si 14."


ART. 11 prevede urmatoarele:
(2) O masura reparatorie va fi considerata disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luanduse in considerare:
-valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
-importanta lipsei de conformitate
-daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata far nici un inconvenient semnificativ pentru constumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.


In cazul in care, in final optati pentru restituirea pretului, aveti dreptul sa primiti suma achitata pentru achizitionarea produsului, actualizata cu indicele de inflatie comunicat de Institutul National de Statistica.

In final, mai bine renuntati la un produs care pentru Dvs. s-a dovedit a fi neconform, decat sa va aflati la nesfarsit in aceeasi situatie.
Si eu sunt de parere sa renuntati la produs si sa va luati banii. Produsul este de proasta calitate. Cu acesti bani, chinuindu-va cateva zile (din lipsa de saltea) va puteti lua un produs asemanator de la o firma de prestigiu, al carei nume nu-l pot da aici (din cauza de publicitate).
Eu mi-am cumparat un produs asemanator, plus alte doua, de la aceasta firma de prestigiu si va pot spune ca sunt imbatabile - produsele acestei firme.
Ultima modificare: Vineri, 26 Martie 2010
elga50, moderator
elga50 a scris:

Si eu sunt de parere sa renuntati la produs si sa va luati banii. Produsul este de proasta calitate. Cu acesti bani, chinuindu-va cateva zile (din lipsa de saltea) va puteti lua un produs asemanator de la o firma de prestigiu, al carei nume nu-l pot da aici (din cauza de publicitate).
Eu mi-am cumparat un produs asemanator, plus alte doua, de la aceasta firma de prestigiu si va pot spune ca sunt imbatabile - produsele acestei firme.


Prin mesaj privat imi puteti trimite numele firmei si eventual cum se numeste produsul si cam la ce pret poate fi achizitionat?...
Multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului Bart Bart am achizitionat o canapea, a fost o problema cu saltelele, s-au lasat, efectiv se doarme intr-o groapa. am sunat la firma respectiva, mi le schimba cu conditia ... (vezi toată discuția)
Despre canapea extensibila. buna ziua. va rog sa ma sfatuiti intr-o problema. am mers intr-un ... iulia_79 iulia_79 Buna ziua. Va rog sa ma sfatuiti intr-o problema. Am mers intr-un magazin de canapele cu dorinta de a-mi cumpara o canapea pe care sa pot dormi pe ea,exact ... (vezi toată discuția)
Garantie si returnarea produsului Daniela40c Daniela40c Buna ziua. Am cumparat un coltar extensibil care s-a stricat de 3ori intr-un an si 10 luni. Prima data l-au reparat dupa 10 luni apoi s-a stricat iar. Au venit ... (vezi toată discuția)