In 2009.pe 18 decembrie venind cu sotia de la serviciu am de obicei sa trec pe la masina am gasit-o lovita in usa stanga spate afara fiind ghiata si zapada.Ajungind acasa ceva mai de vreme trecuse mama cu tata si gasisera o hairtie in parbriz era asigurarea si nr de tel al celui care o lovise.L-am contactat am hotarit sa ne intilnim a 2-a zi dimineata la sediu de daune al societati de asigurari euroins pe str Haregana pe un viscol de nici cainele nu puteai sa il dai afara.Am completat intelegerea admiabila intre parti urmeza constatrea mai facut poze la usa care era infundata iar eu iam spus da faca poze si la usa din fata caci era si aceia zgariata dar usile fiind pline de ghiata constatatorul mi zis " ca nu se vede pre vine din cauza ghietidupa ce o duc in service acolo se vede mai bine si se face o reconstatare ". Am termitat mia dat nota de constatare si am plecat. Acum 3 saptamani a fost cu masina in services sa o fac d-n de la services mia spus ca el nu poate sa faca o resconstatare de cit pe elementul care lau dar spre schimbare adica dc era macara defecta etc. Cind am luat masina astazi find sapalata am constat ca e zgiariata usa de la un capat la altul.
Cum e posbil asa ceva? si ce asi putea sa fac pt a vopsi si usa respectiva?plus ca m-au tinut 3 saptamani aproape 4 pana mi dat acceptul de plata si asta ca am fost la ei?
Va multumesc anticipat cu mult respect
In constatarea amiabila, ar fi trebuit sa specificati toate daunele existente (doar le cunosteati).Fotografierea are rolul de a constitui o dovada a celor declarate in constatare, respectiv in documentul intocmit de inspectorul asiguratorului.
Din cele relatate rezulta ca nu ati facut acest lucru, mentionarea usii zgariate a ramas la stadiul de discutie.
Ramane sa convingeti asiguratorul, pe baza dovezilor evidente (daca exista) gen continuitate urme de impact, dinamica contactului,urmele de vopsea ale masinii vinovatului, marturia/declaratia acestuia, etc.Interventia este tardiva daca nu s-a specificat nimic in actul amiabil semnat initial.
Va fi foarte greu de solutionat acum aceasta problema. De la asigurator nu se pleaca pana nu se rezolva toate problemele, adica pana ce toate elementele care se vad nu se trec in actul de constatare. Iar reconstatarile se fac numai la cererea asiguratului/pagubitului confirmata de reparator.
Si reparatorul poate cere reconstatari, atunci cand apar probleme tehnice in urma demontarii subansamblurilor indicate de asigurator pentru reparatie/verificare.In mod corect,in cazul discutat, asiguratorul nu poate cere reconstatare la un alt element decat cel indicat in constatarea initiala (usa infundata).
Daca usa din fata ar fi fost mentionata cu avaria "zgariata", macar in constatul amiabil, s-ar fi putut solicita reparatia fara reconstatare.Sau cel putin, sa fi existat indicatia de "verificare" in actul adresat service-ului.